משתמש:חב"דד/זקני החסידים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(המשך)
מאין תקציר עריכה
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 1: שורה 1:
{{חשיבות}}
== דור קדום ==
== דור קדום ==


שורה 5: שורה 6:


"צדקתו של מתושלח נבעה '''מראייתו''' את אדם הראשון, בניגוד לבני דורו '''ששמעו''' אודותיו בלבד. זהו אף ההבדל בין חסיד מבוגר לבין חסיד צעיר: החסיד המבוגר '''ראה''' חסידים אמיתים, ובעוד החסיד הצעיר '''שמע''' אודותים בלבד ".
"צדקתו של מתושלח נבעה '''מראייתו''' את אדם הראשון, בניגוד לבני דורו '''ששמעו''' אודותיו בלבד. זהו אף ההבדל בין חסיד מבוגר לבין חסיד צעיר: החסיד המבוגר '''ראה''' חסידים אמיתים, ובעוד החסיד הצעיר '''שמע''' אודותים בלבד ".


== ללא ציור ==
== ללא ציור ==

גרסה מ־15:48, 9 ביולי 2017

חשיבותו האנציקלופדית של הערך אינה מובהרת בו, לדעת מניח תבנית זו. אתם מוזמנים להרחיב את הערך על מנת להסיר את הספקות, או להסביר את חשיבותו בדף השיחה שלו.
מקובל להקצות לדיון פרק זמן של שבוע. אם במהלכו לא תובע תמיכה מנומקת בהשארת הערך, הערך יימחק (ניתן לראות מתי הוצבה התבנית בהיסטוריית הדף).

דור קדום

זקני החסידים ברחבי תבל, שחוללו את המהפכה החב"דית המתוארת בספר זה, יצגו זן חסידי נדיר. אישיותם הנעלית, עוצבה על ידי רבותינו נשיאנו ובחירי המשפיעים בדורות הקודמים. המשפיע הרה"ח ר' חיים שאול ברוק ע"ה המחיש ייחודיתים:

"צדקתו של מתושלח נבעה מראייתו את אדם הראשון, בניגוד לבני דורו ששמעו אודותיו בלבד. זהו אף ההבדל בין חסיד מבוגר לבין חסיד צעיר: החסיד המבוגר ראה חסידים אמיתים, ובעוד החסיד הצעיר שמע אודותים בלבד ".

ללא ציור

הרה"ח ר' אלימלך שיחי' צוויבל ממחיש את אישיותם של זקני החסידים, תלמידי הישיבה בליובאוויטש:

"המשפיע הרה"ח ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה הסביר, כי חסידיו של אדמו"ר הזקן היוו "ציור" בפני עצמם, והצטרפו עם "ציורם" לחסידות חב"ד. התמימים מליובאוויטש, לעומת זאת, לא נשאו "ציור" עצמי, אלא אישיותם הסתכמה במה שקיבלו בליובאוויטש