אב (אור אין סוף): הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
(אין הבדלים)
|
גרסה מ־01:35, 9 באפריל 2007
אור אין סוף נקרא גם בשם ,אב', מכמה טעמים, כדלהלן:
א. הקב"ה אב לישראל - שנאמר: "בני בכרי ישראל", "בנים אתם לה' אלקיכם" פירוש; כמו שכל אברי הבן -אפילו צפרני רגליו- נתהוו ונמשכו מטפת מוח האב, על ידי שהייתה תשעה חדשים בבטן האם, ובתקופה זו ירדה טפה זו מבחינת איכות מהותה, ממדריגה למדריגה - להשתנות ולהתהוות ממנה כל אברי גוף הבן, ואפילו צפרניים שאיכותן שפלה לאין שיעור מאיכות חומר מוח האב - גם אלו נתהוו ממנה.
נמצא ששרש כל האברים - אפילו הצפרניים - הוא מוח האב.
ולא עוד אלא גם בירידתן למדריגת צפרניים, הן עדיין קשורות ומיוחדות ביחוד נפלא ועצום - במהותן ועצמותן הראשון שהיו חומר מוח האב, ומסוגלים לחיות.
ועל ידי התקשרותן ודבקותן במוח הבן, יונקים ממנו חיותם - החיות הבאה ממוח האב.
כך -כביכול- נשמת כל איש ישראל נמשכה ממחשבתו וחכמתו של אבינו שבשמים, הנקראת על-דרך משל - "מוח האב".
ואפילו הנשמות של עמי הארץ ופחותי הערך, שהם עד"מ בחינת "צפרנים" של עם ישראל לעומת ראשי אלפי ישראל - עיני העדה, גם אלו שרשם ב"מוח האב" - גם בהם יש גילוי אור אין-סוף ב"ה, וזאת ע"י התקשרותם ודבקותם בראש ומוח ה"בן" - "בני בכורי ישראל", שהוא הרבי - ראש בני ישראל.
ב. אב - כינוי לאור אין-סוף ב"ה כאשר מתלבש בספירת החכמה, וכמו שכתוב: "הוי' בחכמה", מאחר שספירת החכמה נקראת אב לכן גם אור אין סוף המלובש בה נקרא אב.
התלבשות זו היא בשביל להיות רועה ומפרנס הנשמות, שנמשך ומאיר חכמתו ורצונו ית' בנשמות.
ג. אב - כינוי לאור אין-סוף ב"ה שלמעלה מספירות עולם האצילות. ונקרא אב הרחמים, שהוא אב - שרש ומקור - למדת הרחמים שבאצילות - בחינת י"ג מידות הרחמים, ולכן הרחמים הנמשכים משם הם בלי גבול, ומתבטא בכך - שאף אם חטא אדם פעמים רבות, ובכל פעם חוזר ומבקש מחילה, הרי אף על פי שבהגיון אין מקום לחזור ולרחם עליו, מכל-מקום מצד אור אין סוף אשר כשמו כן הוא - אין סוף, לפיכך אין גבול לרחמיו ולסליחתו.
- (חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")