הבדלים בין גרסאות בדף "הקהל לפי סדר השנים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגית: הפניה חדשה
 
(19 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{לעריכה|}}
+
#הפניה [[שנת הקהל#במשך השנים]]
'''שנת הקהל''', הוא שמה של השנה הבאה במוצאי [[שנת השמיטה]]. שמה של השנה הוא על שם [[מעמד הקהל]] שנערך ב[[חג הסוכות]] בתחילת שנה זו ב[[בית המקדש]], שמטרתו היתה להשפיע [[יראת ה']] על כל השנה.
 
 
 
גם בזמן שאין [[בית המקדש]] קיים, הורה [[הרבי]] בשנות ההקהל לנצל את סגולתה המיוחדת של השנה להוספה בהתקהלויות של יהודים שמטרתם הוספה ביראת שמים.
 
 
 
=="הקהל"==
 
בכמה מקומות מתעכב [[הרבי]] על השם שניתן לשנה זו, בכך שלמרות ש[[מצות הקהל]] בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, חיובה הוא רק ב"[[פורטל:הקהל#מצות הקהל|יום הקהל]]" - ב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות]], נקראת השנה כולה "שנת הקהל".
 
 
 
הסיבה שעומדת מאוחרי שם זה היא, שלמרות המגבלה של מצות הקהל ב"זמן" (מוצאי שביעית) ו"מקום" (בית המקדש) - הרי שעצם המצוה ומהותה הוא בכל משך ימי השנה, "שנת הקהל", כמו שכתוב בתורה: "ליראה את השם תמיד כל הימים". היינו, שתכליתה של מצות הקהל הוא "חיזוק דת האמת" בכל הימים שלאחרי [[מעמד הקהל]], בכל השנה כולה, ולכן היא נקראת בשם מיוחד זה.
 
 
 
ב[[חול המועד]] של [[חג הסוכות]] שנת [[תשמ"א]] החל [[הרבי]] ל[[התוועדות|התוועד]] בכל לילה ולילה מלילות חול המועד בעקבות שנת הקהל. באותם התוועדויות החל [[הרבי]] את ה'[[קאָך]]' הגדול מעניין הקהל.
 
 
 
==מבצע הקהל==
 
{{ערך מורחב|מבצע הקהל}}
 
ב[[י"ג תשרי תשמ"ח]], ב[[שיחה]] מיוחדת שנשא ב-[[770]], הכריז הרבי על "מבצע הקהל" שענינו, תפקידו ומטרתו לכנס יהודים יחד ושיתחזקו ליראה את השם תמיד כל הימים, ופירט את כל השלבים הכרוכים במבצע זה.
 
 
 
לשיחה זו קדמו שיחות ו[[אגרות קודש|מכתבים]] בנושא "[[הקהל]]" לפני תחילת השנה החדשה ובימים הראשונים של השנה, כמו בשנים הקודמות לה. אולם, בשיחת י"ג תשרי מיקד הרבי את פרטי המצוה כפי שהיא מוטלת על כל אחד ואחד בימינו, והורה הוראות מעשיות לקיום מצות הקהל במסגרת המבצע החדש - "מבצע הקהל": על ידי ה[[רישום להקהל|רישום]] ל[[מרכז הקהל|מפעל הקהל]], והתמנות [[אחראי הקהל|אחראי]] מיוחד לרכז את כל פעולות ו[[כינוס הקהל|כינוסי הקהל]] במשך השנה, שיביאו לקבלת [[החלטות טובות בשנת הקהל|החלטות טובות]] והתחזקות ביראת השם תמיד כל הימים.
 
 
 
בימים שלאחר מכן - ימי חג הסוכות ו[[חול המועד סוכות תשמ"ח|חול המועד סוכות]] - חיזק והרחיב הרבי עוד פרטים במבצע, ובשיחות התורניות דיבר על גדרי המצוה בימינו כפי שנלמדים מפרטי המצוה בזמן שבית המקדש היה קיים, תוך שהוא משליך את הלימוד מהם למעשה בפועל - ומוסיף עוד פרטים ב"מבצע הקהל". בהתוועדויות השבת במשך כל שנת תשמ"ח, [[הקהל ומועדי השנה|קישר]] הרבי את ענייני הפרשה והזמן לנושא המיוחד של השנה - "הקהל", וכמעט בכל שבת ומועד הזכיר הרבי את מצות "הקהל" ואת הפעולות בענייני "הקהל". כתוצאה מהזכרת ענין זה בכל הזדמנות, הורחבו פעולות הקהל בכל מקום ומקום.
 
 
 
לאחר השיחה של הרבי בי"ג תשרי - קמו מטות הקהל בכל רחבי העולם. ב[[קראון הייטס]] פעל המטה תחת [[צעירי אגודת חב"ד]] בראשות ר' [[דוד רסקין]]. בארץ הקודש נוסד מטה הקהל שריכז את כל פעולות ה"הקהל" ברחבי הארץ. המטה היה תחת [[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]] ובראשה עמד ר' [[חיים לוי יצחק גינזבורג]].
 
 
 
==איחול הקהל==
 
ב[[יחידות כללית]] לאורחים ב[[770]], בסוף [[תשרי]] של [[שנת הקהל תשמ"ח]] איחל הרבי לכל אחד ואחד '''דו זאלסט טאן אין הקהל (תתעסק בהקהל)'''.
 
 
 
ייחודיותה של שנת הקהל מתבטא בחיי היום יום של היהודי, עד כדי כך שהאיחולים של יהודי לחבירו הינם בענייני הקהל, וכאשר אדם נפגש עם חברו - עליו לברכו ב'''ברכה להצלחה בהקהל''' עוד לפני ברכת שלום / חג שמח (ליל ה' דחגה"ס תשמ"ח). תוכן הברכה - שתהא לו הצלחה רבה בפעולות הקהל שהוא מארגן לאנשים נשים וטף - [[כל אחד מלך|והיות שהוא מלך עליהם]] - הצלחה רבה במלכותו ובפעולתו לחזק ולעורר את היהודים להוספה ביראת השם באופן של "תמיד כל הימים".
 
 
 
==שנות הקהל בימינו==
 
[[תמונה:עצרת.jpg|left|thumb|250px|כינוס הקהל [[תשנ"ה]]]]
 
===[[תרצ"ב]]===
 
[[אדמו"ר הריי"צ]] אמר מספר שיחות בענייני [[הקהל]] (שנדפסו ב[[ספר השיחות (אדמו"ר הריי"צ)]]). [[הרבי]] ו[[רבי לוי יצחק|אביו]] התכתבו אז מעט בענייני הקהל. ב[[התוועדות]] [[שמחת בית השואבה]] [[תרצ"ב]] דיבר הרבי רבות בענייני הקהל, וביארם בארוכה{{הערה|[[כפר חב"ד]] גליון 677 עמ' 18-19.}}
 
===[[תש"ו]]===
 
התקיים [[הקהל]] ב[[תורה]] כאשר [[הרבי]] הקהיל עשרות עניינים בארבעת חלקי הפרד"ס ל[[הגדה של פסח עם ליקוטי טעמים ומנהגים]]. היה זה גם הספר הראשון שהוציא הרבי תחת שמו.
 
===[[תשי"ג]]===
 
ב[[חג הסוכות]] שילב הרבי בשיחות החג מענייני [[הקהל]] התורניים. בשיחות אלו, כמו בשיחות של [[תש"כ]] - נמצאים השורשים והיסודות עליהם נבנו יותר מאוחר ה"ליקוטים" העוסקים בגדר [[מצות הקהל]].
 
===[[תשכ"ז]]===
 
[[הרבי]] עורר על [[מבצע תפילין]] והוסיף שצריך להיות תוך הדגשה על ענין ה[[הקהל בנפש האדם]]. כמו כן עורר על הנחת [[תפילין]] ב[[כותל המערבי]] ב[[ירושלים]] שיוצר גם עניין של הקהל.
 
===[[תשמ"א]]===
 
[[תשמ"א]] היתה שנה שבה הדגיש [[הרבי]] פעמים רבות את נושא ה"הקהל". ב[[שלשלת היחס]] ב"[[היום יום]]" מובא על שנה זו "מעורר שהשנה היא שנת הקהל את העם, האנשים והנשים והטף". במעמד "[[ברכת החמה]]" בחצר [[770]], אמר הרבי שיחה מיוחדת המקשרת את ברכת החמה עם מצות "הקהל" בכך שלמעמד הנדיר התאספו אנשים, נשים וטף לברכה שמהותה ותוכנה הוא יראת השם.
 
===[[תשמ"ח]]===
 
[[תשמ"ח]] היתה השנה שבה קיבלה [[מצות הקהל בימינו]] תנופה מיוחדת לאור הכרזת [[הרבי]] על [[מבצע הקהל]].
 
===[[תשנ"ה]]===
 
היות שהיה זה לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], התאספו חסידי [[חב"ד]] ב"הקהל" סביב הנקודה שנותרה - [[קבלת פני משיח צדקנו]], בהכרזת "{{יחי}}" מעומק הלב והתחזקות בכל מבצעי אדמו"ר שליט"א, ובמיוחד ב"מבצע הקהל" שנוגע לשנה זו. ביום [[כ"ה אדר א']] התקיים כינוס ענק בהיכל הסינרמה, ב[[תל אביב]]. ביום [[ב' ניסן]], התקיים כינוס "הקהל" ענק ביד אליהו ב[[תל אביב]], בארגון [[האגודה למען הגאולה]]. ביום [[כ"ח סיוון]], התקיים כינוס הקהל בכיכר מלכי ישראל בתל אביב, בארגון [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]]. בהשתתפות עשרות אלפי איש. מאורע זה,סוקר בהרחבה בכל כלי התקשורת. בסימן - "הפיתרון היחיד - משיח בן דוד!"
 
 
 
===[[תשס"ב]]===
 
יצא לאור בפעם הראשונה ה[[תוכן ומפתח בענייני הקהל]] על ידי [[ועד חיילי בית דוד (770)]].
 
===[[תשס"ט]]===
 
יצאו לאור: [[תוכן ומפתח בענייני הקהל]], [[סוגיות בענייני הקהל]] והספר [[קהל גדול]]. ביום ז' שבט, התקיים "[[כינוס הקהל]] ארצי" בהיכל התרבות ב[[תל אביב]], על ידי "[[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]]". ביום [[י"א ניסן]], התקיים אירוע הקהל בפארק הירקון ב[[תל אביב]] על ידי ארגון [[מטה משיח בארץ הקודש]] ובחו"ל התקיים כינוס באולם 'ברוקלין קולג' שב[[ניו יורק]].
 
===[[תשע"ו]]===
 
[[קובץ:רבבת חסידים.jpeg|שמאל|ממוזער|250px|כינוס הקהל בתשע"ו]]
 
הושק על ידי [[התאחדות החסידים]] מיזם בשם "הקהל יומי, ובו נשלח בכל יום מסרון יומי - באימייל או בוואטסאפ מתורת [[הרבי]] בענייני הקהל.
 
 
 
לקראת [[י"א בניסן]] התקיימו יום [[צבאות ה']] יחד עם כינוס ארצי לחסידי חב"ד במתכונת מוגדלת, בהשתתפות 20,000 אנשים נשים וטף בשני כינוסים זה אחר זה, בהיכל מנורה מבטחים שביד אליהו ב[[תל אביב]]. כמו כן נערכה לקראת י"א [[ניסן]] [[שבת]] מיוחדת ל[[תמימים]] בקמפוס המפואר - כפר פינס בפרדס חנה.
 
 
 
בד' תמוז התקיים כנס הקהל אדיר - "מקבלים פני משיח בכיכר" - על ידי [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]], בכיכר רבין ב[[תל אביב]], בהשתתפות של עשרות אלפי איש, אנשים נשים וטף, מכל שכבות הציבור.
 
 
 
*ב[[שבת]] פרשת מטות כ"ד תמוז התקיימה על ידי מטה [[ממ"ש]] ו[[איגוד האברכים בארץ הקודש]] "שבת [[ופרצת]]" בקרית טבעון בהשתתפות [[רב|רבנים]] ו[[משפיע|משפיעים]].
 
*ב[[שבת]] שלאחרי כן [[שבת]] פרשת [[מסעי]] [[ב' מנחם אב]] התקיימה מטעם [[מטה משיח]] שבת שכולה משיח ב[[טבריה]] עיה"ק.
 
 
 
ב[[כ' מנחם אב]] התקיים בכותל המערבי מעמד אדיר של הכנסת [[ספר התורה של ילדי ישראל]].
 
 
 
ב[[כ"ו אלול]] התקיים מעמד הקהל גדול ברחוב [[איסטרן פארקווי]].
 
 
 
{{הערות שוליים}}
 
 
 
[[קטגוריה:הקהל]]
 

גרסה אחרונה מ־11:30, 11 באוקטובר 2022