הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:היום יום/ג' תשרי"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 1: שורה 1:
 
'''הפתגם היומי של היום, מתוך הספר [[היום יום]] בעריכת [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]]:'''
 
'''הפתגם היומי של היום, מתוך הספר [[היום יום]] בעריכת [[כ"ק אדמו"ר שליט"א]]:'''
  
ב[[יחידות]] ה"[[צמח צדק]]" אצל [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] [יום] ב' [פרשת] תצא בשישי ב[[אלול]] [[תקס"ד]] סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא [[תקכ"ח]] אמר מורי ורבי (הרב [[המגיד ממעזריטש]]) - תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת ה[[תשובה]] צריכה להיות עד אשר '[[הוי"ה]]', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', [[אלהי"ם|אלוקים]] ב[[גמטריא]] הטבע, "בראשית ברא אלקים". כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]: '''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך". '''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד". '''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]". '''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]". '''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".
+
ב[[יחידות]] ה"[[צמח צדק]]" אצל [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] [יום] ב' [פרשת] תצא בשישי ב[[אלול]] [[תקס"ד]] סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא [[תקכ"ח]] אמר מורי ורבי (הרב [[המגיד ממעזריטש]]) - תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת ה[[תשובה]] צריכה להיות עד אשר '[[הוי"ה]]', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', [[אלהי"ם|אלוקים]] ב[[גמטריא]] הטבע, "בראשית ברא אלקים".
 +
 
 +
כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק [[רבי משולם זוסיא מאניפולי]] אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת [[תשובה]] כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]:
 +
 
 +
'''ת''', "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך".
 +
 
 +
'''ש''', "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד".
 +
 
 +
'''ו''', "[[ואהבת לרעך כמוך]]".
 +
 
 +
'''ב''', "[[בכל דרכיך דעהו]]".
 +
 
 +
'''ה''', "הצנע לכת עם אלוקיך".
  
 
כשסיפר לי אאמו"ר ([[הרש"ב]]) את הנ"ל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת ה[[תפילה]].
 
כשסיפר לי אאמו"ר ([[הרש"ב]]) את הנ"ל, סיים: תיבת [[תשובה]] צרופה מחמש [[אותיות]], אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת ה[[תפילה]].

גרסה מ־04:13, 21 בספטמבר 2009

הפתגם היומי של היום, מתוך הספר היום יום בעריכת כ"ק אדמו"ר שליט"א:

ביחידות ה"צמח צדק" אצל רבינו הזקן [יום] ב' [פרשת] תצא בשישי באלול תקס"ד סיפר לו רבינו: שבת פרשת תבוא תקכ"ח אמר מורי ורבי (הרב המגיד ממעזריטש) - תורה, והתחלתה: "ושבת עד הוי"ה אלוקיך", וביאר כי עבודת התשובה צריכה להיות עד אשר 'הוי"ה', שהוא למעלה מהעולמות, יהיה 'אלוקיך', אלוקים בגמטריא הטבע, "בראשית ברא אלקים".

כל החבריא קדישא היו בהתעוררות גדולה מתורה ההיא. הרב הצדיק רבי משולם זוסיא מאניפולי אמר, כי הוא אינו יכול להגיע למעלת תשובה כזו, ועל כן יחלק את התשובה לחלקים, כי תשובה - ראשי תיבות [של חמישה פסוקים]:

ת, "תמים תהיה עם הוי"ה אלוקיך".

ש, "שויתי הוי"ה לנגדי תמיד".

ו, "ואהבת לרעך כמוך".

ב, "בכל דרכיך דעהו".

ה, "הצנע לכת עם אלוקיך".

כשסיפר לי אאמו"ר (הרש"ב) את הנ"ל, סיים: תיבת תשובה צרופה מחמש אותיות, אשר כל אות הוא דרך ואופן בעבודת התשובה, - וביאר באריכות חמשה האופנים - וכולם באים מכוח אל הפועל על ידי עבודת התפילה.


הקודם:
ב' תשרי
{{{רשימה}}} הבא:
ד' תשרי