ברכות השחר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''ברכות השחר''':  מתפללין על פי הנוסח אשר יסד [[אדמו"ר הזקן]] הוא הנודע בשם [[נוסח האר"י]].
'''ברכות השחר''' מתפללים על פי הנוסח אשר ייסד [[אדמו"ר הזקן]], הנודע בשם [[נוסח האר"י]].


המתפלל בנוסח אר"י מתפלל בנוסח זה גם כשמתפלל עם ציבור שמתפללים נוסח אחר ואין בזה משום לא תתגודדו.
המתפלל בנוסח האר"י מתפלל בנוסח זה גם כשמתפלל עם ציבור שמתפללים בנוסח אחר, ואין בזה משום "לא תתגודדו", שמשמעו איסור עשיית אגודות-אגודות בעניינים של קדושה.


מותר לשנות מנוסח אשכנז וספרד לנוסח האר"י בתנאי שיהיה זה בקביעות.
מותר לשנות בברכות השחר מנוסח אשכנז וספרד לנוסח האר"י, בתנאי שיהיה זה בקביעות.


ברכת על נטילת ידים שחרית מברכים כשהיידים נגובות, מוגבהות עד מקום פיאות הראש ופרודות.
את ברכת "על נטילת ידים" שחרית - מברכים כשהידיים נגובות, מוגבהות עד מקום פיאות הראש, ופרודות.


מברך כל הברכות של ברכות השחר אפילו אם לא נתחייב בהם, כגון שהיה ניעור כל הלילה ולא פשט את בגדיו ולא לבש אחרים, אלא שאם ניעור כל הלילה ולא נתחייב בהן אינו מברך אלא אחר שיעלה עמוד השחר, אבל אם ישן בלילה ונתחייב בהן יכול לברך מיד כשנתחייב, ובלבד שיהיה מחצות לילה ואילך.
מברכים את כל הברכות של "ברכות השחר" אפילו אם לא נתחייב בהם, כגון שהיה ניעור כל הלילה ולא פשט את בגדיו ולא לבש אחרים. אלא שבמקרה כזה, שניעור כל הלילה ולא נתחייב בהן - אינו מברך אלא אחר שיעלה עמוד השחר. אבל אם ישן בלילה ונתחייב בהן, יכול לברך מיד כשנתחייב, ובלבד שיהיה מחצות הלילה והלאה.


בא' ממכתבי [[רבי לוי יצחק]] (אביו של כ"ק אד"ש מה"מ) כותב שיש לאמרם בחגירת אבנט.
באחד ממכתבי [[רבי לוי יצחק]], אביו של [[אדמו"ר שליט"א]], כותב כי יש לומר את ברכות השחר בחגירת אבנט.


[[קטגוריה:מנהגי חב"ד]]
[[קטגוריה:מנהגי חב"ד]]

גרסה מ־04:12, 23 ביוני 2009

ברכות השחר מתפללים על פי הנוסח אשר ייסד אדמו"ר הזקן, הנודע בשם נוסח האר"י.

המתפלל בנוסח האר"י מתפלל בנוסח זה גם כשמתפלל עם ציבור שמתפללים בנוסח אחר, ואין בזה משום "לא תתגודדו", שמשמעו איסור עשיית אגודות-אגודות בעניינים של קדושה.

מותר לשנות בברכות השחר מנוסח אשכנז וספרד לנוסח האר"י, בתנאי שיהיה זה בקביעות.

את ברכת "על נטילת ידים" שחרית - מברכים כשהידיים נגובות, מוגבהות עד מקום פיאות הראש, ופרודות.

מברכים את כל הברכות של "ברכות השחר" אפילו אם לא נתחייב בהם, כגון שהיה ניעור כל הלילה ולא פשט את בגדיו ולא לבש אחרים. אלא שבמקרה כזה, שניעור כל הלילה ולא נתחייב בהן - אינו מברך אלא אחר שיעלה עמוד השחר. אבל אם ישן בלילה ונתחייב בהן, יכול לברך מיד כשנתחייב, ובלבד שיהיה מחצות הלילה והלאה.

באחד ממכתבי רבי לוי יצחק, אביו של אדמו"ר שליט"א, כותב כי יש לומר את ברכות השחר בחגירת אבנט.