שיחה:התנועה הציונית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 64: שורה 64:


וכגודל השומעים כך הוא גודל העוונות הגדולים הנ"ל בנוסף לכך נכנסים עוונות אחרים של כמה מארורי התורה.
וכגודל השומעים כך הוא גודל העוונות הגדולים הנ"ל בנוסף לכך נכנסים עוונות אחרים של כמה מארורי התורה.
ואין לחשוב שאין לציונים ביסוס בתורה גם מצד שלושת השבועות ולהכל יש תשובות.
ועוד הרבה מגדולי ישראל תמכו בציונות, יש כאלה שהתנגדו, ורובם לא הביעו דעה.


באהבה רבה ובציפייה לחזות בגאולה השלמה במהרה בימינו אמן. אלחי כוכב!!!
באהבה רבה ובציפייה לחזות בגאולה השלמה במהרה בימינו אמן. אלחי כוכב!!!

גרסה מ־14:21, 20 בדצמבר 2019

ערך גרוע ביותר, מלא שגיאות וטעויות עקרוניות. חייבים לערוך! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:45, 23 במרץ 2010 (UTC)

מה מצבו עכשיו? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 21:14, 9 באפריל 2010 (UTC)

הערת שולים 7 לא מביאה למקום שקשור באופן ישיר לערך אלא לעמ' השער של שיחות קודש כ"ז. --לל (מדברים) 04:07, 14 ביוני 2010 (UTC)

תיקנתי. אגב, כדאי שתתחיל את השורה מראש השורה, כדי שלא יקרה כמו שקרה עכשיו. --מחכים לביאת משיח, היום ב' בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יהודים משוחחים 04:45, 14 ביוני 2010 (UTC)

תיקון קטן אך מהותי

יש פה שגיאה קטנה אך מהותית. כתוב בערך כי אחד מעקרונות הציונות הוא הפרדת הדת ממהות עם ישראל. בוודאי כותב השורה כיוון למשפט הנודע והמזעזע "הציונות דבר אין לה עם הדת". אולם, משפט זה נאמר על ידי חבר אחד בלבד בתנועה הציונית, חיים הזז שמו, ומעולם לא נכנס בתור אחד מעקרונותיה של התנועה הציונית. מקור הטעות הזו הוא בעיוות שנועד להראות עכאילו חלילה כל הציונים היו כופרים (בוודאי שרבים מהם היו כופרים, אבל בודאי לא כולם). אדרבה, ביומנו של אחד מראשי התנועה כתוב כי "אין אומתנו אומה אלא באמונתה". יש לתקן את המעוות!!

כמו כן, אחד העקרונות של הציונות הוא שיבת עם ישראל לארצו, וזהו גם עקרון חיובי, אז מדוע לא לכתוב אותו?

אריאל, אתר "ויקישיבה" אשמח לתגובה: rell@inn.co.il.

המידע החסר אינו עקרוני. תוכל להוסיף אותו ומה טוב שגם תירשם, כפי שגם כתבתי בדף שיחתך בוויקישיבה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"א בסיוון ה'תשע"א 13:28, 23 ביוני 2011 (UTC)

בירורים בעניין חב"ד והציונות

יש לי כמה שאלות בנושא יחס חב"ד לציונות, אשמח למקורות ותשובות. 1. האם נכון שהרש"ב אמר על ביל"ו כי אם היו מוסיפים עוד שתי אותיות, ב"ה (באור ה') היה מצטרף אליהם עם חסידיו (כמובן שאין הכוונה להוספת שתי אותיות כאקט סתמי אלא הכוונה שבאמת היו הולכים האור ה'?) 2. מה היה יחס אדמו"רי חב"ד ל"שלוש השבועות"? האם מצינו כי הם חששו להן? 3. האם נכון לומר כי גישת חב"ד חציונות דומה לגישת סאטמר?

תודה מראש, אריאל ביגל - שיחה 22:13, 4 באפריל 2012 (IDT)

היסטוריה של התנועה

האם יש צורך בהיסטוריה של התנועה או פרטים נוספים? Shneor - שיחה 09:55, 22 באפריל 2012 (IDT)

הנהגת הרבי

ישנה עדויות שהרבי לה הרשה לכתוב מדינת ישראל על המכתבים גם לא ישראל לבד רק באנגלית (שמעתי פעם מר ליבל גרונר)

כמו"כ ישנו המכתב הידוע בקשר לאי אמירתו "מדינת ישראל".

כמו"כ יש מכתב המודפס באגרות בקשר למושג "מורשת ישראל" שיכולה להטעות שתוכנה לכאורה על דרך ביאורו של הרבי הרש"ב בקונטרס ומעיין.

דרך אגב, לא ברור מדוע בחר העורך שלא להכניס את תוכן ביאורו של הרבי הרש"ב לבעיתיות הנוראה שבציונות.--הנחה - שיחה 12:44, 5 בדצמבר 2014 (UTC)

השמר לך פן תשכח את ה' אלוקיך

הציונות לא מתייחסת לתורה הקדושה בעדיפות משנית , למעט חילוניים שגם הם ציונים והם מתייחסים לתורת משה בעדיפות משנית אם בכלל.

לעומת זאת, יש את הציונים הדתיים שמתייחסים לתורה כדרך חיים שאין לחלוק עליה ומה שתגיד תורתנו הקדושה כך נעשה .

והדבר שנאמר באתר שהציונים מתייחסים לתורה בעדיפות משנית, אם הוא כולל גם את הציונים הדתיים הוא :

1. "לא תשא שמע שוא"

2. "לפני עיוור לא תתן מכשול "

3. "השמר בנגע הצרעת לשמור מאד ולעשות"

4. "השמר לך פן תשכח את ה' אלוקיך"

5. "לא תחללו את שם קדשי"

6. "לא תהיה אחרי רבים לרעות"

7. "לא תשא עליו חטא"

8. "זכור את את אשר עשה ה' אלוקיך למרים..."

9. "בצדק תשפוט עמיתך"

10. "את ה' אלוקיך תירא"

11. "מדבר שקר תרחק"

וכגודל השומעים כך הוא גודל העוונות הגדולים הנ"ל בנוסף לכך נכנסים עוונות אחרים של כמה מארורי התורה.

ואין לחשוב שאין לציונים ביסוס בתורה גם מצד שלושת השבועות ולהכל יש תשובות. ועוד הרבה מגדולי ישראל תמכו בציונות, יש כאלה שהתנגדו, ורובם לא הביעו דעה.

באהבה רבה ובציפייה לחזות בגאולה השלמה במהרה בימינו אמן. אלחי כוכב!!!