תניא - מפתח ענינים לספר התניא: הבדלים בין גרסאות בדף
(←ה) |
(←ל) |
||
שורה 1,119: | שורה 1,119: | ||
ד כז (התקשרות להצדיק) | ד כז (התקשרות להצדיק) | ||
== ו == | |||
:'''ואהבת:''' | |||
א מג (בגימטריא ב' פעמים אור). | |||
:'''ואהבת לרעך כמוך:''' | |||
א לב | |||
:'''ואני בער גו' הייתי עמך:''' | |||
א מו | |||
:'''ואנכי עפר ואפר:''' | |||
ד טו | |||
:'''ואתה מחי' גו' אל תקרי מחי' אלא מהוה:''' | |||
ב ב | |||
:'''וידעת היום גו' אין עוד:''' | |||
ב א | |||
ב ו | |||
:'''ויהי נועם גו' ידינו כוננהו:''' | |||
ד כג | |||
:'''וישק יעקב גו' ויבך:''' | |||
א מה | |||
:'''ונוצר:''' | |||
ד כח (אותיות רצון) | |||
ב ז | |||
== ל == | == ל == |
גרסה מ־05:08, 22 באוגוסט 2018
נערך על ידי הרבי.
מפתח ענינים
על סדר הא"ב
אות הראשונה מציינת את החלק. האותיות הבאות אחר זה - הפרק או הסימן (או הפיסקא בקונטרס אחרון).
ח"א: ספר של בינונים. הקדמה ונ"ג פרקים.
ח"ב: שער היחוד והאמונה, הקדמה וי"ב פרקים.
ח"ג: אגרת התשובה י"ב פרקים.
ח"ד: אגרת הקדש, לב סימנים.
ח"ה: קונטרס אחרון ואגרת הקודש, ט' סימנים.
א
אב, חכמה:
אבות, האבות הן הן המרכבה:
אביי:
אבן:
- [ב א]
- [ב ז]
אברהם:
- [ה ז]
אברים:
אדם:
א"ק:
- [ב ט]
- ד ך
- [ה ד]
אדה"ר:
- [ב יא]
- [ה ב]
אד' (שם):
- [ב ז]
אהבה:
- [ב הקדמה (אהבה דלעשותה. בחינות באהבה)]
- [ג ט (אהבה למען חייך)]
- ה ח (מצוה ראשונה. שרש למצות עשה, גילוי האהבה הוא בירור ניצוצות)
אכילה:
- ד כו (דחול דשבת)
א-ל (שם):
- ד ז
אל תדין את חברך כו':
אלקים:
- ב ו (גבורה. הטבע. ה' אלקים)
- ג ד (מלאכים נקראים אלקים. ה' אלקים)
- ד יא (אלהים אחרים - תאות הגוף)
- ד כד (אלהים אחרים)
- ד כה (אלהים אחרים. אלקא דאלקיא)
אלו ואלו דא"ח:
אלי':
- ב ו
- ב י (ב' פעמים)
- ד כו
אלמנות חיות:
אלעזר בן דורדיא:
אלעזר, רבי אלעזר בן עזריה:
- ג ב
אם אין חכמה אין יראה אם כו':
אם רץ לבך שוב לאחד:
אם תבקשנה ככסף גו':
אמה:
- ד כו
אמונה:
- ד א
- ד יא
- ד כה
אמות:
אמת:
- ד ו
אני הוי' לא שניתי:
- ב ז
- ד ו
אסף:
אף על גב ראיהו לא חזי כו':
אפיקורס:
אפר:
- ד טו
אפרוחים:
- ג ט
ארור:
א"א:
- ד ך
ארץ:
- ד ח (ארץ החיים)
- ד יד (תמיד עיני ה' אלקיך גו'. ארץ החיים. בחכמה יסד ארץ)
- ד כה (ארץ אומות העולם)
אש:
- ד יב (אש מים חסד וגבורה)
- ד לב
אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו:
אשת חיל עטרת בעלה:
- ד כט
אתדבקות רוחא ברוחא:
אתה:
- ב ב (א - ת ה)
אתכפיא, אתהפכא:
אתערותא דלעילא אתערותא דלתתא:
- ד ד
- ד ה
- ד ו
- ד יב
- ד יז
- ד כא
- ד לב
- ה ז
אתרוג:
- ה ד
ב
- בבל: ד ד
- בגד: עיי"ע לבוש
בהמה:
א לט (מלאכים)
א מו (בהמות הייתי עמך. בהמה רבה)
בוצד"ק:
ב ד
בחירה:
א יד
א לט (אינה במלאכים)
בטול:
א כא (בטול כל הבריאה)
ב ג (כנ"ל)
ב ו (כנ"ל)
בטחון:
ג יא (בטחון בסליחה)
ד יג (בעלי בטחון חוסים בימינך)
בינה:
א יג (מקור הגבורה)
א מד (בינה לבא)
ג ח (בן י')
ג ט (תשובה עילאה)
ד ה (עולם הבא. בינה לבא)
ד כט (עולם הבא)
עיי"ע אב. חב"ד
בינוני:
א א
א יב
א יג
א יד
א טו (עובד ואשר לא עבדו)
א כז
א כט
א לה
א לז
א מא (הכנת לשמה בבינוני)
א נג
בית שמאי, בית הלל:
ג ב (בית שמאי)
ד יג (קולי בית שמאי חומרי בית הלל)
בלעם:
א כד
במקום שבעלי תשובה כו':
א ז
ב"ן (שם):
א מו
ב ז
ה ב
בן:
א ב (נשמות ישראל המשכת הבל ממוח האב)
א י (כברא דאשתדל בתר או"א)
א ם
ב ה (אפרוח)
א מא (בן, עבד)
א מד (אהבתו לאב)
בן דוד:
ד י
ד כב
עיי"ע משיח
בן מלך:
א כט
א לא
בני עלי':
א י
בעלי עסקים:
א כו
ד א
בריאה:
דך (יש מאין נקרא בריאה)
עיי"ע עולמות
בריות:
א לב
בריח התיכון:
א יג
בריחה: אלא
ברכה:
א הקדמה (ברכת חכם הרזים)
א מא (ברכות השחר)
א מט (ברכות קריאת שמע)
ג יא (ספק ברכות להקל. סלח לנו. גואל ישראל. השיבנו)
ברק:
ד טו
בת:
ד יב (הנשמה נקראת בת כהן)
עיי"ע אב
בתחלה עלה במחשבה לברוא כו' מדת הרחמים:
ב ה
ג
גאולה:
א לז (צדקה מקרבת הגאולה)
ד י (אין נגאלין אלא בצדקה)
גבורה:
עיי"ע בינה. דין. חו"ג.
גבעונים:
ג יא
גדול:
ב ד (חסד)
ד ג (חשבון ג)
גוף:
עיי"ע נפש
גורל:
ד ז
גזרת הכתוב:
א כד
ג ט
א מא
גידולי גידולין:
ד כז
גיהנם:
א ח (גיהנם של שלג)
ג יב (יסורי עולם הזה וגיהנם)
ד כז (אויר גיהנם)
גילוי ראש:
א לה
גימטריאות:
ב א
גלגול:
א לט
ד ז
ד יט
ד כט
גלגל:
א יט (גלגל הירח)
ב ו (גלגלים)
ג יב (גלגל השמש)
ד כה (גלגלים)
גלגלתא:
ד ך
גלות:
א יז
א לז
א לט
א מה
ג ו
ד ד
ד יח
ד כה (גלות וגאולה שלמה)
ד כו
ה ז
גמליאל, ר"ג:
א לה
גן עדן:
א לט (גן עדן העליון. עמוד שבין גן עדן העליון וגן עדן התחתון)
א מא (עסק הנשמות בגן עדן)
ב ה (ההשגה בגן עדן)
ד ה (כנ"ל)
ד יז (גן עדן ותחית המתים)
ד כז (גן עדן העליון גן עדן התחתון. אויר גן עדן)
ד כט (לבושים בגן עדן העליון בגן עדן התחתון)
עיי"ע עדן
גסות הרוח:
א כב (שקולה כעבודה זרה)
גשמי, רוחני:
ד ך (גשמי מרוחני הוא יש מאין)
ד
- דבור:
א ח (דברים בטלים. דבורים אסורים)
א כא (דבור למטה, למעלה)
א כה (דברים בטלים)
ב ב (למעלה)
ב יא (מחשבה ודבור למעלה)
ד ה (אין התינוק יכול לדבר אף שמבין הכל)
ד כה (דבור העליון, התחתון)
עיי"ע אב. מחדו"מ.
- דבר שבקדושה אינו נעקר לגמרי ממקומו:
ד כז
- דברי סופרים:
א א
ד כג
- דוד:
א לב
ג ז
ג יא
ד ה
ד ט
ד יג
ד טו
ד כה
ה ו
- דצח"ם:
א ו (האסורים)
א ז (המותרים)
א לח (חלוק בחיות שבדצח"ם. כנגד ד' אותיות שם ה'. דצח"ם בקיום תומ"צ)
ב א (גם בדומם יש נפש)
ד ך (מדבר ניזון מדצ"ח)
ד כה (גם בדומם יש נפש)
ה ד (אדם חי מדצ"ח)
- דו"ר:
א טז (שבהתגלות. שבתבונות כו'. שכלים, טבעים. גדפין)
א יט (דחילו הנכלל ברחימו)
א לח (כנ"ל. טבעים, שכלים)
א לט (דמלאכים. טבעים, שכלים. בלא דחילו ורחימו לא פרחא כו'. אם בלא דחילו ורחימו לא פרחא כו'. גדפין)
א מד (טבעים. רעותא דליבא. מקומם)
ד ו (מהתבוננות. במתנה)
ה א (טבעים, שכלים. בלא דו"ר כו'. קדם ה' דוקא)
ה ד (טבעים, שכלים)
- דיוקן:
ה א
ה ה
- דין:
א לא (אין הדינים נמתקים אלא בשרשם)
ד כב (יתמתקו הגבורות בשרשן)
עיי"ע בתחלה. חו"ג.
- דיקנא:
ב ט
ד ך
- דניאל:
א כד
- דעת:
א ג
א שב
א מג
א מו
ד טו
- דרך:
ד יז (צדקה)
עיי"ע אורחא
ה
- הבל:
א ה (הבל הדבור נעשה אור מקיף)
ב יא (הבל העליון)
ג ד (הבל הדיבור. נפיחה)
ג ה (הבל העליון)
ד ה (הבל הדבור. ז' הבלים)
ה ג (הבל תינוקות של בית רבן)
- הוא המדע והוא כו':
א ב
א ד
א כג
א מב
א מח
ב ז
ב ט
עיי"ע ידיעה.
- הוכחה:
א לב
- הונא, רב הונא:
ג ב
- הוצאת שז"ל:
א ז (שז"ל וביאות אסורות)
א כט
א מב
ג א
ג ג
ג ט
- הוראת שעה:
א מג
- היכלות:
א לט (היכלות ועשר ספירות)
א מ (כנ"ל)
א נב (היכל קדש הקדשים)
ג ו (היכלות הסטרא אחרא)
ד ה
ד יב (היכלות עליונים, תחתונים)
ד ך (היכלות דאצילות)
ה א (היכל וגוף אדם העליון)
ה ג
ה ה (היכל הקליפות)
- היסח הדעת:
ד ד
- היתר:
עיי"ע אומות העולם.
- הלבשה:
א מח (ה. מקיף)
- הליכה:
ב הקדמה (בין מדריגה למדריגה נפילה)
- הלכות:
א ה (חכמה ורצון העליון)
א כג (כנ"ל)
ד כו (גודל בירור הלכה)
ד כט (תנא כל השונה הלכות כו')
ה ד (הלכות ודחילו ורחימו. הלכות ונשמות)
ה ה (פרטי הלכות דלא שכיחי)
- הלל:
א כט א לב (ב' פעמים)
- המנונא, ר' המנונא:
א א
- הנסתרות גו' והנגלות גו':
א הקדמה (דחילו ורחימו ותורה)
א מד (דחילו ורחימו ותורה ומצות)
- הרגל:
א יד
א טו
א לט
א מב
א מד
- הרהור, הרהורים:
א יא (הרהור עבירה)
א יב (כנ"ל)
א כז (הרהור שטות)
א כח (הרהור תאות כו')
א לז (לאו כדבור דמי)
א לח (כנ"ל)
א נג (כנ"ל)
ד כה (אינו יוצא בה)
ד כט (כנ"ל)
ה א (פעולת ההרהור)
ה ב (הרהור לא עביד מידי)
- השגה:
ב ט (מקומה)
ד יט (השגה נבואה)
- השגחה פרטית:
א מג
ב ב
ב ז
ד כה
- השפעה:
ד טו (אופן ההשפעה)
ד יט (יורדים נהי"ם)
- השקט:
ד יב
- השראה:
ד כג (השראה קביעות שכר)
- השתחואה:
א לט (השתחואה שבשמונה עשרה)
א מב (כנ"ל. השתחואת צבא השמים)
- התבוננות, עניני התבוננות:
א ג
א יד
א טז
א כג
א כה
א כט
א לא
א לג
א מא
א מב
א מג
א מו
א מח
ב הקדמה
ג ז
ג יא
ד ו
ד יח
ד כה
- התהות:
ב א (על ידי האותיות. צריך להיות תמיד)
ד כה (צריך להיות תמיד)
- התכללות:
עיי"ע יחוד.
- התלבשות, מעבר:
ה ד
- התקשרות:
ד טו (יסוד)
ד כז (התקשרות להצדיק)
ו
- ואהבת:
א מג (בגימטריא ב' פעמים אור).
- ואהבת לרעך כמוך:
א לב
- ואני בער גו' הייתי עמך:
א מו
- ואנכי עפר ואפר:
ד טו
- ואתה מחי' גו' אל תקרי מחי' אלא מהוה:
ב ב
- וידעת היום גו' אין עוד:
ב א
ב ו
- ויהי נועם גו' ידינו כוננהו:
ד כג
- וישק יעקב גו' ויבך:
א מה
- ונוצר:
ד כח (אותיות רצון)
ב ז
ל
- לבוש: