הבדלים בין גרסאות בדף "כתר"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 1: שורה 1:
'''ספירת הכתר''' היא לפי שיטת רוב המקובלים הספירה הראשונה ב[[עשר הספירות]]. לפי [[מנין הספירות|שיטת חב"ד במנין הספירות]] ספירת הכתר לא נמנית בדרך כלל בין הספירות, ובמקומה מונים את [[ספירת דעת]]. ספירת הכתר כמו הכתר שמקיף על הראש, שהוא אור מקיף שאינו נכנס בכלים.
+
'''ספירת הכתר''' היא לפי שיטת רוב המקובלים הספירה הראשונה ב[[עשר הספירות]]. לפי [[מנין הספירות|שיטת חב"ד במנין הספירות]] ספירת הכתר לא נמנית בדרך כלל בין הספירות, ובמקומה מונים את [[ספירת דעת]].
  
 
==ענינה==
 
==ענינה==
ספירת כתר עניינה הוא כמו הכתר שמקיף על הראש, שהוא אור מקיף. בניגוד לשאר הספירות אשר לכל אחד יש אור פנימי מסויים, אור הכתר מקיף מלמעלה ונמצא בשווה בשאר הספירות. ענין ספירת הכתר בנפש קשור בתענוג וברצון שהן מידות כלליות שאינם באיבר מסויים.
+
ספירת כתר עניינה הוא כמו הכתר שמקיף על הראש, שהוא אור מקיף שאינו נכנס בכלים. בניגוד לשאר הספירות אשר לכל אחד יש אור פנימי מסויים, אור הכתר מקיף מלמעלה ונמצא בשווה בשאר הספירות. ענין ספירת הכתר בנפש קשור בתענוג וברצון שהן מידות כלליות שאינם באיבר מסויים.
  
 
==פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר==
 
==פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר==

גרסה מ־06:22, 26 באוגוסט 2009

ספירת הכתר היא לפי שיטת רוב המקובלים הספירה הראשונה בעשר הספירות. לפי שיטת חב"ד במנין הספירות ספירת הכתר לא נמנית בדרך כלל בין הספירות, ובמקומה מונים את ספירת דעת.

ענינה

ספירת כתר עניינה הוא כמו הכתר שמקיף על הראש, שהוא אור מקיף שאינו נכנס בכלים. בניגוד לשאר הספירות אשר לכל אחד יש אור פנימי מסויים, אור הכתר מקיף מלמעלה ונמצא בשווה בשאר הספירות. ענין ספירת הכתר בנפש קשור בתענוג וברצון שהן מידות כלליות שאינם באיבר מסויים.

פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר

ספירת הכתר מתחלקת בדרך כלל לשני חלקים: פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר. בעולמות, מקבילה חלוקה זו לפרצוף עתיק יומין שהוא פנימיות הכתר, ופרצוף אריך אנפין שהוא חיצוניות הכתר. בנפש האדם מבוארת חלוקה זו באופן כי פנימיות הכתר הוא התענוג, וחיצוניות הכתר הוא הרצון.

השתלשלות הכתרים

בניגוד להשתלשלות של שאר הספירות, בו כל עולם מקבל מהמלכות של העולם הגבוה ממנו, הרי שהשתלשלות הכתרים היא באופן אחר, ובו הכתר של כל עולם מקבל מהכתר הכללי.