אברהם יוסף השותק: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(מדוייק יותר)
 
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת)
שורה 4: שורה 4:
היה [[מילון חסידי:משכיל|משכיל]] גדול בתורת ה[[חסידות]] ו[[עבודת התפילה]] שלו היתה בדרך נפלאה ביותר.
היה [[מילון חסידי:משכיל|משכיל]] גדול בתורת ה[[חסידות]] ו[[עבודת התפילה]] שלו היתה בדרך נפלאה ביותר.


[[רבי הלל מפאריטש]] החשיב מאוד את ר' אברהם יוסף והתבטא אודותיו: "ר' אברהם יוס'ףקעס אַ ווארט, דארף מען לערנען אַ סאַך חדשים" (=אימרה של ר' אברהם יוסף, צריכה לימוד של הרבה חדשים).
[[רבי הלל מפאריטש]] החשיב מאוד את ר' אברהם יוסף והתבטא אודותיו: "ר' אברהם יוס'ףקעס אַ ווארט, דארף מען לערנען אַ סאַך [[חדשי השנה|חדשים]]" (=אימרה של ר' אברהם יוסף, צריכים ללמוד חדשים רבים).


ר' אברהם יוסף שאל פעם את [[רבי הלל מפאריטש]] מדוע הוא נוטל ידיו בנטלה בת שלוש ידיות. ענה לו ר' הלל שהכוונה ב[[נטילת ידיים]] היא המשכת אור המוחין במידות. [[מים]] הם [[חכמה]]. ושמע מ[[אדמו"ר האמצעי]] שתפיסת השכל בחכמה היא על ידי שלושה בתי יד: [[התבודדות]] עיון והתעכבות. והשראת החכמה בשכל היא בשלוש הגדרות: נקודה אור וחיות{{הערה|לקוטי דיבורים ח"א (בלה"ק) עמ' 189 ובהערה שם.}}.
ר' אברהם יוסף שאל פעם את [[רבי הלל מפאריטש]] מדוע הוא נוטל ידיו בנטלה בת שלוש ידיות. ענה לו ר' הלל שהכוונה ב[[נטילת ידיים]] היא המשכת אור המוחין במידות. [[מים]] הם [[חכמה]]. ושמע מ[[אדמו"ר האמצעי]] שתפיסת השכל בחכמה היא על ידי שלושה בתי יד: [[התבודדות]] עיון והתעכבות. והשראת החכמה בשכל היא בשלוש הגדרות: נקודה אור וחיות{{הערה|לקוטי דיבורים ח"א (בלה"ק) עמ' 189 ובהערה שם.}}.


=לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
*הרב [[אליהו יוחנן גוראריה]], '''[[אוצר חסידי חב"ד (סדרת ספרים)|אוצר חסידי חב"ד]]''' ח"א עמ' 19.
*הרב [[אליהו יוחנן גוראריה]], '''[[אוצר חסידי חב"ד (סדרת ספרים)|אוצר חסידי חב"ד]]''' ח"א עמ' 19.
{{מיון רגיל:אברהם יוסף השותק}}
{{מיון רגיל:אברהם יוסף השותק}}

גרסה אחרונה מ־23:28, 8 ביולי 2024

החסיד ר' אברהם יוסף 'השותק' (דער שותק) היה מחסידי אדמו"ר הזקן, אדמו"ר האמצעי ואדמו"ר הצמח צדק.

אודותיו[עריכה | עריכת קוד מקור]

היה משכיל גדול בתורת החסידות ועבודת התפילה שלו היתה בדרך נפלאה ביותר.

רבי הלל מפאריטש החשיב מאוד את ר' אברהם יוסף והתבטא אודותיו: "ר' אברהם יוס'ףקעס אַ ווארט, דארף מען לערנען אַ סאַך חדשים" (=אימרה של ר' אברהם יוסף, צריכים ללמוד חדשים רבים).

ר' אברהם יוסף שאל פעם את רבי הלל מפאריטש מדוע הוא נוטל ידיו בנטלה בת שלוש ידיות. ענה לו ר' הלל שהכוונה בנטילת ידיים היא המשכת אור המוחין במידות. מים הם חכמה. ושמע מאדמו"ר האמצעי שתפיסת השכל בחכמה היא על ידי שלושה בתי יד: התבודדות עיון והתעכבות. והשראת החכמה בשכל היא בשלוש הגדרות: נקודה אור וחיות[1].

לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. לקוטי דיבורים ח"א (בלה"ק) עמ' 189 ובהערה שם.