יסוד אבא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(5 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 4: שורה 4:
מכיון שהמן רצה לאבד את הארת הפנים בפנים לגמרי, לכן מידה כנגד מידה הקב"ה מגלה מדי שנה את הארת יסוד אבא בחג הפורים למרות שהמצב אז הוא פנים בפנים שאז היסוד נעלם בז"א.
מכיון שהמן רצה לאבד את הארת הפנים בפנים לגמרי, לכן מידה כנגד מידה הקב"ה מגלה מדי שנה את הארת יסוד אבא בחג הפורים למרות שהמצב אז הוא פנים בפנים שאז היסוד נעלם בז"א.


ענינו של מרדכי הוא גילוי יסוד אבא, שענינו התקשרות אמיתית לא"ס ברצון פשוט, ולכן מרדכי היה עניננו לכפור בע"ז בלי שום טעם ומענה כלל, כמאמר הגמ' (מגילה יג, א) כל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי, דהיינו שהטעם שלא השתחווה להמן לא היה בגלל איזה טעם מושג, אלא רק בגלל שכן רצון השם יתברך, ואף על פי שהיה כמה מיני הוראות להיתר, וכמו שיעצו עבדי המן לאחשוורוש שיעשה עצמו כאילו משתחווה.
ענינו של מרדכי הוא גילוי יסוד אבא, שענינו התקשרות אמיתית לאין סוף ברצון פשוט, ולכן מרדכי היה עניננו לכפור בע"ז בלי שום טעם ומענה כלל, כמאמר הגמ' (מגילה יג, א) כל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי, דהיינו שהטעם שלא השתחווה להמן לא היה בגלל איזה טעם מושג, אלא רק בגלל שכן רצון השם יתברך, ואף על פי שהיה כמה מיני הוראות להיתר, וכמו שיעצו עבדי המן לאחשוורוש שיעשה עצמו כאילו משתחווה.


==בזמן התנאים==
==בזמן התנאים==
[[אבא שאול]] הוא ענין הזכרון, השם שאול רומז ל[[יסוד]], השם אבא רומז ל[[חכמה]], והשם אבא שאול היא בחינת יסוד אבא שביסוד, ולכן זכר מה היה בלשכות אלו. ושרשו היה ממנשה בן יוסף{{הערת שוליים|1=[[הרבי]] בשם [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|אביו]], [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=2190eb5a-adab-4b1a-800e-5bae0dd63fe6&st=%D7%90%D7%91%D7%90+%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C&pgnum=214 התוועדויות תשמ"ב].}}
[[אבא שאול]] הוא ענין הזכרון, השם שאול רומז ל[[יסוד]], השם אבא רומז ל[[חכמה]], והשם אבא שאול היא בחינת יסוד אבא שביסוד, ולכן זכר מה היה בלשכות אלו. ושרשו היה ממנשה בן יוסף{{הערה|1=[[הרבי]] בשם [[לוי יצחק שניאורסון (אב אדמו"ר שליט"א)|אביו]], [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16016&hilite=2190eb5a-adab-4b1a-800e-5bae0dd63fe6&st=%D7%90%D7%91%D7%90+%D7%A9%D7%90%D7%95%D7%9C&pgnum=214 התוועדויות תשמ"ב].}}.
 
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספירת החכמה]][[קטגוריה:ספירת היסוד]]
[[קטגוריה:ספירת החכמה]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]][[קטגוריה:ספירת היסוד]]

גרסה אחרונה מ־05:20, 21 באוקטובר 2020

גילוי יסוד אבא היא הארה המתגלה בזמן שהעולמות נמצאים במצב של נסירה שהיא אחור באחור, והיא מתגלה מתוך יסוד המלכות, ובאופן חריג ביותר יש פעם אחת בשנה שבה מתגלית הארה זו למרות שהעולמות עומדים במצב של פנים בפנים, והוא בחג הפורים.

מרדכי[עריכה | עריכת קוד מקור]

מכיון שהמן רצה לאבד את הארת הפנים בפנים לגמרי, לכן מידה כנגד מידה הקב"ה מגלה מדי שנה את הארת יסוד אבא בחג הפורים למרות שהמצב אז הוא פנים בפנים שאז היסוד נעלם בז"א.

ענינו של מרדכי הוא גילוי יסוד אבא, שענינו התקשרות אמיתית לאין סוף ברצון פשוט, ולכן מרדכי היה עניננו לכפור בע"ז בלי שום טעם ומענה כלל, כמאמר הגמ' (מגילה יג, א) כל הכופר בעבודה זרה נקרא יהודי, דהיינו שהטעם שלא השתחווה להמן לא היה בגלל איזה טעם מושג, אלא רק בגלל שכן רצון השם יתברך, ואף על פי שהיה כמה מיני הוראות להיתר, וכמו שיעצו עבדי המן לאחשוורוש שיעשה עצמו כאילו משתחווה.

בזמן התנאים[עריכה | עריכת קוד מקור]

אבא שאול הוא ענין הזכרון, השם שאול רומז ליסוד, השם אבא רומז לחכמה, והשם אבא שאול היא בחינת יסוד אבא שביסוד, ולכן זכר מה היה בלשכות אלו. ושרשו היה ממנשה בן יוסף[1].

הערות שוליים