שיחה:הריני מקבל (תפילה): הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "למישהו יש הקלטה של השיר 'הריני מקבל'???--~~~~")
 
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
למישהו יש הקלטה של השיר 'הריני מקבל'???--[[מיוחד:תרומות/5.102.242.150|5.102.242.150]] 14:33, 11 בינואר 2017 (UTC)
למישהו יש הקלטה של השיר 'הריני מקבל'???--[[מיוחד:תרומות/5.102.242.150|5.102.242.150]] 14:33, 11 בינואר 2017 (UTC)
== סיכום מספר הערכים ==
מובא בזה טקסט סי"א מערך אהבת ישראל בספר הערכים, ניתן לקחת מכאן להשבחת הערך:
"נכון לומר קודם התפלה, הריני מקבל עלי מצות עשה של ואהבת לרעך כמוך". וקבלה זו, שכולל עצמו בכלל תפלת ישראל, הוא אמיתית ענין תפלה בצבור. וכמה ענינים בשייכות ההכנה דקבלת מצוה זו לתפלה:
א. אהבת ישראל היא שער הכניסה, אשר דרך בו יכול האדם לבוא לעמוד לפני ה"א להתפלל.
ב. הכנה לבירור והקרבת נפש הבהמית שבתפלה. כי "ואהבת לרעך כמוך" הוא בירור בחי' התהו, שתהי' כמו בחי' התיקון, כי תהו ותיקון נק' רעים זל"ז. וקבלת מצות ואהבת לרעך כמוך – בירור בחי' התהו (שרש נפש הבהמית), היא נתינת כח בנה"ב, שתוכל להתברר ולהתעלות ע"י התפלה. וכמו שבקרבנות, קודם הקרבת הבהמה צריך האדם (בגימט' מ"ה) לסמוך שתי ידיו על הבהמה (בגימט' ב"ן), שעי"ז נותן בה כח שתוכל להתעלות ע"י ההקרבה, כן קודם התפלה (שתפלות כנגד תמידין תקנום), הקרבת נפש הבהמית, צריך לתת בה כח, ע"י קבלת מצות ואהבת לרעך כמוך, שתוכל להתעלות.
ג. הכנה לעלי' שבתפלה, כי (א) בכל נשמה כלולים גם שארי הנשמות (כנ"ל סעיף ב'), וכששונא בלבו לאחד מישראל, הוא מפריד מנפשו את חלק זולתו הכלול בו, ובמילא נעשה בעל מום (כי חסר בו חלק זה), ואינו יכול לעלות לרצון לפני הוי' (שאוא"ס ב"ה הכולל את כולם, לא יסבלנו מצד החסרון שבו שחיסר חלק זולתו). ורק ע"י אהבת ישראל, כשנשמתו (היא בריאה ושלימה, כי) כלולה מכל הנשמות, תעלה לרצון לפני הוי' הכולל את כולם.
(ב) עבודת התפלה היא לעלות ולבוא לקיום הק"ש – "ואהבת גו'". והרי "ואהבת לרעך כמוך" היא הכלי ל"ואהבת את הוי' אלקיך".
. . (ג) בעלי' שבתפלה צריך להעלות גם את התחתון ביותר (שמחוצה לו, וכאשר אינו מעלה את התחתון שמחוצה לו, חסר גם בעליית המתפלל). ולכן קודם התפלה צריך לכלול עצמו עם כל ישראל, גם עם הכי ירודים ופחותים שבהם – הנמצאים בקצוי תבל ושלא ראה אותם מעולם ואינם בערכו כלל.
ד. הכנה ל(המשכת וקבלת) הגילויים שלמעלה המתגלים בתפלה. כי העושה טובה לישראל באהבה, (א) נפתחים לפניו כל שערי היכלות העליונים (המשכה). (ב) מוחו ולבו נפתחים לקבל את הגילויים.
ה. כדי שתהי' קיום חזק לתפלתו בלא נפילה. כי כשמובדל הוא מחבירו, ועבודתו היא בקו אחד, אפשר להיות ממנה יניקה לחיצונים. ורק כשכולל עצמו עם כל ישראל – קו האמצעי, עבודתו היא בקיום חזק (בלי יניקה לחיצונים).
ו. הכנה למילוי הבקשות שבתפלה. כי אהבת ישראל גורמת נח"ר למעלה, שמצד נח"ר זה, ממלא הקב"ה את בקשת המתפלל. מאת: [[משתמש:ב. שורה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=פרנקרויאל|'''ב. שורה''']]}} {{*}} [[שיחת משתמש:ב. שורה|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=פרנקרויאל|לתגובות]]}} {{*}} 07:13, 28 ביוני 2024 (IDT)

גרסה אחרונה מ־07:13, 28 ביוני 2024

למישהו יש הקלטה של השיר 'הריני מקבל'???--5.102.242.150 14:33, 11 בינואר 2017 (UTC)

סיכום מספר הערכים[עריכת קוד מקור]

מובא בזה טקסט סי"א מערך אהבת ישראל בספר הערכים, ניתן לקחת מכאן להשבחת הערך:

"נכון לומר קודם התפלה, הריני מקבל עלי מצות עשה של ואהבת לרעך כמוך". וקבלה זו, שכולל עצמו בכלל תפלת ישראל, הוא אמיתית ענין תפלה בצבור. וכמה ענינים בשייכות ההכנה דקבלת מצוה זו לתפלה:

א. אהבת ישראל היא שער הכניסה, אשר דרך בו יכול האדם לבוא לעמוד לפני ה"א להתפלל.

ב. הכנה לבירור והקרבת נפש הבהמית שבתפלה. כי "ואהבת לרעך כמוך" הוא בירור בחי' התהו, שתהי' כמו בחי' התיקון, כי תהו ותיקון נק' רעים זל"ז. וקבלת מצות ואהבת לרעך כמוך – בירור בחי' התהו (שרש נפש הבהמית), היא נתינת כח בנה"ב, שתוכל להתברר ולהתעלות ע"י התפלה. וכמו שבקרבנות, קודם הקרבת הבהמה צריך האדם (בגימט' מ"ה) לסמוך שתי ידיו על הבהמה (בגימט' ב"ן), שעי"ז נותן בה כח שתוכל להתעלות ע"י ההקרבה, כן קודם התפלה (שתפלות כנגד תמידין תקנום), הקרבת נפש הבהמית, צריך לתת בה כח, ע"י קבלת מצות ואהבת לרעך כמוך, שתוכל להתעלות.

ג. הכנה לעלי' שבתפלה, כי (א) בכל נשמה כלולים גם שארי הנשמות (כנ"ל סעיף ב'), וכששונא בלבו לאחד מישראל, הוא מפריד מנפשו את חלק זולתו הכלול בו, ובמילא נעשה בעל מום (כי חסר בו חלק זה), ואינו יכול לעלות לרצון לפני הוי' (שאוא"ס ב"ה הכולל את כולם, לא יסבלנו מצד החסרון שבו שחיסר חלק זולתו). ורק ע"י אהבת ישראל, כשנשמתו (היא בריאה ושלימה, כי) כלולה מכל הנשמות, תעלה לרצון לפני הוי' הכולל את כולם. (ב) עבודת התפלה היא לעלות ולבוא לקיום הק"ש – "ואהבת גו'". והרי "ואהבת לרעך כמוך" היא הכלי ל"ואהבת את הוי' אלקיך". . . (ג) בעלי' שבתפלה צריך להעלות גם את התחתון ביותר (שמחוצה לו, וכאשר אינו מעלה את התחתון שמחוצה לו, חסר גם בעליית המתפלל). ולכן קודם התפלה צריך לכלול עצמו עם כל ישראל, גם עם הכי ירודים ופחותים שבהם – הנמצאים בקצוי תבל ושלא ראה אותם מעולם ואינם בערכו כלל.

ד. הכנה ל(המשכת וקבלת) הגילויים שלמעלה המתגלים בתפלה. כי העושה טובה לישראל באהבה, (א) נפתחים לפניו כל שערי היכלות העליונים (המשכה). (ב) מוחו ולבו נפתחים לקבל את הגילויים.

ה. כדי שתהי' קיום חזק לתפלתו בלא נפילה. כי כשמובדל הוא מחבירו, ועבודתו היא בקו אחד, אפשר להיות ממנה יניקה לחיצונים. ורק כשכולל עצמו עם כל ישראל – קו האמצעי, עבודתו היא בקיום חזק (בלי יניקה לחיצונים).

ו. הכנה למילוי הבקשות שבתפלה. כי אהבת ישראל גורמת נח"ר למעלה, שמצד נח"ר זה, ממלא הקב"ה את בקשת המתפלל. מאת: ב. שורה  •  לתגובות  •  07:13, 28 ביוני 2024 (IDT)