מציאות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
(עריכה כללית) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
מציאות | '''מציאות''' משמעה - [[ישות]], ההפך מ[[ביטול]]. המציאות היחידה והאמתית הקיימת עלי אדמות - זהו [[הקב"ה]], שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא [[מציאותו מעצמותו]]. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא אינם מציאות אמיתית. | ||
==ב[[עבודת השם]]== | |||
כל יצור נברא, שמקורו ב'[[אין]]' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את ה[[אמונה]] ב[[השם אחד]]. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב<REF>[[ספר התניא]]</REF> שאמנם גם ה[[סטרא אחרא]] יודעים ומכירים במלכותו של הקב"ה, אלא שסוברים כי הם מציאות לכשעצמם וזוהי כפירתם. | |||
==ראו גם== | |||
*[[ישות]] | |||
*[[ביטול]] | |||
==הערות שוליים== | |||
{{הערות שוליים}} | |||
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]] | |||
[[קטגוריה:ערכים בעבודת ה']] |
גרסה מ־12:17, 28 בדצמבר 2009
מציאות משמעה - ישות, ההפך מביטול. המציאות היחידה והאמתית הקיימת עלי אדמות - זהו הקב"ה, שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא מציאותו מעצמותו. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא אינם מציאות אמיתית.
בעבודת השם
כל יצור נברא, שמקורו ב'אין' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את האמונה בהשם אחד. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב[1] שאמנם גם הסטרא אחרא יודעים ומכירים במלכותו של הקב"ה, אלא שסוברים כי הם מציאות לכשעצמם וזוהי כפירתם.