העלאת ניצוצות הקדושה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " אח"כ " ב־" אחר כך ")
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
 
(5 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
על פי [[תורת החסידות]] אחת מהעבודות היא '''העלאת הניצוצות הקדושה''', השקועים בכל דבר בעולם.
על פי [[תורת החסידות]] אחת מהעבודות היא '''העלאת הניצוצות הקדושה''', השקועים בכל דבר בעולם.
==ירידת ישראל למצרים==
==ירידת ישראל למצרים==
ירידת ישראל למצרים היתה כדי להעלות את הניצוצות הקדושה שבה, וכמאמר [[המגיד ממזריטש]]: "וירא יעקב כי יש שבר במצרים", יעקב ראה כי במסגרת [[שבירת הכלים]] '''נשברו''' הכלים ונפלו ניצוצות ל[[מצרים]], ובמסגרת [[עבודת הבירורים]] חש יעקב לתקנם, ואכן במסגרת גלות ישראל שם נתבררו 202 ניצוצות.
ירידת ישראל למצרים הייתה כדי להעלות את הניצוצות הקדושה שבה, וכמאמר [[המגיד ממזריטש]]: "וירא יעקב כי יש שבר במצרים", יעקב ראה כי במסגרת [[שבירת הכלים]] '''נשברו''' הכלים ונפלו ניצוצות ל[[מצרים]], ובמסגרת [[עבודת הבירורים]] חש יעקב לתקנם, ואכן במסגרת גלות ישראל שם נתבררו 202 ניצוצות.


לפי [[תורת החסידות]], "וחיי צער" היינו הניצוצות של קדושה שנפלו לתוך הקליפות, שהם נתונים בצער גדול '''תחיה''' עליך לחיות ניצוצות אלו, להעלותם ל[[קדושה]] (תחייה אל תקרי אלא בח' פתוחה).
לפי [[תורת החסידות]], "וחיי צער" היינו הניצוצות של קדושה שנפלו לתוך הקליפות, שהם נתונים בצער גדול '''תחיה''' עליך לחיות ניצוצות אלו, להעלותם ל[[קדושה]] (תחייה אל תקרי אלא בח' פתוחה).
שורה 7: שורה 7:
כאשר אדם אוכל או משתמש במאכל לצורך [[עבודת השם]], הוא מעלה את ניצוצות הקודה שבו לקדושה. הבעש"ט אמר כי אפילו גוי שאכל מאכל ובכח אותו מאכל עשה אחר כך טובה ליהודי, גם זו היא עלייה מסוימת לאותם ניצוצות קדושים.
כאשר אדם אוכל או משתמש במאכל לצורך [[עבודת השם]], הוא מעלה את ניצוצות הקודה שבו לקדושה. הבעש"ט אמר כי אפילו גוי שאכל מאכל ובכח אותו מאכל עשה אחר כך טובה ליהודי, גם זו היא עלייה מסוימת לאותם ניצוצות קדושים.
==העלאת הניצוצות על ידי כל יהודי==
==העלאת הניצוצות על ידי כל יהודי==
[[אדמו"ר הרש"ב]] אמר לאחד ב[[יחידות]]: מאז שאמר הקב"ה ל[[אברהם אבינו]] ע"ה "לך לך מארצך גו'" וכתיב "ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה" - הותחל סוד הבירורים ועל פי גזירת ההשגחה העליונה האדם הולך למסעיו במקום אשר הניצוצות הצריכים להתברר על ידו מחכים לגאולתם.
[[אדמו"ר הרש"ב]] אמר לאחד ב[[יחידות]]: מאז שאמר [[הקב"ה]] ל[[אברהם אבינו]] "לך לך מארצך גו'" וכתיב "ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה" - הותחל סוד הבירורים ועל פי גזירת ההשגחה העליונה האדם הולך למסעיו במקום אשר הניצוצות הצריכים להתברר על ידו מחכים לגאולתם.


ה[[צדיקים]] שהם בעלי ראיה רואים באיזה מקום הבירורים שלהם מחכים להם והולכים שמה בעצמם. ועמא דבר [פשוטי העם שבחוץ], הנה עילת כל העילות וסיבת כל הסיבות [הקב"ה] מסבב כמה עילות וסיבות שיבואו למקום ההוא, שם הוטלה עליהם העבודה בעבודת הבירורים{{הערת שוליים|[[היום יום]] א' כסליו.}}
ה[[צדיקים]] שהם בעלי ראיה רואים באיזה מקום הבירורים שלהם מחכים להם והולכים שמה בעצמם. ועמא דבר [פשוטי העם שבחוץ], הנה עילת כל העילות וסיבת כל הסיבות [הקב"ה] מסבב כמה עילות וסיבות שיבואו למקום ההוא, שם הוטלה עליהם העבודה בעבודת הבירורים{{הערה|[[היום יום]] א' כסלו.}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה אחרונה מ־06:44, 17 בדצמבר 2020

על פי תורת החסידות אחת מהעבודות היא העלאת הניצוצות הקדושה, השקועים בכל דבר בעולם.

ירידת ישראל למצרים[עריכה | עריכת קוד מקור]

ירידת ישראל למצרים הייתה כדי להעלות את הניצוצות הקדושה שבה, וכמאמר המגיד ממזריטש: "וירא יעקב כי יש שבר במצרים", יעקב ראה כי במסגרת שבירת הכלים נשברו הכלים ונפלו ניצוצות למצרים, ובמסגרת עבודת הבירורים חש יעקב לתקנם, ואכן במסגרת גלות ישראל שם נתבררו 202 ניצוצות.

לפי תורת החסידות, "וחיי צער" היינו הניצוצות של קדושה שנפלו לתוך הקליפות, שהם נתונים בצער גדול תחיה עליך לחיות ניצוצות אלו, להעלותם לקדושה (תחייה אל תקרי אלא בח' פתוחה).

כאשר אדם אוכל או משתמש במאכל לצורך עבודת השם, הוא מעלה את ניצוצות הקודה שבו לקדושה. הבעש"ט אמר כי אפילו גוי שאכל מאכל ובכח אותו מאכל עשה אחר כך טובה ליהודי, גם זו היא עלייה מסוימת לאותם ניצוצות קדושים.

העלאת הניצוצות על ידי כל יהודי[עריכה | עריכת קוד מקור]

אדמו"ר הרש"ב אמר לאחד ביחידות: מאז שאמר הקב"ה לאברהם אבינו "לך לך מארצך גו'" וכתיב "ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה" - הותחל סוד הבירורים ועל פי גזירת ההשגחה העליונה האדם הולך למסעיו במקום אשר הניצוצות הצריכים להתברר על ידו מחכים לגאולתם.

הצדיקים שהם בעלי ראיה רואים באיזה מקום הבירורים שלהם מחכים להם והולכים שמה בעצמם. ועמא דבר [פשוטי העם שבחוץ], הנה עילת כל העילות וסיבת כל הסיבות [הקב"ה] מסבב כמה עילות וסיבות שיבואו למקום ההוא, שם הוטלה עליהם העבודה בעבודת הבירורים[1]

הערות שוליים

  1. היום יום א' כסלו.