תבנית:הידעת?/ט"ו באדר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] [[פורים]] [[תשי"ט]] אמר הרבי - בהתאם למנהג אמירת "פורים תורה" - ביאור על קריאת עם ישראל במגילה בשם "[[יהודים]]": | ב[[התוועדות עם הרבי|התוועדות]] [[פורים]] [[תשי"ט]] אמר הרבי - בהתאם למנהג אמירת "פורים תורה" - ביאור על קריאת עם ישראל במגילה בשם "[[יהודים]]": | ||
בין [[המן האגגי|המן]] שצעק "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים", ובין [[מרדכי]] שצעק "ונהפוך הוא", "ליהודים | בין [[המן האגגי|המן]] שצעק "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים", ובין [[מרדכי]] שצעק "ונהפוך הוא", "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" – החילוק הוא מן הקצה אל הקצה; וביניהם היו גם אחשורוש ושריו. | ||
אמנם, כל הפלוגתא והמחלוקת | אמנם, כל הפלוגתא והמחלוקת הייתה אם "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים", או "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר"; אבל "[[מיהו יהודי]]" – לא היה ספק לאף אחד! |
גרסה מ־02:10, 21 בדצמבר 2020
בהתוועדות פורים תשי"ט אמר הרבי - בהתאם למנהג אמירת "פורים תורה" - ביאור על קריאת עם ישראל במגילה בשם "יהודים":
בין המן שצעק "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים", ובין מרדכי שצעק "ונהפוך הוא", "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר" – החילוק הוא מן הקצה אל הקצה; וביניהם היו גם אחשורוש ושריו.
אמנם, כל הפלוגתא והמחלוקת הייתה אם "להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים", או "ליהודים הייתה אורה ושמחה וששון ויקר"; אבל "מיהו יהודי" – לא היה ספק לאף אחד!