רל"א שערים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''רל"א שערים''' הם מאתים שלושים ואחד צירופים שונים הנמנים ב[[ספר יצירה]], שעל ידיהם יכול להיות החלקות עד אין שיעור, וכל ידיהם מתהווים בבחינת עולמות נפרדים.
'''רל"א שערים''' הם מאתים שלושים ואחד צירופים שונים הנמנים ב[[ספר יצירה]], שעל ידיהם יכול להיות החלקות עד אין שיעור, וכל ידיהם מתהווים בבחינת עולמות נפרדים.


"צירוף" במובן זה הוא החלפת אות מהא"ב באחת מהאותיות שלאחריה. לאות א', הראשון שבכ"ב האותיות, יש כצירופים. לאות ב' יש כ' צירופים, וכן הלאה עד לאות ש' שיש לה צירוף א'. כך מגיעים לסך הכל של רל"א. (קיימים גם רל"א שערים באופן של "אחור", דהיינו החלפת אות באחת האותיות שלפניה).
בספר יצירה (פרק ב, משניות ז-ח) כתוב:
"כב אותיות יסוד קבועות בגלגל ברלשערים, חזר גלגל פנים ואחור.
"כיצד? שקלן והמירן: א' עם כולן וכולן עם א', ב' עם כולן וכולן עם ב', חוזרות חלילה, נמצאו יוצאות ברלשערים".
ובהמשך מבארר את ענין ההתכללות של של כל אות עם כולם.


בספרי הקבלה נפוץ הביטוי "רל"א שערים פנים ואחור".
"צירוף" פירושו החלפת אות מהא"ב באחת מהאותיות שלאחריה. לאות א', הראשון שבכ"ב האותיות, יש כ"א צירופים. לאות ב' יש כ' צירופים, וכן הלאה עד לאות ש' שיש לה צירוף א'. כך מגיעים לסך הכל של רל"א. קיימים גם רל"א שערים ב"אחור", כלומר החלפת אות באחת האותיות שלפניה.
בכל הנבראים שבעולם, השמות שנקראים בהם בלשון הקדש הן הן אותיות הדבור המשתלשלות ממדרגה למדרגה מעשרה מאמרות שבתורה על ידי חילופים ותמורות האותיות ברל"א שערים עד שמגיעות ומתלבשות באותו נברא להחיותו{{הערת שוליים|תניא, שער היחוד והאמונה פרק א.
}}.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:עולם המלבוש]]
[[קטגוריה:עולם המלבוש]]

גרסה מ־15:43, 31 בינואר 2017

רל"א שערים הם מאתים שלושים ואחד צירופים שונים הנמנים בספר יצירה, שעל ידיהם יכול להיות החלקות עד אין שיעור, וכל ידיהם מתהווים בבחינת עולמות נפרדים.

בספר יצירה (פרק ב, משניות ז-ח) כתוב: "כב אותיות יסוד קבועות בגלגל ברל"א שערים, חזר גלגל פנים ואחור. "כיצד? שקלן והמירן: א' עם כולן וכולן עם א', ב' עם כולן וכולן עם ב', חוזרות חלילה, נמצאו יוצאות ברל"א שערים". ובהמשך מבארר את ענין ההתכללות של של כל אות עם כולם.

בספרי הקבלה נפוץ הביטוי "רל"א שערים פנים ואחור".

"צירוף" פירושו החלפת אות מהא"ב באחת מהאותיות שלאחריה. לאות א', הראשון שבכ"ב האותיות, יש כ"א צירופים. לאות ב' יש כ' צירופים, וכן הלאה עד לאות ש' שיש לה צירוף א'. כך מגיעים לסך הכל של רל"א. קיימים גם רל"א שערים ב"אחור", כלומר החלפת אות באחת האותיות שלפניה.

בכל הנבראים שבעולם, השמות שנקראים בהם בלשון הקדש הן הן אותיות הדבור המשתלשלות ממדרגה למדרגה מעשרה מאמרות שבתורה על ידי חילופים ותמורות האותיות ברל"א שערים עד שמגיעות ומתלבשות באותו נברא להחיותו[1].

הערות שוליים

  1. תניא, שער היחוד והאמונה פרק א.