שיחת תבנית:חנוכה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2,365 בתים ,  1 בינואר 2017
 
(4 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 22: שורה 22:
:::זרקתי מה שעלה לי בראש. זה שיש לו הדגשה יותר משאר ימי החנוכה זה ודאי. ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=288 שערי המועדים חנוכה] לקטו התייחסויות מהרבי ליום זה. ב. קראתי פעם מישהו שניסה להוכיח את זה מהקישור בין ב' הענינים המופיעים בהיום יום דהיום, ומוסיף שהטעם לכך שהערב לביבות נקבע אז, כדי שתהיה הזדמנות לתת לכל המשפחה, גם הנשואים. זה אכן הרגש ולא הוראה ברורה, אבל הרגש קרוב למציאות, אחרת היכן מצאו את כל בני הבית כולל הכלות והנכדות כדי לתת להם דמי חנוכה? ודמי חנוכה אכן בהוספה בנר (רביעי או) חמישי. ג. כך זכור לי, יתכן וטעיתי. ד. כן, [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=291 כאן]. ו. אני לא בטוח. ושוב, קראתי/שמעתי פעם הרגש (והוא אכן הרגש, אבל עם סברא יפה) שזה שהתבלבלו נבע מעצם זה שגם כך חגגו את נר חמישי והתערבה שמחה בשמחה ולכן לא זוכרים בדיוק התאריך. הנ"ל כמובן הוא מלבד ההתייחסות לזה בשאר קהילות ישראל, והוראת הרבי הנלמדת מיום זה שעיקר העבודה בועשה טוב ולא בסור מרע. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:03, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
:::זרקתי מה שעלה לי בראש. זה שיש לו הדגשה יותר משאר ימי החנוכה זה ודאי. ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=288 שערי המועדים חנוכה] לקטו התייחסויות מהרבי ליום זה. ב. קראתי פעם מישהו שניסה להוכיח את זה מהקישור בין ב' הענינים המופיעים בהיום יום דהיום, ומוסיף שהטעם לכך שהערב לביבות נקבע אז, כדי שתהיה הזדמנות לתת לכל המשפחה, גם הנשואים. זה אכן הרגש ולא הוראה ברורה, אבל הרגש קרוב למציאות, אחרת היכן מצאו את כל בני הבית כולל הכלות והנכדות כדי לתת להם דמי חנוכה? ודמי חנוכה אכן בהוספה בנר (רביעי או) חמישי. ג. כך זכור לי, יתכן וטעיתי. ד. כן, [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=291 כאן]. ו. אני לא בטוח. ושוב, קראתי/שמעתי פעם הרגש (והוא אכן הרגש, אבל עם סברא יפה) שזה שהתבלבלו נבע מעצם זה שגם כך חגגו את נר חמישי והתערבה שמחה בשמחה ולכן לא זוכרים בדיוק התאריך. הנ"ל כמובן הוא מלבד ההתייחסות לזה בשאר קהילות ישראל, והוראת הרבי הנלמדת מיום זה שעיקר העבודה בועשה טוב ולא בסור מרע. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:03, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
::::אוקיי, אז אני קצת צודק. כי בסוף שערי המועדים חנוכה יש מקורות, והמקור לזה הוא מאותו כפר חב"ד עם הסיפור המפוברק. אז שים לב להזהר מזה. הרגשים - נו, קטונתי... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:10, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
::::אוקיי, אז אני קצת צודק. כי בסוף שערי המועדים חנוכה יש מקורות, והמקור לזה הוא מאותו כפר חב"ד עם הסיפור המפוברק. אז שים לב להזהר מזה. הרגשים - נו, קטונתי... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:10, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
:::::[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16037&st=&pgnum=556 והנה קישור נוסף] המראה על המיוחדות של יום זה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:29, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
ובכן, אדה אכן ניפח את הסיפור, אבל הלוז נכון הוא. וב[[השגחה פרטית]] קיבלתי עכשיו הפרטים הנכונים של הסיפור כפי שאומתו אצל בעל המעשה ונשמע מפיו עוד ב[[תש"נ]]. כל הרוצה יפנה אלי באישי. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 19:22, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
::::::לערוך התוועדות בליל חמישי (או שמיני){{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16037&st=&pgnum=556 הוספות ללקוטי שיחות חלק ט"ו, עמוד 543].}}. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::::ואם כבר נר חמישי, אז הנה סיפור פחות מפוברק... '''[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1064867 פיאט?]'''. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC)
::::::::הנה, עכשיו כבר [[מאסרו השני של אדמו"ר הזקן|יש ערך על מה שביקשת]], אולי יהיה לי זמן השבוע לכתוב גם את הנר החמישי. בתקווה שלא יימחק. אם שף ויתיב ישלח לי במייל את מה שהבטיח, אולי נוכל להעשיר את הערך העתידי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 16:32, 1 בינואר 2017 (UTC)


== סופגניה? מאכלי החג? ==
== סופגניה? מאכלי החג? ==
שורה 27: שורה 33:
לענ"ד(עתכם) צריך להוסיף גם את מאכלי החג לתבנית? ידוע לכם על התייחסויות מרבותינו נשיאינו? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 10:44, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
לענ"ד(עתכם) צריך להוסיף גם את מאכלי החג לתבנית? ידוע לכם על התייחסויות מרבותינו נשיאינו? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 10:44, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
:יש התייחסות למאכלי שמן במקץ נ"ב בהערות.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:19, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
:יש התייחסות למאכלי שמן במקץ נ"ב בהערות.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:19, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
::ולמאכלי חלב יש התייחסות בהלכה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:37, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
:::[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3542600 אשר קידשנו לאכול סופגניה]. מה דעתכם? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC)
31,407

עריכות