שיחה:הידורים וחומרות בפסח: הבדלים בין גרסאות בדף
(←איני אוהב שמחקים אותי: פסקה חדשה) |
|||
(4 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 15: | שורה 15: | ||
עד כאן לבינתיים... בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 21:35, 31 במרץ 2017 (UTC) | עד כאן לבינתיים... בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 21:35, 31 במרץ 2017 (UTC) | ||
::חלק גדול {{טופל|}} וכבודו מוזמן להמשיך. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:41, ו' בניסן ה'תשע"ז | ::חלק גדול {{טופל|}} וכבודו מוזמן להמשיך. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:41, ו' בניסן ה'תשע"ז | ||
== רזולוציות == | |||
כיון שאין זה ספר מתכונים, אלא אנציקלופדיה, לכן לענ"ד איננו אמורים למסור מידע מה קורה בכל מטבח ומטבח ולהוסיף עצות פרקטיות (סכינים פלאפונים ופחי אשפה מיוחדים, ועליהם יש להוסיף: מגבות, סבון כלים, טישיו, נטלות לנט"י במטבח ויש מחמירין גם לנעגל וואסער. עד"ז כיסוי מדפי המקרר, ויש להוסיף: המתגים וידיות הדלת, וחלק מהקירות). יש לקצר דרסטית את הפיסקה "חומרות מקובלות בין חסידי חב"ד" ולהשאיר רק את הבסיסיות ביותר: אי שימוש במוצרים תעשייתיים, קילוף, זהירות מנפילה על הרצפה וכד' - בקיצור, אלו שיש בהם חידוש - ואילו הפרקטיקה כיצד ליישם את זה באופן הטוב ביותר, יעשה כל אחד חשבון לנפשו. | |||
על דרך זה, גם הפיסקה "הידורים בבית משפחת לנדא" צריכה לעבור בקצרה לפרק הרקע ושם יוסבר, כי רבים מהחומרות מיוסדות על הנהוג בחצר הרבי הרש"ב, וכן, שהרב לנדא העביר ולימד הרבה מהן. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:54, ו' בניסן ה'תשע"ז | |||
:מסכים, אם כי בהסתייגות ואכמ. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 01:44, 5 באפריל 2017 (UTC) | |||
== מכירת חמץ == | |||
בעבר שמעתי שרבו"נ לא הקפידו שלא למכור חמץ בעין. היש מקור לזה? אם כן חשוב להכניס. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:29, ו' בניסן ה'תשע"ז | |||
:אכן, ואמרו שאין צורך להחמיר בזה. אך משפחת ... (לא אותה המשפחה שחופרת כאן) כרגיל מבינים יותר טוב מהרבי. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 12:31, 10 באפריל 2017 (UTC) | |||
== איני אוהב שמחקים אותי == | |||
לפי הבנתי הפירוש הוא שאין לעשות זה כחיקוי, אך כפשוט שאין מניעה לנהוג בחומרה שנהג בה הרבי. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 12:35, 10 באפריל 2017 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־14:35, 10 באפריל 2017
להתראות, אני יכול להבין את הסברא להכניס כל חומרא שמישהו חשב עליה, אולם לפחות לסדר את זה באיזה שהוא סדר הגיוני, דבר ראשון דברים שמופיעים בשולחן ערוך, דברים שמקורם ברבותינו נשיאנו, ספר המנהגים, חומרות שפשטו ברוב הציבור וכו'. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 03:49, 31 במרץ 2017 (UTC)
- אדרבה, אתה מוזמן לעזור. אני ניסיתי לסדר את זה לפי מנהגים מרבותינו נשיאינו, ולאחר מכן כל השאר. אין לי דעה רחבה כמו בלוי, שהחליט לקבץ את כל המנהגים ולאפיין אותם לפי רמת חשיבות (עיין בהוספה לחומש בהוצאת חזק...). כל מי שיש לו מה להוסיף/לערוך/לתקן/למחוק - מוזמן לעשות זאת בשמחה. להתראות - שיחה 04:27, 31 במרץ 2017 (UTC)
מסננת על הברז[עריכת קוד מקור]
האם לא הפירוש שצריך לבדוק? המשמעות מהכתוב שלא יהיה בכלל.--הנחה - שיחה 08:32, 31 במרץ 2017 (UTC)
אי דיוקים[עריכת קוד מקור]
- שנים הראשונים (מתוך אלו של רבותינו נשיאנו) לכאורה אינם שייכים לכאן.
- המעשה עם אדה"ז היה בנוגע לכלי זכוכית שיש בזה מחלוקת אם ניתן להכשירם, וכפשוט שאין להשליך מזה לכלים אחרים.
- יש מקום שכתוב שרבותינו נשיאנו דוקא לא השתמשו במים מערב פסח.
- המעשה של המסננת על הברז כפי שכתוב כאן אינו מדוייק כלל, וממילא גם הלימוד ממנו אינו נכון.
- מהנהגות רבותינו נשיאנו משמע שהיו אוכלים מצה בתוך הסעודה.
עד כאן לבינתיים... בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 21:35, 31 במרץ 2017 (UTC)
- חלק גדול טופל וכבודו מוזמן להמשיך. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:41, ו' בניסן ה'תשע"ז
רזולוציות[עריכת קוד מקור]
כיון שאין זה ספר מתכונים, אלא אנציקלופדיה, לכן לענ"ד איננו אמורים למסור מידע מה קורה בכל מטבח ומטבח ולהוסיף עצות פרקטיות (סכינים פלאפונים ופחי אשפה מיוחדים, ועליהם יש להוסיף: מגבות, סבון כלים, טישיו, נטלות לנט"י במטבח ויש מחמירין גם לנעגל וואסער. עד"ז כיסוי מדפי המקרר, ויש להוסיף: המתגים וידיות הדלת, וחלק מהקירות). יש לקצר דרסטית את הפיסקה "חומרות מקובלות בין חסידי חב"ד" ולהשאיר רק את הבסיסיות ביותר: אי שימוש במוצרים תעשייתיים, קילוף, זהירות מנפילה על הרצפה וכד' - בקיצור, אלו שיש בהם חידוש - ואילו הפרקטיקה כיצד ליישם את זה באופן הטוב ביותר, יעשה כל אחד חשבון לנפשו.
על דרך זה, גם הפיסקה "הידורים בבית משפחת לנדא" צריכה לעבור בקצרה לפרק הרקע ושם יוסבר, כי רבים מהחומרות מיוסדות על הנהוג בחצר הרבי הרש"ב, וכן, שהרב לנדא העביר ולימד הרבה מהן. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:54, ו' בניסן ה'תשע"ז
- מסכים, אם כי בהסתייגות ואכמ. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 01:44, 5 באפריל 2017 (UTC)
מכירת חמץ[עריכת קוד מקור]
בעבר שמעתי שרבו"נ לא הקפידו שלא למכור חמץ בעין. היש מקור לזה? אם כן חשוב להכניס. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 09:29, ו' בניסן ה'תשע"ז
- אכן, ואמרו שאין צורך להחמיר בזה. אך משפחת ... (לא אותה המשפחה שחופרת כאן) כרגיל מבינים יותר טוב מהרבי. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 12:31, 10 באפריל 2017 (UTC)
איני אוהב שמחקים אותי[עריכת קוד מקור]
לפי הבנתי הפירוש הוא שאין לעשות זה כחיקוי, אך כפשוט שאין מניעה לנהוג בחומרה שנהג בה הרבי. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 12:35, 10 באפריל 2017 (UTC)