יהודה אריה ליב: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "רבי יהודה ליב ברבי יחיאל מיכל, מכונה בשם '''המוכיח מפולנאה''' הי'ה מגיד מישרים בקהילת פולנא...") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
בספר [[שבחי הבעש"ט]] מובא דרך התקרובתו להבעש"ט וריבוי סיפורים עליו | בספר [[שבחי הבעש"ט]] מובא דרך התקרובתו להבעש"ט וריבוי סיפורים עליו | ||
לפי אחת הגירסאות הוא קירב את בעל התולדות רבי [[יעקב יוסף כ"ץ]] שהיה רב העיר פולנאה, ויחדיו היוו גרעין חשוב בזריעת תורת החסידות. | |||
היה מסבב בערים ובעיירות, ומעל בימות בתי הכנסיות ובתי המדרש היה מטיף דברי מוסר ותוכחה, בסגנונם המיוחד של המוכיחים ובלשונם השנונה. דבריו היו מיוסדים על תורת החסידות, כלליה ועיקריה. בדרך זו נטע את הזרעים לעתיד להפצת משנת הבעש"ט | היה מסבב בערים ובעיירות, ומעל בימות בתי הכנסיות ובתי המדרש היה מטיף דברי מוסר ותוכחה, בסגנונם המיוחד של המוכיחים ובלשונם השנונה. דבריו היו מיוסדים על תורת החסידות, כלליה ועיקריה. בדרך זו נטע את הזרעים לעתיד להפצת משנת הבעש"ט |
גרסה מ־17:04, 16 ביוני 2020
רבי יהודה ליב ברבי יחיאל מיכל, מכונה בשם המוכיח מפולנאה הי'ה מגיד מישרים בקהילת פולנאה, מראשוני החסידים תלמידי הבעש"ט,
בספר שבחי הבעש"ט מובא דרך התקרובתו להבעש"ט וריבוי סיפורים עליו
לפי אחת הגירסאות הוא קירב את בעל התולדות רבי יעקב יוסף כ"ץ שהיה רב העיר פולנאה, ויחדיו היוו גרעין חשוב בזריעת תורת החסידות.
היה מסבב בערים ובעיירות, ומעל בימות בתי הכנסיות ובתי המדרש היה מטיף דברי מוסר ותוכחה, בסגנונם המיוחד של המוכיחים ובלשונם השנונה. דבריו היו מיוסדים על תורת החסידות, כלליה ועיקריה. בדרך זו נטע את הזרעים לעתיד להפצת משנת הבעש"ט
היה בעל-תפילה ומוכיח, אולם השפעתו הייתה עצומה ובני העיר אהבוהו והעריצוהו.
חלק מדרשותיו-תוכחותיו, בצורה מקוטעת ובלתי שלמה, נדפסו בספרו "קול אריה" (קאריץ תקנ"ח).
המוכיח נפטר בפולנאה, ביום כ"א טבת תק"ל.