שיחה:יחוד (קבלה): הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (דרוש מתנדב) תגית: עריכה ממכשיר נייד |
|||
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 6: | שורה 6: | ||
נוסף ע"י אנונימי לערך, ויש לשלבם בצורה אנציקלופדית. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 10:23, ח' בסיוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(2 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | נוסף ע"י אנונימי לערך, ויש לשלבם בצורה אנציקלופדית. • '''[[משתמש:כתית למאור|כתית למאור]] • [[שיחת משתמש:כתית למאור|בית הבד]]''' 10:23, ח' בסיוון, ה'תשע"ז ''<font size="1">(2 ביוני למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] | ||
== שם הערך == | |||
לענ"ד, שם הערך הוא טעות: (א) אין צורך לכתוב בב' יודי"ן (גם אם הכתיב העברי בן ימינו הוא בב' יודי"ן, המונח הקבלי הזה אינו מוכר לקורא העברית בן ימינו אלא מספרי הקבלה, ולכן אין צורך "לתרגמו". כשם שלא פותחים ראשי תיבות, למשל, בשמות ערכי קבלה כמו [[יחוד או"א]]). (ב) יחוד אינו מושג בחסידות כי אם בקבלה. (ג) גם, יש לעיין אם באתר זה המונח [[יחוד]] סתם אמור להפנות ל[[איסור יחוד]], או שבד"כ אמור להפנות לכאן ורק פירוש נוסף ישלח לשם. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:58, ב' בניסן ה'תשע"ט | |||
:טיפלתי בענין הג', ונשאר רק א' וב'. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 15:02, ב' בניסן ה'תשע"ט | |||
::טופל א' ב', יש"כ. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ה' בתמוז ה'תשע"ט 22:21, 8 ביולי 2019 (IST) |
גרסה אחרונה מ־23:28, 8 ביולי 2019
ב2 יודי"ן? --קוריצה אהמ לול התרנגולות האנציקלופדיה העולמית פשוט עולמית! 22:10, 26 בפברואר 2014 (UTC)
מקורות לערך[עריכת קוד מקור]
ג . עי' עץ חיים שער ל"ד ריש פ"א, ושער ט"ל דרוש י"א אות י"ז , ושם אות כ' ובהגהת השמש שם, ובשעה"כ דרוש א' דציצית דף ה' ע"ד, ובשער מ "ב פרק ד', ועי' דעה חכמה פרשת נשא תשע"ב בהערה ג', ושם פרשת שלח אות ג' ד'.
נוסף ע"י אנונימי לערך, ויש לשלבם בצורה אנציקלופדית. • כתית למאור • בית הבד 10:23, ח' בסיוון, ה'תשע"ז (2 ביוני למניינם), ימות המשיח
שם הערך[עריכת קוד מקור]
לענ"ד, שם הערך הוא טעות: (א) אין צורך לכתוב בב' יודי"ן (גם אם הכתיב העברי בן ימינו הוא בב' יודי"ן, המונח הקבלי הזה אינו מוכר לקורא העברית בן ימינו אלא מספרי הקבלה, ולכן אין צורך "לתרגמו". כשם שלא פותחים ראשי תיבות, למשל, בשמות ערכי קבלה כמו יחוד או"א). (ב) יחוד אינו מושג בחסידות כי אם בקבלה. (ג) גם, יש לעיין אם באתר זה המונח יחוד סתם אמור להפנות לאיסור יחוד, או שבד"כ אמור להפנות לכאן ורק פירוש נוסף ישלח לשם. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 14:58, ב' בניסן ה'תשע"ט
- טיפלתי בענין הג', ונשאר רק א' וב'. -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 15:02, ב' בניסן ה'תשע"ט