שיחה:טיקלא: הבדלים בין גרסאות בדף
(יצירת דף עם התוכן "'''נלקח מתוך הערך, מי שמצליח להבין שיוסיף בפנים בצורה ערוכה כראוי.''' ~~~ בחסידות{{הערה|1=ספר...") |
אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''נלקח מתוך הערך, מי שמצליח להבין שיוסיף בפנים בצורה ערוכה כראוי.''' [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|שיח סוד]] ~ 20:50, כ"ח באב, ה'תש"ף ''<font size="1">(18 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | '''נלקח מתוך הערך, מי שמצליח להבין שיוסיף בפנים בצורה ערוכה כראוי.''' [[משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|כיפת יחי]] ~ [[שיחת משתמש:אחדות לקבלת פני משיח|שיח סוד]] ~ 20:50, כ"ח באב, ה'תש"ף ''<font size="1">(18 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | ||
[[אדמו"ר האמצעי]] מבאר בספרו [[שערי אורה]]{{הערה|שער הבחירה, עמוד יט, ב ואילך.}}: לפי המובן מלשון המשל הזה דטיקלא כך הוא: דדרך היוצרים לשים גלגל אחד בין רגליו ומשים החומר בתוך הגלגל ומגלגל הגלגל על זה החומר לצדדים כפי שירצה בצורת החומר ההוא. כמו שאומר: "כחומר ביד היוצר" - שבגלגולו הגלגל נעשה צורה בחומר הניתן בו רק כרצון היוצר, ובידו לשנות ולהפוך מצורה לצורה בסיבובו הגלגל על החומר באופן אחר מן סיבוב הראשון. וזהו שאמר ד"מהפך ממאנא למאנא". | [[אדמו"ר האמצעי]] מבאר בספרו [[שערי אורה]]{{הערה|שער הבחירה, עמוד יט, ב ואילך.}}: לפי המובן מלשון המשל הזה דטיקלא כך הוא: דדרך היוצרים לשים גלגל אחד בין רגליו ומשים החומר בתוך הגלגל ומגלגל הגלגל על זה החומר לצדדים כפי שירצה בצורת החומר ההוא. כמו שאומר: "כחומר ביד היוצר" - שבגלגולו הגלגל נעשה צורה בחומר הניתן בו רק כרצון היוצר, ובידו לשנות ולהפוך מצורה לצורה בסיבובו הגלגל על החומר באופן אחר מן סיבוב הראשון. וזהו שאמר ד"מהפך ממאנא למאנא". | ||
נמצא שסיבת השתנות הצורה בחומר אינו בא לא מצד החומר ולא מצד הגלגל, רק מצד היוצר לבד. כשמסבב הגלגל כרצונו, אם יסבבנו לצד ימין וכדומה יהיה הצורה בחומר כך, ואם יסבבנו לצד השמאל יהופך לצורה אחרת. אבל הגלגל אחד הוא. והחומר משתנה ממילא, ולא שיבא שינויו מצד עצמו כלל. | נמצא שסיבת השתנות הצורה בחומר אינו בא לא מצד החומר ולא מצד הגלגל, רק מצד היוצר לבד. כשמסבב הגלגל כרצונו, אם יסבבנו לצד ימין וכדומה יהיה הצורה בחומר כך, ואם יסבבנו לצד השמאל יהופך לצורה אחרת. אבל הגלגל אחד הוא. והחומר משתנה ממילא, ולא שיבא שינויו מצד עצמו כלל. | ||
:{{א|יוסי מ.}}, שמת לב למקור של הקטע שהכנסת? אגב, זה נראה מועתק מהמקור וכדאי לערוך קצת ● </font> [[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 08:14 • ב' בחשוון ה'תשפ"א | |||
::צודק, קראתי את שני השורות הראשונות שהיו נראות בסדר גמור והחזרתי. אערוך טיפה מכיוון שכבר הכנסתי--'''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' • ב' בחשוון ה'תשפ"א |
גרסה אחרונה מ־23:00, 20 באוקטובר 2020
נלקח מתוך הערך, מי שמצליח להבין שיוסיף בפנים בצורה ערוכה כראוי. כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 20:50, כ"ח באב, ה'תש"ף (18 באוג' למניינם), ימות המשיח
אדמו"ר האמצעי מבאר בספרו שערי אורה[1]: לפי המובן מלשון המשל הזה דטיקלא כך הוא: דדרך היוצרים לשים גלגל אחד בין רגליו ומשים החומר בתוך הגלגל ומגלגל הגלגל על זה החומר לצדדים כפי שירצה בצורת החומר ההוא. כמו שאומר: "כחומר ביד היוצר" - שבגלגולו הגלגל נעשה צורה בחומר הניתן בו רק כרצון היוצר, ובידו לשנות ולהפוך מצורה לצורה בסיבובו הגלגל על החומר באופן אחר מן סיבוב הראשון. וזהו שאמר ד"מהפך ממאנא למאנא".
נמצא שסיבת השתנות הצורה בחומר אינו בא לא מצד החומר ולא מצד הגלגל, רק מצד היוצר לבד. כשמסבב הגלגל כרצונו, אם יסבבנו לצד ימין וכדומה יהיה הצורה בחומר כך, ואם יסבבנו לצד השמאל יהופך לצורה אחרת. אבל הגלגל אחד הוא. והחומר משתנה ממילא, ולא שיבא שינויו מצד עצמו כלל.
- יוסי מ., שמת לב למקור של הקטע שהכנסת? אגב, זה נראה מועתק מהמקור וכדאי לערוך קצת ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח • 08:14 • ב' בחשוון ה'תשפ"א
- ↑ שער הבחירה, עמוד יט, ב ואילך.