תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ': הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{| class="{{#תנאי:{{{מוסתר|}}}|mw-collapsible mw-collapsed autocollapse|{{#תנאי:{{{הסתרה|}}}|mw-collapsible autocollapse}}}}" style="border: 1p...") |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 6: | שורה 6: | ||
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}} | {{#תנאי: {{{תמונה|}}}}} | ||
{{יישור טקסט| ימין|על פי המבואר | {{יישור טקסט| ימין|על פי המבואר בשלושת [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-ל"ז|הפרקים הקודמים]], יכולנו לחשוב [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים א'-ל"ד|שעבודת הלב]] היא אמצעי בלבד "לדחוף" את האדם לקיום מצוות - אבל אינה תכלית לעצמה (אינה חלק מכוונת הבריאה)? | ||
בשלושה פרקים (שהם שלושה שלבים) מסביר [[אדמו"ר הזקן]] שאין זה נכון: הקב"ה לא מעוניין ב"סתם" דירה בתחתונים, אלא בדירה '''מוארת''': רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד כדי כך, שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה. | |||
:* [[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]] - | :* [[תניא - פרק ל"ח|פרק ל"ח]] - '''מציאות''' הכוונה (ביחס למעשה - כמציאות הנשמה לגבי הגוף). | ||
:* [[תניא - פרק ל"ט|פרק ל"ט]] - | :* [[תניא - פרק ל"ט|פרק ל"ט]] - '''מהות''' הכוונה (לידע נאמנה מהות ומדרגת עבודת ה' בדחילו ורחימו"). | ||
:* [[תניא - פרק מ'|פרק מ']] - | :* [[תניא - פרק מ'|פרק מ']] - '''פעולת''' הכוונה (להיות "גדפין" (כנפיים), להאיר את המעשה ולגלות את האלוקות שבו). | ||
}} | |||
|- | |- | ||
| || [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים | | || [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ'|להסבר הקודם]] || [[תניא - פרק ל"ח|לפרק ל"ח]] | ||
|} | |} | ||
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] | [[קטגוריה:תבניות ספר התניא]] |
גרסה אחרונה מ־23:29, 2 בדצמבר 2020
מבט כולל "חשיבות המעלה שבמעשה" (פרקים ל"ח-מ') | ||||
---|---|---|---|---|
על פי המבואר בשלושת הפרקים הקודמים, יכולנו לחשוב שעבודת הלב היא אמצעי בלבד "לדחוף" את האדם לקיום מצוות - אבל אינה תכלית לעצמה (אינה חלק מכוונת הבריאה)?
בשלושה פרקים (שהם שלושה שלבים) מסביר אדמו"ר הזקן שאין זה נכון: הקב"ה לא מעוניין ב"סתם" דירה בתחתונים, אלא בדירה מוארת: רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד כדי כך, שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.
|