משתמש:שניאור פרסקי/טיוטה: הבדלים בין גרסאות בדף
שניאור פרסקי (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "== הוכחות שהרבי חי וקיים == אומר הרמב"ם (הרמב"ם זה בפוסק היחיד בענייני משיח וגאולה ) בהלכות מ...") |
(אין הבדלים)
|
גרסה אחרונה מ־16:46, 21 במרץ 2023
הוכחות שהרבי חי וקיים[עריכה | עריכת קוד מקור]
אומר הרמב"ם (הרמב"ם זה בפוסק היחיד בענייני משיח וגאולה ) בהלכות מלכים פרק י"א אומר הרמב"ם שיש 5 סימנים לזהות את משיח בגלות: 1."יעמד מלך מבית דוד" 2. "הוגה בתורה" 3. "עוסק במצוות" 4. "ויכוף כל ישראל" 5."ילחם מלחמות השם" אומר הרמב"ם ולכל מי שיש לו את 5 הסימנים "הרי הוא בחזקת משיח שאם הצליח ובנה את המקדש הרי הוא משיח בודאי,ואם לא הצליח עד כה או נהרג כנראה אינו אדם כשר" ו5 סימנים מתאימים לרבי שליט"א מלך המשיח 1."יעמד מלך מבית דוד"( הרבי הוא צאצא לדוד המלך) 2. "הוגה בתורה"(מסבירים חז"ל שכותב ואומר חידושם על התורה ואין אדם שכתב קרוב ל250 ספרים כמו הרבי ) 3. "עוסק במצוות"(והרי הרבי מדקדק במצוות) 4. "יכף כל ישראל"(יקרב את כל עם ישראל ביחד (ולא יקבץ!)אין אדם שקירב כל כך הרבה ליהדות שהרי הרבי שלח שלוחים לכלל העולם כולו) 5." ילחם מלחמות השם"( מלחמה על דעת האמת ולמלאות את העולם בצדק כמו חוק מיהו יהודי.שלמות הארץ.שלמות התורה.וכו...) לאחר שראינו שכל 5 הסימנים מתאימים לרבי הרי הרבי בחזקת משיח ולפי מה שאמר הרמב"ם"שאם עם בני ישראל זכו בדור בגלות אותו אדם הוא בחזקת משיח בודאי,ואם נהרג הדור הבא יזכה במשיח" והרי אומר הרבי שליט"א מלך המשיח שאנחנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה.ולכן חייב שהרבי היא משיח בדאי חיי וקיים!כי אנחנו הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה. חוץ מהביאור על הצד ההלכתי נמצא רמזים נוספים שהרבי משיח רשאית מצד טעם שמו "מנחם"נאמר בגמרא(סנהדרין צח,ב.): שמנחם זה שמו העיקרי של משיח.
בכדי להבין שהרבי שליט"א מלך המשיח חי בגופו הגשמי דווקא נמשיך ונסביר:
(1על מלך המשיח נאמר "חיים שאל ממך נתת אורך ימים עולם ועד"(תהילים כא.ה.)וכתוב (סוכה.נב.א.):שמשיח אמר לקב"ה "איני מבקש ממך אלא חיים" (2בחסידות(דרך מצותיך)מוסבר שחיים של מלך המשיח הם מאיין סוף בעצמו ולכן הם חיים נצחיים ולא שייך בהם מיתה והפסק. (3ועוד מוסבר בחסידות(מאמרי האדמור הזקן)שמה שאמרו חזל(סוכה.כה .א.)"דוד מלך ישראל חי וקיים"דווקא על משיח בן דוד! 4)אומר הרבי שליט"א מלך המשיח(דבר מלכות פר' בא )כי החידוש של דורנו לגבי כל הדורות של לפני זה שבדורנו אין אצל נשיא הדור הסתלקות נשמה בגוף ומציותו קיימת כנשמה בגוף באפן נצחי!!!!!!!!!!!!!!! 5)סיבה נוספת שדווקא אצל מלך המשיח ישנם "חיים נצחיים"לא רק מצד הנשמה אלא מצד גופו עצמו.כיוון שאצלו (מלך המשיח)ישנו שלמות הברור באופן שהגוף הגשמי עצמו נעשה בלי גבול זוהי הסיבה שאצל מלך המשיח שוללים באופן מיוחד את ענין הקבורה שגופו של משה היה טעון גניזה שנקבר בהר נבו..אבל מכך, המשיח הוא בדרגת נעלית יותר והוא אינו נקבר ח"ו(דבר מלכות פר' חיי שרה),וזהו על דרך מבואר לעיל שלילת הגניזה אצל נשיא הדור, אלא שהחידוש בזה אצל מלך המשיח הוא ששלילה זו אינה רק מצד נשמתו אלא גם בגופו שלו עצמו כנ"ל 6)הרמב"ן אומר שמלכתחיל האדם היה צריך לחיות לנצח ולאחר חאט עץ הדעת התערבב הטוב והרע ואי אפשר שהטוב והרע יחיו לנצח ורק בזמן הגאולה הרע יעלם ונחייה לנצח וממשיך הרמב"ן אומר שבמשיח אין בו רע ויש בו רק טוב ולכן יש לו חיים נצחיים. ומהו הענין של ג תמוז? יש דעות שאומרים שמלך המשיח היא חי וקיים כמו שאמרנו,ויש מדרש שאומר"כשם שגואל ראשון נגלה ונכסה וחוזר ונגלה כך גואל אחרון נגלה ונכסה וחוזר ונגלה"ידוע שבעת עליית משה רבינו להר סיני לאחרי מתן תורה לקבל את התורה והלוחות, הבטיח שיחזור אחר 40 יום התעכב משה מלבאו,והשטן הראה להם את דמותו של משה מת בשמיים כל בנ"י לא עמדו בניסיון רק שבט לוי עמד בניסיון! בכתבי האר"י ז"ל מובא, כניסיון זה יחזור על עצמו קודם ביאת המשיח,כאשר המלך עצמו יתעלם ואמר הרבי בדבר מלכות שג' תמוז זה אחד מהימים הראשונים שמשה עלה להר סיני.ואנחנו כעת בשלב שעליו דיברו חז"ל.והענין של ג תמוז כמו שהיה לדור של משה היה את הניסיון כך בדורנו כך יש את הנסיון,ג תמוז קבלת מלכותו של מלך המשיח לשם מה צריך לקבל את מלכותו של מלך המשיח? פסק הרמב"ם בתחילת הלכות מלך המשיח:"המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד ליושנה לממשלה הראשונה",ובענין המלכות ידוע ש"אין מלך בלא עם" מלך המשיח אינו יכול למלוך לבדו ולהחזיר בעצמו את מלכות בית דוד העם דווקא צריך להמליכו,כדי להביא להחזרת המלכות בגאולה. אומר הרמב"ם 3 מצוות נצטוו ישראל בשעת כניסתם לארץ:והראשונה זה"למנות מלך"שנאמר בתורה במפורש "שום תשים עליך מלך",והזמן למצוות"מינוי המלך"-למלך המשיח זה בזמן הגלות,ענין המצווה זה לא שהעם יוצר את המלכות דווקא!דווקא שהוא מקבל את המלכות,וקבלת המלכות צריחה על ידי העם,ועל העם לזהות את מלך המשיח קודם הגאולה ועל ידי שחותמים על הפסק דין שהרבי מלך המשיח חי וקיים,וגם על ידי שמכריזם את הכרזת הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" על ידי זה הרבי יקבל את המלכות ותבאו הגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש. מהי תוכן הכרזת הקודש יחי אדוננו? א.קבלת המלכות,כמו שאמרנו קודם שעל ידי ההכרזה בדיבור דווקא!על ידי זה מקימים את מצוות"מינוי המלך"וזה פועל גם את ההוספה של העם בחיי המלך,כיוון שזה מגלה את עצם חיות משיח בבחינת יחידה ולא שייך את הפסק המיתה הפסק. ב.תפילה ובקשה שיתגלה משיח תיכף ומיד ממש ג.קביעת עובדה שישנה התגלות מציאותו של משיח שהוא חי לעולם ועד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד
==
טקסט הכותרת[עריכה | עריכת קוד מקור]
==[עריכה | עריכת קוד מקור]
טקסט הכותרת[עריכה | עריכת קוד מקור]
טקסט הכותרת[עריכה | עריכת קוד מקור]
==== ==