נזם: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{פירוש נוסף|נוכחי=תכשיט האף|אחר=תכשיט האוזניים|ראו=חח}}'''נזם''' הוא בלשון התורה<ref name=":0">פרשת ויקהל, שמות לה, כב.</ref> עגיל - תכשיט על האף<ref>לפי פירוש האבן עזרא (שמות לה, כב).</ref>. == בתרומת המשכן == נזם היתה אחת מתרומות שהנשים הביאו עבור בניין ההמשכן|מש...") |
מ (החלפת טקסט – "<ref>" ב־"{{הערה|") תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{פירוש נוסף|נוכחי=תכשיט ה[[אף]]|אחר=תכשיט ה[[אוזן|אוזניים]]|ראו=חח}}'''נזם''' הוא בלשון התורה<ref name=":0">פרשת ויקהל, שמות לה, כב.</ref> עגיל - תכשיט על ה[[אף]] | {{פירוש נוסף|נוכחי=תכשיט ה[[אף]]|אחר=תכשיט ה[[אוזן|אוזניים]]|ראו=חח}}'''נזם''' הוא בלשון התורה<ref name=":0">פרשת ויקהל, שמות לה, כב.</ref> עגיל - תכשיט על ה[[אף]]{{הערה|לפי פירוש האבן עזרא (שמות לה, כב).</ref>. | ||
== בתרומת המשכן == | == בתרומת המשכן == | ||
שורה 7: | שורה 7: | ||
המשכן היא נצחית, וכל הענינים שהיו בבניין ה[[המשכן|משכן]] הם מהווים הוראה להאדם ב[[עבודת השם|עבודתו לבורא]], ובפרט בבנין המשכן ומקדש הפרטי - הבית היהודי. | המשכן היא נצחית, וכל הענינים שהיו בבניין ה[[המשכן|משכן]] הם מהווים הוראה להאדם ב[[עבודת השם|עבודתו לבורא]], ובפרט בבנין המשכן ומקדש הפרטי - הבית היהודי. | ||
ההוראה היא שיש צורך ב"חוש הריח" בכדי להבחין עם איזה סוג חברים מסתובבים הילדים, איזה חברים מגיע להם ולאיזה חברים הם הולכים, האם זה חברות טובה או לא, איזה השפעה יש לחברות עליהם | ההוראה היא שיש צורך ב"חוש הריח" בכדי להבחין עם איזה סוג חברים מסתובבים הילדים, איזה חברים מגיע להם ולאיזה חברים הם הולכים, האם זה חברות טובה או לא, איזה השפעה יש לחברות עליהם{{הערה|משיחת י"ב-כ אדר תרצ"ד לנשי ישראל, לקוטי דיבורים (אידיש סוף חלק ג') [https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=39162&st=&pgnum=181 לה"ק ח"ה ע' 1184].</ref>. | ||
== ראו גם == | == ראו גם == |
גרסה מ־06:16, 18 בנובמבר 2024
נזם הוא בלשון התורה[1] עגיל - תכשיט על האף{{הערה|לפי פירוש האבן עזרא (שמות לה, כב).</ref>.
בתרומת המשכן
נזם היתה אחת מתרומות שהנשים הביאו עבור בניין המשכן שבמדבר[1].
בעבודת האדם
המשכן היא נצחית, וכל הענינים שהיו בבניין המשכן הם מהווים הוראה להאדם בעבודתו לבורא, ובפרט בבנין המשכן ומקדש הפרטי - הבית היהודי.
ההוראה היא שיש צורך ב"חוש הריח" בכדי להבחין עם איזה סוג חברים מסתובבים הילדים, איזה חברים מגיע להם ולאיזה חברים הם הולכים, האם זה חברות טובה או לא, איזה השפעה יש לחברות עליהם{{הערה|משיחת י"ב-כ אדר תרצ"ד לנשי ישראל, לקוטי דיבורים (אידיש סוף חלק ג') לה"ק ח"ה ע' 1184.</ref>.