תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
{| style="width: 98%; background-color: transparent; margin: auto; padding: 0; text-align: {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | ימין | right | {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | שמאל | left | center }}| center }};" cellpadding="0" cellspacing="0"
{| style="width: 98%; background-color: transparent; margin: auto; padding: 0; text-align: {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | ימין | right | {{#שווה: {{{יישור טקסט|}}} | שמאל | left | center }}| center }};" cellpadding="0" cellspacing="0"
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}}}}
בכללות נחלק התניא לשנים: החלק הראשון (פרקים א'-ל"ה) מבאר את עבודת '''הלב''', והחלק השני (פרקים ל"ה-נ"ג) את {{מונחון|עבודת '''המעשה'''|שהיא המילה האחרונה בפסוק עליו מושתת התניא - 'לעשותו'}}.
בכללות אפשר לומר שעד פרק ל"ד מבאר התניא את '''{{מונחון|עבודת הלב|כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך}}''' (כיצד יכול הרגש להביא לקיום מצוות - אך לא שהמצוות עצמן יקוימו מתוך רגש), ומשם והלאה מבוארת '''{{מונחון|מעלת המעשה|לעשותו}}''' כשהוא חדור ברגש הלב.  
{{ש}}
(ליתר דיוק: החלק הראשון מבאר שהרגש '''מביא''' לקיום מצוות (אך לא שהמצוות עצמן יקוימו מתוך רגש), והחלק השני מבאר את המעלה הנפלאה של מצוות החדורות ברגש של אהבת ה' ויראתו.)
{{ש}}{{ש}}
{{ש}}{{ש}}
{{יישור טקסט| ימין|
{{יישור טקסט| ימין|
'''החלק השני בנוי מארבעה שלבים:'''{{ש}}
'''בעבודת המעשה שלושה עניינים עיקריים:'''{{ש}}
א. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-ל"ז|מעלת המעשה (פרקים ל"ה-ל"ז)]].{{ש}}
:* [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ'|פרקים ל"ה-מ']] - מעלת המעשה המצוות כשהן נעשות מתוך חיבה וחיות הנובעות מכוונה של אהבת ה' ויראתו.{{ש}}
ב. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|שהמעלה היא דוקא כשהוא חדור ברגש (פרקים ל"ח-מ')]].{{ש}}
:* [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים מ"א-נ'|פרקים מ"א-נ']] - הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו.{{ש}}
ג. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים מ"א-נ'|הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו (פרקים מ"א-נ')]].{{ש}}
:* [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג|פרקים נ"א-נ"ג]] - תוספת ביאור {{מונחון|בלשון הינוקא|שבפרק לה}} עניין ומעלת השראת השכינה.{{ש}}{{ש}}}}
ד. [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים נ"א-נ"ג|הדירה לקב"ה צריכה לא רק '''להיות''' בתחתונים אלא גם להיעשות {{מונחון|'''על ידי''' התחתונים|וזהו עומק העניין של שמן ופתילה המוסבר בפרק ל''ה: שהארת העולם צריכה להיעשות על ידי עבודתם של ישראל בלימוד התורה}} (פרקים נ"א-נ"ג)]].{{ש}}{{ש}}}} {{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
{{#תנאי: {{{תמונה|}}} | <td style="text-align: left;"> {{{תמונה|}}} </td>}}
|
|
|-
|-
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי|למעלה - חזרה לעץ]] || [[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-מ'|למטה - ל"דירה בתחתונים"]] || [[תניא - פרק ל"ה|לפרק ל"ה]] ||  ||
| [[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי|למעלה - חזרה לעץ]] || || [[תניא - פרק ל"ה|לפרק ל"ה]] ||  ||
|}
|}


[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]
[[קטגוריה:תבניות ספר התניא]]

גרסה מ־13:57, 29 באפריל 2020

מבט כולל - "עבודת המעשה, ותכלית בריאת העולם" (פרקים ל"ה-נ"ג)
בכללות אפשר לומר שעד פרק ל"ד מבאר התניא את
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
עבודת הלב
(כיצד יכול הרגש להביא לקיום מצוות - אך לא שהמצוות עצמן יקוימו מתוך רגש), ומשם והלאה מבוארת
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

לא נמצא templatedata תקין
מעלת המעשה
כשהוא חדור ברגש הלב.

בעבודת המעשה שלושה עניינים עיקריים:

  • פרקים ל"ה-מ' - מעלת המעשה המצוות כשהן נעשות מתוך חיבה וחיות הנובעות מכוונה של אהבת ה' ויראתו.
  • פרקים מ"א-נ' - הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו.
  • פרקים נ"א-נ"ג - תוספת ביאור
    שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון

    לא נמצא templatedata תקין
    בלשון הינוקא עניין ומעלת השראת השכינה.

למעלה - חזרה לעץ לפרק ל"ה