זרע אדם: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


==ענינם==
==ענינם==
כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, שהם הנשמות הגבוהות של [[עולם האצילות]] כמו נשמות ה[[נביאים]] והמיוחד שבתנאים כמו [[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על ה[[כסא]] שהוא בבחינת [[שם מ"ה]] של תיקון האצילות שלא היה ב[[שבירת הכלים|שבירה]]. וענין נשמות אלו הוא שאין צריכים לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מ[[אצילות]] שלא יגור במגורו רע כלל. ולכן כל עבודתם בעולם הזה היה באופן אחד ממש, שכל עסקם ב[[תורה]] ו[[מצוות]] היה בכדי להוסיף אורות ב[[עולם האצילות]] ולא בשביל לברר בירורי [[קליפת נוגה]].
כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, שהם הנשמות הגבוהות של [[עולם האצילות]] כמו נשמות ה[[נביא|נביאים]] והמיוחד שבתנאים כמו [[רבי שמעון בר יוחאי]] וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על ה[[כסא]] שהוא בבחינת [[שם מ"ה]] של תיקון האצילות שלא היה ב[[שבירת הכלים|שבירה]]. וענין נשמות אלו הוא שאין צריכים לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מ[[אצילות]] שלא יגור במגורו רע כלל. ולכן כל עבודתם בעולם הזה היה באופן אחד ממש, שכל עסקם ב[[תורה]] ו[[מצוות]] היה בכדי להוסיף אורות ב[[עולם האצילות]] ולא בשביל לברר בירורי [[קליפת נוגה]].


==ראו גם==
==ראו גם==
*[[זרע בהמה]]
*[[זרע בהמה]]
[[קטגוריה:נפש]]
[[קטגוריה:נפש]]

גרסה מ־09:33, 29 באפריל 2010

זרע אדם הוא כינוי לנשמות של עולם האצילות, כגון נשמות הנביאים ורבי שמעון בר יוחאי וחביריו, שהם עצמם מתוקנים, ואין עבודתם אלא בתוספת אורות בעולם האצילות. נשמות אלו הם מדרגה הגבוהה בנשמות ישראל, ושונות מזרע בהמה, שהם נשמות הנמשכים מעולמות בי"ע.

ענינם

כתוב "וזרעתי את בית ישראל זרע אדם וזרע בהמה", שיש שני בחינות ומדרגות בכנסת ישראל, הראשון הוא בחינת זרע אדם, שהם הנשמות הגבוהות של עולם האצילות כמו נשמות הנביאים והמיוחד שבתנאים כמו רבי שמעון בר יוחאי וחביריו שנמשכים מבחינת אדם העליון דאצילות שרוכב על הכסא שהוא בבחינת שם מ"ה של תיקון האצילות שלא היה בשבירה. וענין נשמות אלו הוא שאין צריכים לברר את עצמם כלל כי אין מעורב בנפשותם בחינת רע כלל מאחר שנמשכו מאצילות שלא יגור במגורו רע כלל. ולכן כל עבודתם בעולם הזה היה באופן אחד ממש, שכל עסקם בתורה ומצוות היה בכדי להוסיף אורות בעולם האצילות ולא בשביל לברר בירורי קליפת נוגה.

ראו גם