משתמש:זאב שנקר/עיין פרשת בראשית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 3: שורה 3:
=== עיין בראשית ===
=== עיין בראשית ===
  בדף ב' ב' ש"ה ועי' "ועיין על מאמר מזוזה מימין" {{הערה| תו"א מב' א'}} שם אדמוה"ז מוסיף (על ההערה של הצ"צ הנ"ל בראשית ב' ב' שתורה היא בחי' שמים והמשכה וארץ היא קיום המצוות) שע"י נר מצוה בא אור התורה ז"א שכדי להמשיך את אור התורה חייב לבוא קודם קיום המצוות.
  בדף ב' ב' ש"ה ועי' "ועיין על מאמר מזוזה מימין" {{הערה| תו"א מב' א'}} שם אדמוה"ז מוסיף (על ההערה של הצ"צ הנ"ל בראשית ב' ב' שתורה היא בחי' שמים והמשכה וארץ היא קיום המצוות) שע"י נר מצוה בא אור התורה ז"א שכדי להמשיך את אור התורה חייב לבוא קודם קיום המצוות.
באותו דף ש"ה וכן "ועיין מ"ש ע"פ הזוהר פרשת שופטים שמים וארץ אינון סהדין" בזוהר {{הערה|ח"ג עמ' ערה א'}} הוא אומר שהקדוש ב"ה ושכינתיה הם העדים על האדם ומוכיח זאת מפסוקים שהשמים זה ה' כמ"ש "ואתה תשמע השמים" {{הערה|מלכים א' ח'}} "והארץ הדום רגלי" {{הערה|ישעיה סו'}}. שמעיון בזוהר מתוסף על הבנת המאמר שה' הוא העד על קיום המצות גם מצד השמים וגם מצד הארץ.

גרסה מ־19:02, 6 באוקטובר 2021

עיין פרשת בראשית

בדף זה יופיעו בעז"ה הרחבות של הפניות של אדמוה"ז בגוף הטקסט למקורות לעיון

עיין בראשית

בדף ב' ב' ש"ה ועי' "ועיין על מאמר מזוזה מימין" [1] שם אדמוה"ז מוסיף (על ההערה של הצ"צ הנ"ל בראשית ב' ב' שתורה היא בחי' שמים והמשכה וארץ היא קיום המצוות) שע"י נר מצוה בא אור התורה ז"א שכדי להמשיך את אור התורה חייב לבוא קודם קיום המצוות.

באותו דף ש"ה וכן "ועיין מ"ש ע"פ הזוהר פרשת שופטים שמים וארץ אינון סהדין" בזוהר [2] הוא אומר שהקדוש ב"ה ושכינתיה הם העדים על האדם ומוכיח זאת מפסוקים שהשמים זה ה' כמ"ש "ואתה תשמע השמים" [3] "והארץ הדום רגלי" [4]. שמעיון בזוהר מתוסף על הבנת המאמר שה' הוא העד על קיום המצות גם מצד השמים וגם מצד הארץ.

  1. תו"א מב' א'
  2. ח"ג עמ' ערה א'
  3. מלכים א' ח'
  4. ישעיה סו'