מים אחרונים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 596 בתים ,  10 באוקטובר 2023
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 1: שורה 1:
'''[[מים]] אחרונים''' היא דין מדרבנן שקבעו לנקות את ה[[אצבעות]] ואת ה[[שפתים]] לפני [[ברכת המזון]]. בחומרתם של מים אחרונים אנו מוצאים בדברי חז"ל ביטויים חמורים ביותר.
'''[[מים]] אחרונים''' היא דין מדרבנן שקבעו לנקות את ה[[אצבעות]] ואת ה[[שפתים]] לפני [[ברכת המזון]]. בחומרתם של מים אחרונים אנו מוצאים בדברי חז"ל ביטויים חמורים ביותר, אמנם ב[[תוספות]]<ref>מסכת עירובין דף יז עמוד ב</ref> ובחידושי ה[[ריטב"א]]<ref>במקום</ref> (והובא גם ב[[שלחן ערוך]]<ref>אורח חיים,סימן קפא סעיף י</ref> בשם יש נוהגים) כתבו שהדין איננו נוהג בימינו, משום שמלח סדומית (שמחמתו תיקנו את הדין הזה ראה להלן בפרק: 'טעם המצוה') אינו מצוי עוד במקומותינו. אך אם הידים מלוכלכות, מוסכם על כולם שיש ליטול מים אחרונים.
.
==אופן המצוה==
==אופן המצוה==
לפני [[ברכת המזון]] נוטלים קצה האצבעות, ואחר כך מעבירים אותם, כשהם לחים עדיין, על השפתיים{{הערה|1= היום יום ד' כסלו.}} וזהו הנקרא מים אחרונים. ואין מברכין עליהן.
לפני [[ברכת המזון]] נוטלים קצה האצבעות, ואחר כך מעבירים אותם, כשהם לחים עדיין, על השפתיים{{הערה|1= היום יום ד' כסלו.}} וזהו הנקרא מים אחרונים. ואין מברכין עליהן.
משתמש אלמוני