טעמים נקודות תגין אותיות: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (החלפת טקסט – "תפלה" ב־"תפילה") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''טעמים נקודות תגין [[אותיות]]''' (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת [[אותיות]] התורה. | '''טעמים נקודות תגין [[אותיות]]''' (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת [[אותיות]] התורה. | ||
מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת ה[[חכמה]], נקודות הם כנגד ספירת ה[[בינה]], התגין הם כנגד ה[[מידות]], ו [[אותיות]] הם כנגד ספירת ה[[מלכות]]. לפעמים מבואר כי [[טעמים]] הוא כנגד ספירת ה[[כתר]], ו[[נקודות]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. | == בתורת החסידות == | ||
{{להשלים}} | |||
בחסידות מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת ה[[חכמה]], נקודות הם כנגד ספירת ה[[בינה]], התגין הם כנגד ה[[מידות]], ו [[אותיות]] הם כנגד ספירת ה[[מלכות]]. לפעמים מבואר כי [[טעמים]] הוא כנגד ספירת ה[[כתר]], ו[[נקודות]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. | |||
מבואר ש[[טעמים]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. שטעמי התורה הם בחינת ה[[תענוג]] שבחכמה שבתורה, שהוא כענין השיר והניגון. | מבואר ש[[טעמים]] הם כנגד ספירת ה[[חכמה]]. שטעמי התורה הם בחינת ה[[תענוג]] שבחכמה שבתורה, שהוא כענין השיר והניגון. | ||
מובא בזוהר הקדוש כי האותיות נקראים [[סוס]] והנקודות נקראות רסן | מובא בזוהר הקדוש כי האותיות נקראים [[סוס]] והנקודות נקראות רסן. | ||
ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק ב[[תורה שבכתב]] ולא ב[[תורה שבעל פה]]. שתמונת האותיות של התורה הם [[הלכה למשה מסיני]], וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי ב[[תורה שבעל פה]]. והם נקראין בבחינת [[עלמין סתימין דלא אתגליין]] שאינם באים לידי גילוי. | ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק ב[[תורה שבכתב]] ולא ב[[תורה שבעל פה]]. שתמונת האותיות של התורה הם [[הלכה למשה מסיני]], וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי ב[[תורה שבעל פה]]. והם נקראין בבחינת [[עלמין סתימין דלא אתגליין]] שאינם באים לידי גילוי. | ||
גרסה מ־23:05, 18 באוגוסט 2020
טעמים נקודות תגין אותיות (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת אותיות התורה.
בתורת החסידות
בחסידות מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת החכמה, נקודות הם כנגד ספירת הבינה, התגין הם כנגד המידות, ו אותיות הם כנגד ספירת המלכות. לפעמים מבואר כי טעמים הוא כנגד ספירת הכתר, ונקודות הם כנגד ספירת החכמה.
מבואר שטעמים הם כנגד ספירת החכמה. שטעמי התורה הם בחינת התענוג שבחכמה שבתורה, שהוא כענין השיר והניגון.
מובא בזוהר הקדוש כי האותיות נקראים סוס והנקודות נקראות רסן.
ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק בתורה שבכתב ולא בתורה שבעל פה. שתמונת האותיות של התורה הם הלכה למשה מסיני, וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי בתורה שבעל פה. והם נקראין בבחינת עלמין סתימין דלא אתגליין שאינם באים לידי גילוי.