תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ה-נ"ג: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:
|כותרת=מבט כולל - [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ה|פרקים ל"ה]]-[[ליקוטי אמרים - פרק נ"ג|נ"ג]], עבודת המעשה, ותכלית בריאת העולם
|כותרת=מבט כולל - [[ליקוטי אמרים - פרק ל"ה|פרקים ל"ה]]-[[ליקוטי אמרים - פרק נ"ג|נ"ג]], עבודת המעשה, ותכלית בריאת העולם
|הסתרה=כן
|הסתרה=כן
|רוחב=90%
|רוחב=50%
|תוכן= בכללות נחלק התניא לשנים: החלק הראשון (פרקים א'-ל"ה) מבאר את עבודת '''הלב''', והחלק השני (פרקים ל"ה-נ"ג) את עבודת '''המעשה'''{{הערה|דהיינו, חלקו השני של התניא מבאר את המילה האחרונה בפסוק עליו מושתת התניא - "לעשותו".}}.  
|תוכן= בכללות נחלק התניא לשנים: החלק הראשון (פרקים א'-ל"ה) מבאר את עבודת '''הלב''', והחלק השני (פרקים ל"ה-נ"ג) את עבודת '''המעשה'''{{הערה|דהיינו, חלקו השני של התניא מבאר את המילה האחרונה בפסוק עליו מושתת התניא - "לעשותו".}}.  
{{ש}}
(ליתר דיוק: החלק הראשון מבאר שהרגש '''מביא''' לקיום מצוות (אך לא שהמצוות עצמן יקוימו מתוך רגש), והחלק השני מבאר את המעלה הנפלאה של מצוות החדורות ברגש של אהבת ה' ויראתו.)
{{ש}}{{ש}}
{{ש}}{{ש}}
ליתר דיוק: החלק הראשון מבאר שהרגש '''מביא''' לקיום מצוות (אך לא שהמצוות עצמן יקוימו מתוך רגש), והחלק השני מבאר את המעלה הנפלאה של מצוות החדורות ברגש של אהבת ה' ויראתו.
{{יישור טקסט| ימין|
{{ש}}{{ש}}
'''החלק השני בנוי מארבעה שלבים:'''{{ש}}
'''החלק השני בנוי מארבעה שלבים:'''{{ש}}
א. מעלת המעשה (פרקים לה-לז).{{ש}}
א. מעלת המעשה (פרקים לה-לז).{{ש}}
ב. שהמעלה היא דוקא כשהוא חדור ברגש (פרקים לח-מ').{{ש}}
ב. שהמעלה היא דוקא כשהוא חדור ברגש (פרקים לח-מ').{{ש}}
ג. הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו (פרקים מ"א-נ'){{ש}}
ג. הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו (פרקים מ"א-נ').{{ש}}
ד. הדירה לקב"ה צריכה לא רק '''להיות''' בתחתונים אלא גם להיעשות '''על ידי''' התחתונים{{הערה|וזהו עומק העניין של "שמן ופתילה" המוסבר ב[[תניא - פרק ל"ה|פרק ל"ה]], שהארת העולם צריכה להיעשות על ידי עבודתם של ישראל בלימוד התורה.}}
ד. הדירה לקב"ה צריכה לא רק '''להיות''' בתחתונים אלא גם להיעשות '''על ידי''' התחתונים{{הערה|וזהו עומק העניין של "שמן ופתילה" המוסבר ב[[תניא - פרק ל"ה|פרק ל"ה]], שהארת העולם צריכה להיעשות על ידי עבודתם של ישראל בלימוד התורה.}}{{ש}}{{ש}}
:[[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי|חזרה לעץ התניא]]
}}
{{יישור טקסט|שמאל|[[תניא - פרק ל"ה]]}}
{{ש}}{{ש}}
{{ש}}{{ש}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
{{ש}}{{ש}}
{{ש}}{{ש}}
[[תבנית:עץ תניא/ליקוטי אמרים כללי|חזרה לעץ התניא]] [[תניא - פרק ל"ה]]
 
|קטגוריה=
|קטגוריה=
}}‏<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ניווט - עץ התניא]]</noinclude>
}}‏<noinclude>[[קטגוריה:תבניות ניווט - עץ התניא]]</noinclude>

גרסה מ־19:48, 30 במרץ 2020

מבט כולל - פרקים ל"ה-נ"ג, עבודת המעשה, ותכלית בריאת העולם
בכללות נחלק התניא לשנים: החלק הראשון (פרקים א'-ל"ה) מבאר את עבודת הלב, והחלק השני (פרקים ל"ה-נ"ג) את עבודת המעשה[1].


(ליתר דיוק: החלק הראשון מבאר שהרגש מביא לקיום מצוות (אך לא שהמצוות עצמן יקוימו מתוך רגש), והחלק השני מבאר את המעלה הנפלאה של מצוות החדורות ברגש של אהבת ה' ויראתו.)

החלק השני בנוי מארבעה שלבים:
א. מעלת המעשה (פרקים לה-לז).
ב. שהמעלה היא דוקא כשהוא חדור ברגש (פרקים לח-מ').
ג. הדרך לעורר בעצמו את רגש אהבת ה' ויראתו (פרקים מ"א-נ').
ד. הדירה לקב"ה צריכה לא רק להיות בתחתונים אלא גם להיעשות על ידי התחתונים[2]

חזרה לעץ התניא



הערות שוליים

  1. דהיינו, חלקו השני של התניא מבאר את המילה האחרונה בפסוק עליו מושתת התניא - "לעשותו".
  2. וזהו עומק העניין של "שמן ופתילה" המוסבר בפרק ל"ה, שהארת העולם צריכה להיעשות על ידי עבודתם של ישראל בלימוד התורה.