אב (חכמה): הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 7: | שורה 7: | ||
כח החכמה שבנפש האדם ממציא את נקודת השכל בדרך ההברקה, וזו נקלטת בכח הבינה (בחינת אם) המבארת ומפתחת את נקודת ההשכלה למבנה שכלי מושלם בכל פרטיו, ועל ידי זה מתאפשרת העמקה שתביא בלב המתבונן - את הולדת המידות המתאימות להשכלה שהולידה אותן. | כח החכמה שבנפש האדם ממציא את נקודת השכל בדרך ההברקה, וזו נקלטת בכח הבינה (בחינת אם) המבארת ומפתחת את נקודת ההשכלה למבנה שכלי מושלם בכל פרטיו, ועל ידי זה מתאפשרת העמקה שתביא בלב המתבונן - את הולדת המידות המתאימות להשכלה שהולידה אותן. | ||
גם בחינת "[[ראיה באלוקות]]" והסתכלות החזקה הנובעת מכח החכמה שבנפש (וכל העם רואים את הקולות) גורם להולדת ה[[מדות]]. | גם בחינת "[[ראיה באלוקות]]" והסתכלות החזקה הנובעת מכח החכמה שבנפש (וכל העם רואים את הקולות) גורם להולדת ה[[מידות (ספירות)|מדות]]. | ||
{{סגל}} | {{סגל}} | ||
[[קטגוריה:ספירת החכמה]] | [[קטגוריה:ספירת החכמה]] | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |
גרסה אחרונה מ־22:04, 2 ביוני 2024
ספירת החכמה נקראת אב, הן בעולמות אבי"ע והן באדם. כי מאחר שנשמת האדם נשתלשלה מהספירות העליונות, לכן כוחות הנפש הן בדוגמת הספירות.
אב - כינוי לספירת החכמה, משום שכמו שמהשפעת האב הנמשכת באם - נולדים תולדות, כך גם מספירת החכמה (על ידי השפעתה בספירת הבינה - בחינת אם) נולדות המדות העליונות בעולמות אבי"ע.
אב - הוא גם כינוי לכח החכמה שבנפש האדם - לנקודת השכל, שעל ידי התיחדותה עם כח הבינה, נולדות המדות שבלב האדם.!
כח החכמה שבנפש האדם ממציא את נקודת השכל בדרך ההברקה, וזו נקלטת בכח הבינה (בחינת אם) המבארת ומפתחת את נקודת ההשכלה למבנה שכלי מושלם בכל פרטיו, ועל ידי זה מתאפשרת העמקה שתביא בלב המתבונן - את הולדת המידות המתאימות להשכלה שהולידה אותן.
גם בחינת "ראיה באלוקות" והסתכלות החזקה הנובעת מכח החכמה שבנפש (וכל העם רואים את הקולות) גורם להולדת המדות.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")