י"ב בקר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "מלאכים " ב־"מלאכים ")
אין תקציר עריכה
 
(8 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''י"ב בקר''' הוא אחד מהכלים שעשה שלמה המלך ב[[בית המקדש]], היה זה אגן מים עשוי נחושת שעמד על גבי שניים עשר שוורים.
'''י"ב בקר''' היו חלק מה[[ים שעשה שלמה]] המלך ב[[בית המקדש]], היה זה אגן [[מים]] עשוי [[נחושת]] שעמד על גבי שנים עשר שוורים עשויות מנחשת. ככתוב בספר מלכים פרק ז: "וַיַּעַשׂ אֶת-הַיָּם, מוּצָק: . . עֹמֵד עַל-שְׁנֵי עָשָׂר בָּקָר, שְׁלֹשָׁה פֹנִים צָפוֹנָה וּשְׁלֹשָׁה פֹנִים יָמָּה וּשְׁלֹשָׁה פֹּנִים נֶגְבָּה וּשְׁלֹשָׁה פֹּנִים מִזְרָחָה, וְהַיָּם עֲלֵיהֶם, מִלְמָעְלָה; וְכָל-אֲחֹרֵיהֶם, בָּיְתָה".


== בתורת [[הקבלה]] ==
== בתורת [[הקבלה]] ==
בתורת ה[[קבלה]] הוא כינוי ל[[מלאכים]] של [[עולם הבריאה]], ולשנים עשר השבטים.
בתורת ה[[קבלה]] הוא כינוי ל[[מלאכים]] של [[עולם הבריאה]], ולשנים עשר השבטים.


בעולם הבריאה נמצאים ארבעה [[מלאכים]] גדולים: מיכאל (חסד), גבריאל (גבורה), רפאל (תפארת) ואוריאל (מלכות). לכל אחד מ[[מלאכים]] אלו ישנו מחנה של מלאכים, למדים זאת מהפסוק המדבר על הנהר היוצא מעדן: "ומשם יפרד והיה לארבעה ראשים", ואלו הם ד' מחנות ה[[מלאכים]] של עולם הבריאה שבו נמצא ה[[גן עדן]].
ב[[עולם הבריאה]] נמצאים ארבעה [[מלאכים]] גדולים: מיכאל (חסד), גבריאל (גבורה), רפאל (תפארת) ואוריאל (מלכות). לכל אחד מ[[מלאכים]] אלו ישנו מחנה של מלאכים, למדים זאת מהפסוק המדבר על הנהר היוצא מעדן: "ומשם יפרד והיה לארבעה ראשים", ואלו הם ד' מחנות ה[[מלאכים]] של [[עולם הבריאה]] שבו נמצא ה[[גן עדן]].


ובאופן פרטי כל מחנה מתחלק לשלושה חלקים (כנגד שלושת הקווים: [[חסד (ספירה)|חסד]], [[גבורה (ספירה)|גבורה]] ו[[תפארת (ספירה)|תפארת]]), וכך יוצאים שניים עשר קבוצות, שהם הבקר המחזיק את הים.
ובאופן פרטי כל מחנה מתחלק לשלושה חלקים (כנגד שלושת הקווים: [[חסד (ספירה)|חסד]], [[גבורה (ספירה)|גבורה]] ו[[תפארת (ספירה)|תפארת]]), וכך יוצאים שניים עשר קבוצות, שהם הבקר המחזיק את הים.


כמו כן שניים עשר השבטים שגם כן מתחלקים לארבעה דגלים שכל אחד כולל שלוש{{הערה|ראה פרשת במדבר}} מכונים י"ב בקר.
כמו כן שנים עשר השבטים שגם כן מתחלקים לארבעה דגלים שכל אחד כולל שלוש{{הערה|ראה פרשת במדבר}} מכונים י"ב בקר.


[[י"ב גבולי אלכסון]] שהם ההתכללות של זעיר אנפין של עולם האצילות נמשכים גם למלכות דאצילות וגם לעולמות בי"ע, שם הם מקור לבחינת י"ב בקר שהים עליהם מלמעלה. והים הוא בחינת מלכות דאצילות, והם בחינת גבולות לים זה.
[[י"ב גבולי אלכסון]] שהם ההתכללות של זעיר אנפין של [[עולם האצילות]] נמשכים גם למלכות דאצילות וגם לעולמות בי"ע, שם הם מקור לבחינת י"ב בקר שהים עליהם מלמעלה. והים הוא בחינת [[מלכות דאצילות]], והם בחינת גבולות לים זה.


ה"ים" שאותו מחזיקים הבקר הוא ה[[אדם (אצילות)|אדם העליון]], כך שהם משמשים כ[[מרכבתא תתאה]] וכ[[עולם הכסא|כיסא הכבוד]] ל[[עולם האצילות]].
ה"ים" שאותו מחזיקים הבקר הוא ה[[אדם (אצילות)|אדם העליון]], כך שהם משמשים כ[[מרכבתא תתאה]] וכ[[עולם הכסא|כיסא הכבוד]] ל[[עולם האצילות]].
שורה 16: שורה 16:
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:מלאכים|*]]
[[קטגוריה:מלאכים|*]]
[[קטגוריה:סדר השתלשלות|*]]

גרסה אחרונה מ־06:49, 22 בנובמבר 2022

י"ב בקר היו חלק מהים שעשה שלמה המלך בבית המקדש, היה זה אגן מים עשוי נחושת שעמד על גבי שנים עשר שוורים עשויות מנחשת. ככתוב בספר מלכים פרק ז: "וַיַּעַשׂ אֶת-הַיָּם, מוּצָק: . . עֹמֵד עַל-שְׁנֵי עָשָׂר בָּקָר, שְׁלֹשָׁה פֹנִים צָפוֹנָה וּשְׁלֹשָׁה פֹנִים יָמָּה וּשְׁלֹשָׁה פֹּנִים נֶגְבָּה וּשְׁלֹשָׁה פֹּנִים מִזְרָחָה, וְהַיָּם עֲלֵיהֶם, מִלְמָעְלָה; וְכָל-אֲחֹרֵיהֶם, בָּיְתָה".

בתורת הקבלה[עריכה | עריכת קוד מקור]

בתורת הקבלה הוא כינוי למלאכים של עולם הבריאה, ולשנים עשר השבטים.

בעולם הבריאה נמצאים ארבעה מלאכים גדולים: מיכאל (חסד), גבריאל (גבורה), רפאל (תפארת) ואוריאל (מלכות). לכל אחד ממלאכים אלו ישנו מחנה של מלאכים, למדים זאת מהפסוק המדבר על הנהר היוצא מעדן: "ומשם יפרד והיה לארבעה ראשים", ואלו הם ד' מחנות המלאכים של עולם הבריאה שבו נמצא הגן עדן.

ובאופן פרטי כל מחנה מתחלק לשלושה חלקים (כנגד שלושת הקווים: חסד, גבורה ותפארת), וכך יוצאים שניים עשר קבוצות, שהם הבקר המחזיק את הים.

כמו כן שנים עשר השבטים שגם כן מתחלקים לארבעה דגלים שכל אחד כולל שלוש[1] מכונים י"ב בקר.

י"ב גבולי אלכסון שהם ההתכללות של זעיר אנפין של עולם האצילות נמשכים גם למלכות דאצילות וגם לעולמות בי"ע, שם הם מקור לבחינת י"ב בקר שהים עליהם מלמעלה. והים הוא בחינת מלכות דאצילות, והם בחינת גבולות לים זה.

ה"ים" שאותו מחזיקים הבקר הוא האדם העליון, כך שהם משמשים כמרכבתא תתאה וככיסא הכבוד לעולם האצילות.

הערות שוליים

  1. ראה פרשת במדבר