אמירת לדוד ה' אורי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
אמירת הקדיש שאחר ״לדוד אורי״ עולה גם לשיר-של-יום, וכן במנחה הקדיש שאחר עלינו עולה גם לקאפיטל ״לדוד אורי״ — ״וכן שמעתי מהרב ר׳ [[הלל מפאריטש]] ז״ל שכן צריך לנהוג״ כי שיטת אדמו״ר בסידורו לבל הרבות בקדישים, רק מה שתיקנו הקדמונים<ref>[[שער הכולל]] יא, כט. ס' המנהגים, עמ' 17</ref>.  
אמירת הקדיש שאחר ״לדוד אורי״ עולה גם לשיר-של-יום, וכן במנחה הקדיש שאחר עלינו עולה גם לקאפיטל ״לדוד אורי״ — ״וכן שמעתי מהרב ר׳ [[הלל מפאריטש]] ז״ל שכן צריך לנהוג״ כי שיטת אדמו״ר בסידורו לבל הרבות בקדישים, רק מה שתיקנו הקדמונים<ref>[[שער הכולל]] יא, כט. ס' המנהגים, עמ' 17</ref>.  


==הערות שוליים==
==מקורות==
<references/>
<references/>



גרסה מ־01:09, 22 באוגוסט 2009

מן ראש-חודש אלול, עד אחר הושענא רבה - אחר שיר-של-יום, ובמנחה קודם עלינו - אומרים מזמור ״לדוד ה׳ אורי.[1]

אם מתפלל במנין שבו נוהגים לומר ״לדוד אורי״ אחרי ״עלינו״, יאמר ״עלינו״ עם הציבור ואחר-כך ״לדוד אורי״[2].

מתחילין לומר ״לדוד ה׳ אורי״ ביום הראשון של ראש-חודש אלול[3].

קדיש לאחרי אמירתו

אמירת הקדיש שאחר ״לדוד אורי״ עולה גם לשיר-של-יום, וכן במנחה הקדיש שאחר עלינו עולה גם לקאפיטל ״לדוד אורי״ — ״וכן שמעתי מהרב ר׳ הלל מפאריטש ז״ל שכן צריך לנהוג״ כי שיטת אדמו״ר בסידורו לבל הרבות בקדישים, רק מה שתיקנו הקדמונים[4].

מקורות

  1. סידור אדמו"ר הזקן
  2. על-פי אגרות קודש אדמו"ר שליט"א, חי"ט, עמ׳ תל
  3. ספר המנהגים. ׳היום יום עמ׳ פג
  4. שער הכולל יא, כט. ס' המנהגים, עמ' 17


(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר אוצר מנהגי חב"ד)