שיחה:סבוראים: הבדלים בין גרסאות בדף
(←מוכן?: פסקה חדשה) |
|||
שורה 46: | שורה 46: | ||
:אני הייתי מעדיף יותר ניסוח הפוך - "מתקופת רבנן סובראי ואילך החל עיקר חושך והעלם הגלות" (כך אינך צריך להכנס להגדרות של איזה גילויים הסתיימו ואיזה לא. [יש מקום לעיין בכלל האם יש כאן אמירה על גבול (בשפה המדוברת היום "קו פרשת המים" - עד כאן כך ומכאן הפוך), שהרי במקומות אחרים מבואר שהארת הבית נמשכה עד הראשונים ואח"כ הגיע החושך והעלם של ימי הביניים - ואולי כל מה שניתן לדייק כאן הוא שהם מסמנים מעבר מתקופה לתקפה בירידת הגלות, וד"ל]--<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>[[משתמש:הנחה|הנחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:הנחה|לשיחה עימי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> 14:33, כ"א באב, ה'תש"ף ''<font size="1">(11 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | :אני הייתי מעדיף יותר ניסוח הפוך - "מתקופת רבנן סובראי ואילך החל עיקר חושך והעלם הגלות" (כך אינך צריך להכנס להגדרות של איזה גילויים הסתיימו ואיזה לא. [יש מקום לעיין בכלל האם יש כאן אמירה על גבול (בשפה המדוברת היום "קו פרשת המים" - עד כאן כך ומכאן הפוך), שהרי במקומות אחרים מבואר שהארת הבית נמשכה עד הראשונים ואח"כ הגיע החושך והעלם של ימי הביניים - ואולי כל מה שניתן לדייק כאן הוא שהם מסמנים מעבר מתקופה לתקפה בירידת הגלות, וד"ל]--<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span>[[משתמש:הנחה|הנחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> [[שיחת משתמש:הנחה|לשיחה עימי]] <span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;"> • </span> 14:33, כ"א באב, ה'תש"ף ''<font size="1">(11 באוג' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | ||
::מסכים עם דבריו הנכוחים של {{א|הנחה}}, ובעיקר עם השמחה הגדולה לראותו עמנו ולו לזמן מועט (הייתי שמח להזמינך לעבור על [[נצחיות התורה]] אם זמנך בידיך). -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 16:29, כ"א באב ה'תש"ף | ::מסכים עם דבריו הנכוחים של {{א|הנחה}}, ובעיקר עם השמחה הגדולה לראותו עמנו ולו לזמן מועט (הייתי שמח להזמינך לעבור על [[נצחיות התורה]] אם זמנך בידיך). -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 16:29, כ"א באב ה'תש"ף | ||
== מוכן? == | |||
{{צבע גופן|כחול|חב"דפדים פעילים}} | נכתב בשעה 01:53 ע"י [[שיחת משתמש:חבר|חבר]] - היום, [[כ"ב באב]] [[ה'תש"ף]] ([[תש"פ]]) מגיע משיח. |
גרסה מ־03:53, 12 באוגוסט 2020
יש עניין לעשות תבנית סבוראים? (אני לא ממש חושב, אבל בכל זאת אשמח לשמוע חוו"ד) | נכתב בשעה 21:29 ע"י חבר - היום, ח' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----
- לדעתי לא. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 21:31, ח' באב, ה'תש"ף.
- זה לא נראה שהולך להיות ערך על יותר משניים מהם ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 14:22 • ט' באב תש"פ
קשר חב"די
שאלתי משפיעים ובקיאים שונים ואף אחד לא ידע לתת לי מקום שיש התייחסות מהרבי לסבוראים. מי יוכל לקחת את הפרוייקט הזה על עצמו? | נכתב בשעה 16:13 ע"י חבר - היום, י"ב באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----
- מניין העתקת את הערך?
- גם אם אין, הם חלק משלשלת מסורת התורה. • כתית למאור • בית הבד 16:41, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 16:41, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
- מכלול וויקישיבה. לאחר בירור גיליתי שיש התייחסות בשיחת י"ח תשרי כ"ג שהנבואה פסקה בימיהם, מי שיוכל להכניס, ורבו"נ הביאו הוכחה מהם שהגניזה החרסונית לא מזויפת משהו כזה, אגרת ב'תרמח של הרבי כרך ט', מי שיוכל להסתכל ולהכניס תבוא עליו ברכה. | נכתב בשעה 16:48 ע"י חבר - היום, י"ב באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח. חשבתם פעם לאמץ יתומים? כנסו----
- צריך עיבוד נוסף. מעוניין בקישורים? • כתית למאור • בית הבד 20:36, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 20:36, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
- *ח"י תשרי תשכג.
- * אגרת ב'תרמח.
- הילך! • כתית למאור • בית הבד 20:39, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 20:39, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
- המתחיל במצווה.... | נכתב בשעה 20:47 ע"י חבר - היום, י"ב באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- כתית למאור, פניתי לאחד מהעורכים של חב"דפדיה בעידן הקודם, והוא לא הצליח להפיק מזה פסקה, להעביר בלי קשר לחב"ד? אגב, אני מעביר עכשיו גם את רב שרירא גאון. | נכתב בשעה 13:58 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- מתנצל שכרגע אין פנאי לערוך, אך בטוחני, שיגעת ומצאת - תאמין! בברכה • כתית למאור • בית הבד 18:22, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:22, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- צריך עיבוד נוסף. מעוניין בקישורים? • כתית למאור • בית הבד 20:36, י"ב באב, ה'תש"ף (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 20:36, 2 באוגוסט 2020 (UTC)
בפיסקא הוספות סבוראיות
צריך להיזהר מאוד מאוד. גם מבין רבני המזרחי יש ע"ז ויכוח גדול. לדייק בכל מילה אך ורק ע"פ מה שכתוב במקורותינו, וללא סברות בטן משכיליות... קודש לנשיא הדור! - שיחה, 01:58, י"ד באב, ה'תש"ף.
בדברי הרבי
"ואפילו לאחרי חורבן בית שני, ולא רק בתחלת התקופה, אלא גם לאח"ז – הרי איתא במדרשי רז"ל "ותותר, בימי רבי", היינו, שעד סיום חתימת המשנה בימי רבי נשארו עדיין ה"שיריים" ("ותותר") מהענינים שהיו בזמן ביהמ"ק. וכן אפילו בזמן האמוראים – שבתחלתו הי' עדיין ענין הסמיכה – הרי כיון שהאמוראים פירשו בגמרא את עניני המשנה שנמסרו ע"י רבי, נמצא, שעד סיום זמן האמוראים נמשך עדיין הענין ד"ותותר בימי רבי". אך כשהיו הגזירות והשמדות בימי הגאונים, לאחרי רבנן סבוראי, ובפרט בתקופה של הדור האחרון, דרא דעקבתא דמשיחא, שאז נעשה אמיתית ענין שחרות הלילה – אזי אין עצה אחרת מלבד הענין ד"יבקע"."
הבאתי כאן את דברי הרבי על עד מתי נשארו העניינים שנותרו מזמן בית המקדש. שימו לב איך כתבתי זאת בערך, מה אתם אומרים, באמת כך משמע מדברי הרבי? או שצריך לבאר זאת אחרת? | נכתב בשעה 18:09 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- הוספת פרשנות לשיחה, בשיחה כתוב שהשיריים נמשכו גם בתקופת האמוראים - היות ופרשו הגמרא, אבל מדור הגאונים שהיה לאחרי הסבוראים היה דור של חושך. בעצם הרבי מדלג על ההגדרה של רבנן סבוראי האם הם מדור האמרואים או מדור הגאונים.-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:24, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- נראה מדיוק הלשון שבימיהם עדיין היה ותותר. שיכלו להכריע עבור כלל ישראל (כהאמוראים).
(הנחה,שמחתי לראותך...) • כתית למאור • בית הבד 18:36, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:36, 10 באוגוסט 2020 (UTC)- אפשר לקבל בדוחק..-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:38, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- שמח לראות שאתם (אתה ומשתמש:קרייזי אבאוט משיח) עדיין פעילים...-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:39, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:39, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- אבל אם כך, למה כתב הרבי 'עד סיום זמן האמוראים'? | נכתב בשעה 18:40 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- לכאורה יל בדאפ שכמו שמשה הסתלק רק לאחר מות יהושע. • כתית למאור • בית הבד 18:47, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:47, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- לכן כתבתי שזה דוחק-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:48, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:48, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- מצד שני זיל בתר טעמא, אם האמוראים פירשו את דברי רבי אז נמשך עד ימיהם א"כ גם רבנן סבוראי וגם הגאונים וכו', רק שבתקופת הגאונים רואים בחוש שהתחילו גזירות ושמדות - נראה לי יותר מותאם הלשון.-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:50, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- לכן כתבתי שזה דוחק-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:48, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:48, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- לכאורה יל בדאפ שכמו שמשה הסתלק רק לאחר מות יהושע. • כתית למאור • בית הבד 18:47, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:47, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- אבל אם כך, למה כתב הרבי 'עד סיום זמן האמוראים'? | נכתב בשעה 18:40 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- שמח לראות שאתם (אתה ומשתמש:קרייזי אבאוט משיח) עדיין פעילים...-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:39, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:39, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- אפשר לקבל בדוחק..-- • הנחה • לשיחה עימי • 18:38, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- נראה מדיוק הלשון שבימיהם עדיין היה ותותר. שיכלו להכריע עבור כלל ישראל (כהאמוראים).
יש דבר, שכמדומני, לא ניתן עליו הדגש בערך. בסיום כל תקופה, הייתה תקופת דימדומים. תקופת הברייתות סיימה את המשנה, והיא הייתה דור המעבר. אלו שחיו בדור זה נחשבים לתנאים ואמוראים גם יחד. ותקופת הסבוראים הייתה דור המעבר של הגמרא, קיבלו סמכויות מצומצמות, אך כשל אמוראים. בדור שלאחר מכן, כבר לא היו סמכויות אלו, וכמו שכתב הרמב"ם בהקדמתו לידו. (בתקווה שמילים תמציתיות אלו יספיקו) • כתית למאור • בית הבד 18:54, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח 18:54, 10 באוגוסט 2020 (UTC)
- אפשר לומר שהסבוראים הם היו תקופת הדמדומים בין התנאים לגאונים. | נכתב בשעה 18:57 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- שיניתי את הנוסח שיראה ניטראלי אם היה בזמן הסבוראים או לא. | נכתב בשעה 18:59 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- מאיפה לקחת את פרט ה"נבואה"?? הרבי מגדיר שה"ותותר" שכתוב כלפי המלכות שזכתה רות בקשר עם תקופת רבי נמשכה לאחריו גם כן.-- • הנחה • לשיחה עימי • 19:11, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- הרבי כותב שנמשכו העניינים אפילו גם בגלות בבל שעד סופה היה את עניין הנבואה | נכתב בשעה 19:17 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- גלות בבל היה אחרי חורבן בית ראשון...-- • הנחה • לשיחה עימי • 19:20, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- נו, עניתי לכן מאיפה לקחתי את עניין הנבואה. | נכתב בשעה 19:26 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- כתבת כדוגמה למציאות שנגמרה בתקופת רבנן סבוראי את הנבואה, אבל הנבואה נגמרה בסוף תקופת גלות בבל בתחילת בית שני, ואילו כוונת הרבי בשיחה שהגילויים של בית שני או הגילויים שהיו אצל רבי, ובכל אופן לא נבואה, נמשכו עד תקופה זו.-- • הנחה • לשיחה עימי • 19:29, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- נו, עניתי לכן מאיפה לקחתי את עניין הנבואה. | נכתב בשעה 19:26 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- גלות בבל היה אחרי חורבן בית ראשון...-- • הנחה • לשיחה עימי • 19:20, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- הרבי כותב שנמשכו העניינים אפילו גם בגלות בבל שעד סופה היה את עניין הנבואה | נכתב בשעה 19:17 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- מאיפה לקחת את פרט ה"נבואה"?? הרבי מגדיר שה"ותותר" שכתוב כלפי המלכות שזכתה רות בקשר עם תקופת רבי נמשכה לאחריו גם כן.-- • הנחה • לשיחה עימי • 19:11, כ' באב, ה'תש"ף (10 באוג' למניינם), ימות המשיח
- שיניתי את הנוסח שיראה ניטראלי אם היה בזמן הסבוראים או לא. | נכתב בשעה 18:59 ע"י חבר - היום, כ' באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
מה עכשיו? מוכן? | נכתב בשעה 09:27 ע"י חבר - היום, כ"א באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.
- אני הייתי מעדיף יותר ניסוח הפוך - "מתקופת רבנן סובראי ואילך החל עיקר חושך והעלם הגלות" (כך אינך צריך להכנס להגדרות של איזה גילויים הסתיימו ואיזה לא. [יש מקום לעיין בכלל האם יש כאן אמירה על גבול (בשפה המדוברת היום "קו פרשת המים" - עד כאן כך ומכאן הפוך), שהרי במקומות אחרים מבואר שהארת הבית נמשכה עד הראשונים ואח"כ הגיע החושך והעלם של ימי הביניים - ואולי כל מה שניתן לדייק כאן הוא שהם מסמנים מעבר מתקופה לתקפה בירידת הגלות, וד"ל]-- • הנחה • לשיחה עימי • 14:33, כ"א באב, ה'תש"ף (11 באוג' למניינם), ימות המשיח
- מסכים עם דבריו הנכוחים של הנחה, ובעיקר עם השמחה הגדולה לראותו עמנו ולו לזמן מועט (הייתי שמח להזמינך לעבור על נצחיות התורה אם זמנך בידיך). -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 16:29, כ"א באב ה'תש"ף
מוכן?
חב"דפדים פעילים | נכתב בשעה 01:53 ע"י חבר - היום, כ"ב באב ה'תש"ף (תש"פ) מגיע משיח.