חב"דפדיה:אולם דיונים: הבדלים בין גרסאות בדף
שורה 152: | שורה 152: | ||
:::פרוייקט אדיר. הצלחה בהמשך הדרך. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 08:33, 10 במאי 2010 (UTC) | :::פרוייקט אדיר. הצלחה בהמשך הדרך. [[משתמש:פיני|פיני]] · [[שיחת משתמש:פיני|(טובת הזולת)]] 08:33, 10 במאי 2010 (UTC) | ||
::::שמואל מונקס, ייש"כ על החלוקה המקיפה, כמובן שצריך להוסיף תתי-חלוקות וכו', אך כבסיס זה מעולה. נקודה נוספת: אין דבר בעולם שעומד בזכות עצמו, כל דבר תלוי ונתמך בגורמים נוספים. בכל זאת, כאשר באים להשקיע במשהו ספציפי, צריך להתמקד בו. שאר הדברים יתוקנו במקומם ובזמנם. ובנוגע ל"תולדות חב"ד: '''א'''. חשוב להגדיר מראש את סגנון כתיבת הדברים, היכן מקצרים והיכן מאריכים. '''ב'''. לאחמ"כ יש להתרכז בכתיבה ולא נורא עם יהיו חסר קצת רקע שניתן להשלימו. '''ג'''. בכדי למנוע 'פיזור הנפש' הצעתי להתחיל לכתוב מהכותרת הראשונה ("תקל"ב - יסוד חסידות חב"ד") ועד שלא מסיימים אותו - לא עוברים לכותרת הבאה. | ::::שמואל מונקס, ייש"כ על החלוקה המקיפה, כמובן שצריך להוסיף תתי-חלוקות וכו', אך כבסיס זה מעולה. נקודה נוספת: אין דבר בעולם שעומד בזכות עצמו, כל דבר תלוי ונתמך בגורמים נוספים. בכל זאת, כאשר באים להשקיע במשהו ספציפי, צריך להתמקד בו. שאר הדברים יתוקנו במקומם ובזמנם. ובנוגע ל"תולדות חב"ד: '''א'''. חשוב להגדיר מראש את סגנון כתיבת הדברים, היכן מקצרים והיכן מאריכים. '''ב'''. לאחמ"כ יש להתרכז בכתיבה ולא נורא עם יהיו חסר קצת רקע שניתן להשלימו. '''ג'''. בכדי למנוע 'פיזור הנפש' הצעתי להתחיל לכתוב מהכותרת הראשונה ("תקל"ב - יסוד חסידות חב"ד") ועד שלא מסיימים אותו - לא עוברים לכותרת הבאה. | ||
:::לצורך כך יצרתי את הדף: '''[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/תולדות חסידות חב"ד]]'''. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:46, 10 במאי 2010 (UTC) | ::::לצורך כך יצרתי את הדף: '''[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/תולדות חסידות חב"ד]]'''. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]] 16:46, 10 במאי 2010 (UTC) | ||
== זכויות יוצרים == | == זכויות יוצרים == | ||
ישנן תמונות שזכויות היוצרים עליהם הינם בציון מקורם וכדו'. חבל שאין תבנית כאן בחבדפדיה בצמוד למיקום התמונה שם יופיעו כל הפרטים הלא חשובים האלו, כדי שלא נצטרך להציגם בגוף הערך. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"ו באייר ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 04:40, 10 במאי 2010 (UTC) | ישנן תמונות שזכויות היוצרים עליהם הינם בציון מקורם וכדו'. חבל שאין תבנית כאן בחבדפדיה בצמוד למיקום התמונה שם יופיעו כל הפרטים הלא חשובים האלו, כדי שלא נצטרך להציגם בגוף הערך. --'''ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"ו באייר ה'תש"ע''' [[משתמש:שלום|שָׁלוֹם]] - [[שיחת משתמש:שלום|סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם]] 04:40, 10 במאי 2010 (UTC) |
גרסה מ־18:47, 10 במאי 2010
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
תיבת ארכיון
|
ציון לשבח לחב"דפד היקר...
ליל ל"ג בעומר, יום שמחתו של רשב"י, מגלה פנימיות התורה היא החסידות. ביום זה נצפה היהודי היקר המכונה כאן בשם שלום, תורם בכל מאודו למיזם החסידי החשוב ביותר, וממשיך את דרכו של רשב"י ביום שמחתו.
ועל זאת אנו נפרגן לו ברכת יישר כוח, ושימשיך לתת מידיעותיו ועתותיו לדברים החשובים באמת. עדי התגלות כ"ק אדמו"ר שליט"א.
בשם הצוות. --שניאור 06:36, 2 במאי 2010 (UTC)
- תיכף ומיד ממ"ש, למטה מעשרה טפחים! --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ח באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 14:55, 2 במאי 2010 (UTC)
עיצוב חדש לעמוד הראשי
התחלתי לעצב מחדש את העמוד הראשי בחב"דפדיה. זה עדיין לא מושלם וללא צבעים מתאימים. אשמח שכל מי שיש לו ידע בתחום ישפר וישכלל או יעיר את הערותיו בדף השיחה שם. הנחתי את הטיוטה כאן: משתמש:חיים נהר/ארגז חול עמוד ראשי--חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:56, 2 במאי 2010 (UTC)
אאוטינג
מותר פה לבצע אאוטינג? ראיתי כעת בדף שיחה לא ממש חדש, ושם א' שואל מה שמו של שם משתמש מסויים, ומיד מישהו משיב לו שם מלא. ולאחר בדיקה מסויימת (בתוך חב"דפדיה) נוכחתי שניתן לראות כי אכן זה הבן אדם. מותר לחשוף כאן שמות? אני מאמין שאתם יודעים, כי במקומות אחרים חוסמים לאלתר, מי שמבצע אאוטינג. פיני · (טובת הזולת) 05:57, 4 במאי 2010 (UTC)
- ברור שאסור. זה לא דבר נפוץ כלל בחב"דפדיה, ומעולם לא ראיתי שזה קרה, מעניין.--ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 06:01, 4 במאי 2010 (UTC)
- עיין בדף שיחה, בערך אודות מי שהיה מנהל תו"ת החשאיים, ונפטר מאחורי סורג. פיני · (טובת הזולת) 06:04, 4 במאי 2010 (UTC)
- קצת מעניין.. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 06:19, 4 במאי 2010 (UTC)
- ראה שיחה:יונה כהן. משיח נאו! חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - היום כ' באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!
- יש להימנע מכך בכל מחיר! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:17, 4 במאי 2010 (UTC)
- ראה שיחה:יונה כהן. משיח נאו! חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - היום כ' באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!
מכתב נפלא
לכל העוסקים כאן במלאכת הקודש.
ראיתי מכתב נפלא באגרות קודש בקשר לאנציקלופדיה, וכמדומני שיש ממנו לימוד רב ועצום לעבודה כאן, ובפרט לשאלת האיכות לגבי הכמות וכיו"ב. ברשותכם אביא המכתב כלשונו:
ב״ה, כ״א חשון, היתשל״א ברוקלין, נ.י. הרה״ג וו״ח אי״א נו״נ רב פעלים וכו׳ מוה״ר יהושע שיי הוטנר שלום וברכה! קבלתי כרך הי״ג של האנציקלופדי׳ התלמודית, ואתאפק לא אוכל מלהביע גודל ההתרשמות והשמחה לראות כרך נוסף זה, אשר אף שגם הכרכים שקדמוהו גדולים הם בגדלות האמיתית היא גדלות תורתנו, אשר ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים, הרי כל כרך הנוסף - כפי שכמדומה לי אמרתי לכת״ר בשיחתנו - לא רק שמוסיף ביאור בכמה ענינים ובכמה כללים בכלל גדול ובכלל ס ת ם דתורה, אלא גם מוסיף בכל הכרכים הקודמים, [וכדיבורנו אז, אשר שונה עניו אנציקלופדי׳ ששלימות האמיתית של כרך הראשון תלוי הוא גם בכרך האחרון וערך האחרון אשר בו, וכמובן].
ובהמשך שיחתנו מאז, הרי כאן המקום להזכיר עוה״פ ועוה׳׳פ בכל לשון של בקשה וכו׳ ע״ד ההוצאה לאור של הכרכים הבאים בזריזות הצי גדולה, ובנוסח הידוע יפה שעה אחת קודם, אשר כאמור נוגע הדבר לכל הכרכים אשר כבר הופיעו וכו׳ וכוי. ובודאי לדכוותי׳ דמר אין צורך בביאור נוסף.
ויהי רצון אשר חפץ ה׳ יצליח ביד כל המשתתפים במפעל הכי נעלה האמור, להו׳׳ל כרך אחר כרך, וכאמור בזריזות האפשרית, ועד שיברכו בקרוב על המוגמר, ולאחרי זה להתחיל תיכף במהדורה שני׳(או הוספות וכוי) שהרי בודאי עצם הופעת הכרכים מוסיף בחידושי תורה בכלל ובסוג דאנציקלופדי׳ זו במיוחד, וכנ׳׳ל אשר ארוכה מארץ מדה.
ובזה מענה ג׳׳כ על הטענה ששמעתי אותה כמה פעמים, שעיכוב ההופעה הוא מפני ההשתדלות שתהי׳ כשלימות יותר ויותר וכו׳, אשר נוסף לתשובה שאם כן אין לדבר סוף, הנה כנ״ל אי אפשר שלא יתחדשו, ובודאי כבר נתחדשו כמה ענינים בערכים שכבר הופיעו, ולא עוד אלא שדוקא זהו מנפלאות התורה, חכמתו ורצונו של הקב׳׳ה, שהיא מעין ומקור מים חייס המפכים הלוך והוסיף, וכדברי המורה הגדול הוא הרמב״ם בסיום וחותם ספרו — מלאה הארץ דעה את הוי׳ כמים לים מכסים.
בכבוד ובברכה, ובפרט בברכת הצלחה בהאמור, לבשר טוב בקרוב ממש מהופעת כרך הי״ד, הט״ו וכו'.
כדרכי, ארשה לי להוסיף הערה בנוגע להאנציקלופדי׳, אשר מכבר עלתה בדעתי ונתחזקה ביותר בקבלת כרך זה, שחלקו החשוב הוא בענין חזקה, והיא: אשר כדאי להוסיף לביאור הערכים שמות הספרים המבארים עניני הערך במיוחד ובפרטיות וכוי, ורגיל הוא בכמה אנציקלופדיות להוסיף בסוף הערכים (ובפרט הערכים החשובים) מה שנקרא עתה בשם ״ביבליאוגרפי׳״, רשימת ספרים ומקורות כוי, ובפרט שבנידון דידו לא תהי׳ בזה טירחה (יתירה), שהרי בודאי כל אחד שעסק בערך מסויים השתמש ומשתמש בספרים אלה, ואין צורך כי א ם לברר הישנם עוד וכוי.
ואף שכבר הופיעו כמה כרכים ואין בהם ביבליאוגרפי׳ האמורה, הרי ודאי שאין בנידון דידן הדין ש״לא להוציא לעז על הראשונים״, ובפרט שנתוסף הענין על ידי המו״ל של הראשונים, ולהשלים הביבליאוגרפי׳ של הערכים שכבר הופיעו הרי יש מק ום להר׳ל חוברת מיוחדת של ביבליאוגרפי׳ לערכים אלו, [בפורמט והאותיות של האנציקלופדי׳].
פשוט, אשר אף שלכל ערך ישנם בתוך הערך כמה מראה מקומות וכו׳ [אשר נחוצים ומוכרחים הם ביותר] ובעשירות רבה, אבל אין בהם התועלת הצפוי׳ לביבליאוגרפי׳ האמורה, ובפרט אשר המראה מקומות רבים הם, ולא כל מוחא סביל לבחור מביניהם מה הם ספרי היסוד והמיוחדים וכוי.
את כת"ר הסליחה על הערות אלו, ותקותי אשר ידונו עליהן וזכות הרבים מסייעת, ומבשרי אחזה גודל התועלת הצפוי׳.
- ייש"כ גדול. המסקנות ברורות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 17:58, 4 במאי 2010 (UTC)
- נהניתי מההדגשה להרבות בכמות כי לאיכות אין סוף... --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 18:05, 4 במאי 2010 (UTC)
תבנית חדשה
כמו שכבר שמו לב כמה מהמשתמשים החשובים, ניכר היה בחב"דפדיה חיסרון של תבנית "עריכה" שתציין מה הבעיה בערך.
הסיבה פשוטה: הבעיות לרוב בערך הינם:
- לא אנציקלופדי
- כתיבה לא נכונה
- שייך לערך אחר
ועוד ועוד.
עד עכשיו היתה בעיה, מכיון שלא ידעו למה מציב התבנית שם את התבנית.
הסימן להבדיל בין התבנית הישנה לחדשה הינה: הישנה שמה "לעריכה", והחדשה "עריכה".
כדי להציב את התבנית יש להציב את הטקסט:
{{עריכה|בעיה=לא אנציקלופדי}}
טקסט זה מוצב כמובן כאשר הבעיה היא "לא אנציקלופדי".
ככל הנראה התבנית הישנה תמחק. מה דעתכם? --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"א באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 03:15, 5 במאי 2010 (UTC)
- אין צורך בתבנית חדשה. אפשר להוסיף זאת בתבנית הקיימת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:00, 5 במאי 2010 (UTC)
- אפשר גם פשוט למחוק את הישנה, ולהשאיר את זו. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"א באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 15:01, 5 במאי 2010 (UTC)
- מלבד זאת, אם תוסיף זאת בתבנית הקיימת, תצטרך לעדכן ב150 הערכים לעריכה, את סיבת העריכה. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"א באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 15:07, 5 במאי 2010 (UTC)
- זה עדיין לא סיבה למחוק תבנית קיימת. מכמה סיבות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:21, 5 במאי 2010 (UTC)
- ומה הצעתך? --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"א באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 15:22, 5 במאי 2010 (UTC)
- לנסות לשפר את התבנית הקיימת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:27, 5 במאי 2010 (UTC)
היסטוריה חב"דית (2)
בהמשך למה שהערתי בנוגע להיסטורייה החב"דית. סליחה שלא חזרתי לזה ומאז פשוט עבר חודש. הנה כעת יצא לי ועברתי קצת על היסטוריית החב"דית, ונראה לי כי 'קו הזמן החב"דית' היא כדלהלן:
- תקל"ב – יסוד חסידות חב"ד
- תקל"ג – הסתלקות המגיד (כולל התקופה שלפני' ושלאחרי' (מה הי' המצב עם המתנגדים, הפגישה עם הגר"א וכו'))
- תקל"ז – עליית החסידים לארה"ק
- ליוזנא
- תקנ"ב – הקטרוג על אדמו"ר הזקן
- תקנ"ד – הדפסת התניא
- תקנ"ט – המאסר הראשון
- תקס"א- המאסר השני
- ליאדי
- תקע"ב – מלחמת נפליון
- תקע"ג – הסתלקות אדמו"ר הזקן
- ליובאוויטש
- נשיאות אדמו"ר האמצעי – "רחובות הנהר", מחלוקות שהיו אז וכו'
- תקפ"ז – מאסרו של אדמו"ר האמצעי
- תקפ"ח – הסתלקות אדמו"ר האמצעי
- תקפ"ט – קבלת הנשיאות של הצ"צ
- תקפ"ז – גזירת הקאנטוניסטים
- תנועת ההשכלה – מלחמתו של הצ"צ בתנועת ההשכלה ומאסרו בשנת תר"ג
- תרכ"ו - הסתלקות הצ"צ
- תרכ"ו – קבלת הנשיאות של אדמו"ר מהר"ש
- תרמ"א – רצחו של הצאר, פרעות ביהודים ופעולותיו של אדמו"ר מהר"ש
- תרמ"ג - הסתלקות אדמו"ר מהר"ש
- תרמ"ג - קבלת הנשיאות של אדמו"ר מהרש"ב
- תרנ"ז – יסוד תומכי תמימים
- תרע"ו – עזיבת ליובאוויטש והעברה לרוסטוב
- תר"פ - הסתלקות אדמו"ר מהרש"ב
- תר"פ - קבלת הנשיאות של אדמו"ר הריי"צ
- תרפ"ד – לנינגרד
- תרפ"ז – מאסרו של אדמו"ר הריי"צ
- תרפ"ח – עזיבת רוסיה והעברה לריגא
- תרפ"ט – ביקור בארה"ק
- תר"צ – ביקור בארה"ב
- תרצ"ג – עזיבת ריגא והעברה לווארשה, פולין
- תרצ"ה – עזיבת ווארשה, והעברה לאטוואצק
- תרצ"ט – מלחמת העולם השני'
- ת"ש – ארה"ב (כולל הפעולות בארה"ב בשנים אלו)
- תש"י – הסתלקות
- תשי"א – קבלת הנשיאות
כמובן אשר אשר בכל אלה יש להוסיף קצת רקע, לדוגמה 'גזירת הקאנטוניסטים' מה הי' הגזירה? איזה שנה? מה פעל הצ"צ? וכדומה? 'עזיבת ליובאוויטש והעברה לרוסטוב' – למה עזב את ליובאוויטש, ולמה רוסטוב? למה נאסר אדמו"ר הריי"צ? 'יבסקציה' מי זה? מה זה?
ובכדי שההיסטורי' תהי' מושלמת ומובנת, מוכרחת להיות ערכים על היסטוריית רוסי', כמו: מלחמת נפליון, מלחמת עולם הראשונה, מלחמת ה'לבנים' וה'אדומים', 'יבסקציה', ועוד. למרות שאינם שייכים ישירות להיסטורייה החב"דית, אבל בכל זאת עירועים בנ"ל הם אלו ששינוי את היסטורייה החב"דית.
כעת צריכים: א) לעבור בחב"דפדי' לראות מה כן יש. ב) אם יש האם חייבים להוסיף. ג) איזה ערכים ממש חסרים. ד) למצוא שמות מתאימים לערכים חדשים. וה) לדאוג שהכל יהי' מבנה אחד, ולא ערכים שלא יתאימו יחד.
מה אתם אומרים? מי עוזר? --שמואל מונקס 22:56, 9 במאי 2010 (UTC)
- הלהבת אותי...מצטרף! משיח נאו! חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - היום כ"ו באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!
- שמואל מונקס כבר יודע את דעתי (חיובית בתנאי שיש עוד משתתפים). --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"ו באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 05:38, 10 במאי 2010 (UTC)
- פרוייקט אדיר. הצלחה בהמשך הדרך. פיני · (טובת הזולת) 08:33, 10 במאי 2010 (UTC)
- שמואל מונקס, ייש"כ על החלוקה המקיפה, כמובן שצריך להוסיף תתי-חלוקות וכו', אך כבסיס זה מעולה. נקודה נוספת: אין דבר בעולם שעומד בזכות עצמו, כל דבר תלוי ונתמך בגורמים נוספים. בכל זאת, כאשר באים להשקיע במשהו ספציפי, צריך להתמקד בו. שאר הדברים יתוקנו במקומם ובזמנם. ובנוגע ל"תולדות חב"ד: א. חשוב להגדיר מראש את סגנון כתיבת הדברים, היכן מקצרים והיכן מאריכים. ב. לאחמ"כ יש להתרכז בכתיבה ולא נורא עם יהיו חסר קצת רקע שניתן להשלימו. ג. בכדי למנוע 'פיזור הנפש' הצעתי להתחיל לכתוב מהכותרת הראשונה ("תקל"ב - יסוד חסידות חב"ד") ועד שלא מסיימים אותו - לא עוברים לכותרת הבאה.
- לצורך כך יצרתי את הדף: חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/תולדות חסידות חב"ד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:46, 10 במאי 2010 (UTC)
- פרוייקט אדיר. הצלחה בהמשך הדרך. פיני · (טובת הזולת) 08:33, 10 במאי 2010 (UTC)
- שמואל מונקס כבר יודע את דעתי (חיובית בתנאי שיש עוד משתתפים). --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"ו באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 05:38, 10 במאי 2010 (UTC)
זכויות יוצרים
ישנן תמונות שזכויות היוצרים עליהם הינם בציון מקורם וכדו'. חבל שאין תבנית כאן בחבדפדיה בצמוד למיקום התמונה שם יופיעו כל הפרטים הלא חשובים האלו, כדי שלא נצטרך להציגם בגוף הערך. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"ו באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 04:40, 10 במאי 2010 (UTC)