דוגמה חיה: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
דוגמה חיה ולא דוגמא אישית. | דוגמה חיה ולא דוגמא אישית. | ||
*'''[https://www.kedem-auctions.com/he/node/122506 מכתב ברכה והדרכה לרב גופין, הוראה להיות דוגמא חיה]''', באתר בית המכירות קדם |
גרסה מ־07:41, 7 בנובמבר 2021
חשיבות הנהגה שתהווה דוגמה חיה
בדרך כלל משוחחים ילדים ביניהם ועם חבריהם וחברותיהם בהתאם למה ששומעים מהוריהם בבית, אשר לכן על ההורים לנהוג בהנהגת דרך ארץ יפה ועדינה, כפי שמלמדת אותנו התורה הקדושה, כדי שתהיה לילדים דוגמה חיה, יפה ואמיתית[1].
שתי דרכים בחינוך, האחת הפשוטה היא באמצעות דיבור, ללמד ולהדריך בדברים היוצאים מהלב, והשניה היא באמצעות דוגמה חיה. רבותינו נשיאינו עצמם נקטו ב-2 דרכים אלו, כאשר היו מהם שעיקר פעולתם היתה על ידי אמירת דברי תורה והדרכת החסידים, ומהם שעיקר דרך חינוכם היתה באמצעות מעשה בפועל, דבר המודגש במיוחד אצל אדמו"ר הזקן שפשט בעצמו את הטלית בעיצומו של יום הכיפורים והפסיק את התפילה כדי לעזור ליולדת בקצה העיר, חטב עבורה עצים ובישל מרק, וזהו החידוש של אדמו"ר הזקן, שהדוגמה חיה במעשה בפועל, חשובה יותר מכל הדברים, אפילו תפילה של רבי ביום הכיפורים[2].
דוגמה חיה ולא דוגמא אישית.
- מכתב ברכה והדרכה לרב גופין, הוראה להיות דוגמא חיה, באתר בית המכירות קדם