תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ': הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 10: שורה 10:
: ב. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|חשיבות הכוונה שבמעשה]] - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים [[תניא - פרק ל"ח|ל"ח]]-[[תניא - פרק מ'|מ']]).
: ב. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|חשיבות הכוונה שבמעשה]] - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים [[תניא - פרק ל"ח|ל"ח]]-[[תניא - פרק מ'|מ']]).


על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י '''המעשה''' מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב שהעבודה הפנימית{{הערה|עבודת הלב, שבפרקים [[תניא - פרק א'|א']]-[[תניא - פרק ל"ד|ל"ד]].}} היא אמצעי בלבד{{הערה|אמצעי "לדחוף" את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה "אמיתי".}} - אבל אינה תכלית לעצמה{{הערה|אינה חלק מכוונת הבריאה.}}.
על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י '''המעשה''' מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים א'-ל"ד|שעבודת הלב]] היא אמצעי בלבד ("לדחוף" את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה "אמיתי"). - אבל אינה תכלית לעצמה (ואינה חלק מכוונת הבריאה).


מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה '''מוארת'''. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.}}{{ש}}
מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה '''מוארת'''. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.}}{{ש}}
שורה 16: שורה 16:
|
|
|-
|-
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|למעלה - ל"'''עבודת''' המעשה"]] ||  || [[תניא - פרק ל"ה|לפרק ל"ה]] ||  |
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים לה-מ|חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג|להסבר הקודם]] || [[תניא - פרק ל"ה|לפרק ל"ה]]


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה אחרונה מ־23:27, 2 בדצמבר 2020

מבט כולל - "דירה בתחתונים" (פרקים ל"ה-מ')
תחילת ביאור עבודת המעשה היא להבין את מעלתו, ועניין זה מבאר אדמו"ר הזקן בשני שלבים:
א. מעלת המעשה - דירה בתחתונים (פרקים ל"ה-ל"ז).
ב. חשיבות הכוונה שבמעשה - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים ל"ח-מ').

על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י המעשה מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב שעבודת הלב היא אמצעי בלבד ("לדחוף" את האדם לקיום מצוות, ושהקיום יהיה "אמיתי"). - אבל אינה תכלית לעצמה (ואינה חלק מכוונת הבריאה).

מבאר אדמו"ר הזקן בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה מוארת. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.

חזרה לעץ להסבר הקודם לפרק ל"ה