שיחה:אברהם ישעיהו קרליץ: הבדלים בין גרסאות בדף

מ (החלפת טקסט – "{{שכח|אנונימי}}" ב־"{{אנונימי}}")
 
(6 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 5: שורה 5:
==נסיון כושל לשנות הערת שוליים==
==נסיון כושל לשנות הערת שוליים==
באתי לתקן ונמצאתי מקלקל, הוספתי קטע בתוך ההערת שוליים. אבל זה קלקל את התבנית נא לתקן. בהערה היה כתוב שבספרו של בראון נטען שהחזו"א אינו מצטט את הגר"ז מכלי ראשון. ועל כך הוספתי שבמאמרו של הרב יהושע ענבל בישורון כה' תשעד' נכתב שזו טעות כי החזו"א בכורות כה' א' מצטט מכלי ראשון "שו"ע של הגר"ז זצ"ל". ידיד.
באתי לתקן ונמצאתי מקלקל, הוספתי קטע בתוך ההערת שוליים. אבל זה קלקל את התבנית נא לתקן. בהערה היה כתוב שבספרו של בראון נטען שהחזו"א אינו מצטט את הגר"ז מכלי ראשון. ועל כך הוספתי שבמאמרו של הרב יהושע ענבל בישורון כה' תשעד' נכתב שזו טעות כי החזו"א בכורות כה' א' מצטט מכלי ראשון "שו"ע של הגר"ז זצ"ל". ידיד.
:מחקת את הכיתוב שוליים ולכן התבנית נעלמה תיקנתי--[[משתמש:חיים מבני ברק|חיים]] - [[שיחת משתמש:חיים מבני ברק|בכל יום שיבוא]]  
:מחקת את הכיתוב שוליים ולכן התבנית נעלמה תיקנתי--[[משתמש:חיים מבני ברק|חיים]] - [[שיחת משתמש:חיים מבני ברק|בכל יום שיבוא]]
::שימו לב שהרב יעקב עדס במאמרו שבסוף ספר בשבילי ראדין כותב ששה מקומות בהם החזו"א מזכיר את הגר"ז.--[[מיוחד:תרומות/176.12.138.215|176.12.138.215]] 21:39, 16 באפריל 2024 (IDT)
 
==שטורעם==
==שטורעם==
הריי"צ שלח להתייעץ עמו. בשטורעם התפרסם מכתב.10:43, 29 בנובמבר 2013 (UTC)
הריי"צ שלח להתייעץ עמו. בשטורעם התפרסם מכתב.10:43, 29 בנובמבר 2013 (UTC)
שורה 25: שורה 27:
:אם אתה מתכוון לפרנס את הדואר הישראלי, צר לי לאכזב אותך, היום הכל במייל ובחינם! --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 14:54, 15 באוגוסט 2017 (UTC)
:אם אתה מתכוון לפרנס את הדואר הישראלי, צר לי לאכזב אותך, היום הכל במייל ובחינם! --[[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 14:54, 15 באוגוסט 2017 (UTC)
:: שהרי כמובן שתורת הראי"ה רצופה בליקוטי תורה... • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 14:23, כ"ד באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(16 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
:: שהרי כמובן שתורת הראי"ה רצופה בליקוטי תורה... • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 14:23, כ"ד באב, ה'תשע"ז ''<font size="1">(16 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]]
ויש להעיר שבניגוד לדברי האלמוני כאן, הרבי בהחלט הכיר את תורת הרב קוק ואף כתב הערות על כתביו במכתב להרב הנזיר (עיי' בערך הרב הנזיר בספר שמן ששון מחבריך)וכמו כן הרבי מביא באג"ק מסידור עולת ראי"ה. {{אנונימי}}
:לא זו הייתה כוונת האנונימי ● [[User:חלוקת קונטרסים|<font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 02:15 • כ"ב באדר ב' ה'תשפ"ב


== משוב ==
== משוב ==


בנימין בראון לא מוסמך{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/217.132.110.134|217.132.110.134]] 19:35, 12 באוקטובר 2017 (UTC)
בנימין בראון לא מוסמך{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/217.132.110.134|217.132.110.134]] 19:35, 12 באוקטובר 2017 (UTC)
החזון איש ידע את התניא מהיכן שהתניא ידעה אותו כהמעשה שחא היה ולא נברא והומצא על ידי הרחש ברוק על הרבי רבי זושא או הבעשט והרבי בעצמו שלל את האגדה במכתב להרב זוין
החזון איש ידע את התניא מהיכן שהתניא ידעה אותו כהמעשה שלא היה ולא נברא והומצא על ידי הרחש ברוק על הרבי רבי זושא או הבעשט והרבי בעצמו שלל את האגדה במכתב להרב זוין.
 
==סגנון הערך==
בנוגע הפסקא גבי היחסים בינו לר חיים נאה: קצת קשה לי כיצד אפשר לטייח פרשייה אפלה זו ולתת לה פרשנות והסבר כה תמים כאילו מחלוקתו על הגרח נאה נסעה מתום לב גרידא ומרצון לירד ולבוא לעומקה ואמתתה של תורה.. כפי שמשתמע מתוכן הכתוב בערך זה. והרי זה היפך האמת והיפך המציאות כפי שהיה בפועל וכידוע ליודעים.
 
ולבורים שמביננו שאינם בקיאים בפרטי הפרשה אבוא בכאן בקיצור ורק אגלה אוזניכם אשר מרבית (! - ללא גוזמא -) הטענות והקושיות שהערים החזון איש על שיטת הגרח נאה, הוא וגיסו הסטייפעלער (שאגב היה הכח המרכזי וממובילי המאבק הראשיים כנגד הגרח נאה, בשונה מגיסו החזון איש שהיה אדם צנוע ונחבא אל הכלים (יהיו שיאמרו: אדם נטול כריזמה ובטחון עצמי)) התבססו על עיוותים וסילופים מרושעים של דברי הגרח נאה והוצאת דבריו מהקשרם.. מי שלא מאמין מוזמן לעלעל בספרי התגובות שפרסם הגרח נאה לתרץ וליישב ולהכחיש את אשר טענו על אודותיו ועל אודות שיטתו. ולהיווכח בכך..
אגב ראוי גם להעיר על צורת התגובה של הגרח וחריפות הדברים - עובדה המגלה על כאבו וזעזועו מהעוול הנורא שגרמו לו שני גיסים אלו על לא עוול בכפו..
 
הגרח שנפטר בקיצור שנים לפי ערך יש המייחסים זאת לאותו הסבל שנגרם לו ללא הצדקה מאת שני אישים אלו..
 
עצם כתיבת ושיכתוב ההיסטוריה והמציאות בצורה כזו כפי שכתובנ בפנים הערך נותנת לגיטמציה לשיטת החזון איש אשר בהררי שקר יסודה וכל אמיתה וסיבתה לא היו כי אם לעמעם על האור הגדול שזרח אז מחיבוריו של הגרח. וא"ת מה הפריע לשמי יהודים אלו שראו כך לצאת במלחמת חורמה כנגד הגרח, ההסבר היחיד שישנו לכך הוא: ככל הנראה שני ליטוועקערס אלו לא יכלו לסבול עובדה זו שיהודי המשתייך לכת החסידים ולא עוד אלא שליובאוויטשער הוא מתלמידי תו"ת, מתפרסם בכל רחבי העולם החרדי ופסיקותיו ושיעוריו מתקבלים בכל תפוצות ישראל, לכך בערה בהם קנאתם ובחרו לצאת ןלהכפישו.. ואין כאן המקום להאריך בדבר המצער..


וד"ל. {{אלמ}}
ואם המעשה לא היה אצל הרבי ר' זושא מוכרח שלא היה אצל החזון איש?!
אבל האמת, שהחזון איש לא ידע תניא כי לא רצה לדעת תניא. הספיק לו נפש החיים.
:אם הייתה לך סבנות היית רואה שהנימוק לשלילת הסיםור לא היה המשפט שצטתת, אלא החלק הראשון של הסיפור.
משתמש אלמוני