כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
(ביטול גרסה 498690 של חב"דפדי פעיל (שיחה))
תגית: ביטול
 
(16 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו"''' הוא הפסוק בישיעהו מג,ז המרמז על החלוקה לארבע [[עולם|עולמות]] [[אבי"ע]].
'''"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו"''' הוא פסוק בישעיהו{{הערה|פרק מג, פסוק ז}} המרמז על החלוקה לארבע [[עולם|עולמות]] - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.


==ביאור הפסוק על פי חסידות==
==ביאור הפסוק על פי חסידות==
"כל הנקרא בשמי" מוסב על עולם האצילות, שם שורה אוא"ס ממש, ולכן עולם זה נקרא בשמו של הקב"ה ממש.


"ולכבודי"
* "כל הנקרא בשמי" מוסב על [[עולם האצילות]], שם שורה [[אור אין סוף]] ממש, ולכן עולם זה נקרא בשמו של [[הקדוש ברוך הוא]] ממש.


"בראתיו" מוסב על עולם הבריאה. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם עולם הבריאה הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.
* "ולכבודי" מוסב על [[מלכות דאצילות]], שספירת ה[[מלכות]] נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות [[בי"ע]], "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".


"יצרתיו" מוסב על עולם היצירה. יצירה היא יצירה של יש מיש.
* "בראתיו" מוסב על [[עולם הבריאה]]. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם [[עולם הבריאה]] הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.


"אף עשיתיו" מוסב על עולם העשיה. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.
* "יצרתיו" מוסב על [[עולם היצירה]]. יצירה היא יצירה של יש מיש.
 
* "אף עשיתיו" מוסב על [[עולם העשייה]]. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.
 
==ראו גם==
*[[אבי"ע]]
 
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:פסוקים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה אחרונה מ־17:54, 5 באוקטובר 2021

"כל הנקרא בשמי ולכבודי בראתיו יצרתיו אף עשיתיו" הוא פסוק בישעיהו[1] המרמז על החלוקה לארבע עולמות - אצילות, בריאה, יצירה ועשיה.

ביאור הפסוק על פי חסידות[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • "ולכבודי" מוסב על מלכות דאצילות, שספירת המלכות נקראת בשם "כבוד", וספירה זו נמשכת בשלושת העולמות בי"ע, "בראתיו יצרתיו אף עשיתיו".
  • "בראתיו" מוסב על עולם הבריאה. בריאה היא יצירה מיש ואין, וכך גם עולם הבריאה הוא נוצר יש מאין מעולם האצילות, והוא התחלת היש.
  • "אף עשיתיו" מוסב על עולם העשייה. לשון "אף" מעידה על הבדלה, שעולם זה נבדל ומרוחק מעולם בריאה ויצירה.

ראו גם[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. פרק מג, פסוק ז