שיחת תבנית:חנוכה: הבדלים בין גרסאות בדף
(←הכללה: פסקה חדשה) |
|||
(15 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 4: | שורה 4: | ||
:מצטרף לקרייזי המשוגע. --'''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' ט"ו בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 04:45, 15 בדצמבר 2016 (UTC) | :מצטרף לקרייזי המשוגע. --'''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' ט"ו בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 04:45, 15 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
== | == מה נשתנתה מגילת אנטיוכוס? == | ||
ספרי המקבים לא נכללו בתבנית משום שאין להם התייחסות מהרבי? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:57, 27 בדצמבר 2016 (UTC) | ספרי המקבים לא נכללו בתבנית משום שאין להם התייחסות מהרבי? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:57, 27 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
:אכן. ההתייחסות היחידה שמצאתי היא [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4609&st=&pgnum=245&hilite= כאן], שהרבי אומר שלא מצא אותם מובאים אצל גדולי ישראל '''משא"כ מגילת אנטיוכוס'''. באמת אני צריך להוסיף שם. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:06, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | |||
== הכללה == | == הכללה == | ||
אני מכליל בערכים מתוך הערכה עצומה לפעלו של [[שיחה: | אני מכליל בערכים מתוך הערכה עצומה לפעלו של [[שיחה:קריאת ההלל|מי שהכתיר אותי בתואר 'הדחליל']]. אמנם ליבי נוקפני על כך שהערכים האדומים, הם הערכים הכי חשובים... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:49, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | ||
:לא התכוונתי להמעיט בפעולותיך הכבירות לפיתוח חב"דפדיה, סתם הייתי במצב רוח טוב וחיפשתי מטפאורה הפוכה מפיל וזה מה שנפל במקלדתי. סליחה. הערכים האדומים יוכחלו גם הם, בעיתם ובזמנם. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:33, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::נו באמת, הכל בסדר... (חוץ מזה שדחליל זה לא ההפך מפיל). • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:41, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | |||
== נר חמישי? == | |||
{{א|להתראות|תמהני}}. חוץ מסיפור שהומצא והופרך, מה יש? • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:18, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | |||
:א. נתינת דמי חנוכה בהוספה. ב. עריכת לאטקעס אווענט ג. הוספה בשמחה. ד. יכול להאיר גם יום שלא יחול לעולם בשבת. ה. התגברות בית שמאי על בית הלל. ו. גאולת אדמו"ר הזקן. ראוי לערך בפני עצמו? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:32, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::נראה לי שאאלץ לחכות בסקרנות עד להעלאת הערך, אבל יש לי קצת השגות בינתיים... ב. לאו דוקא. ד. זה כתוב בעוד מקום חוץ מהסיפור הנ"ל? ו. לא קשור לנר בדוקא, אלא לתאריך (ואולי גם לערך האדום הנחמד [[המאסר השני של אדמו"ר הזקן]]. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:43, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | |||
:::זרקתי מה שעלה לי בראש. זה שיש לו הדגשה יותר משאר ימי החנוכה זה ודאי. ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=288 שערי המועדים חנוכה] לקטו התייחסויות מהרבי ליום זה. ב. קראתי פעם מישהו שניסה להוכיח את זה מהקישור בין ב' הענינים המופיעים בהיום יום דהיום, ומוסיף שהטעם לכך שהערב לביבות נקבע אז, כדי שתהיה הזדמנות לתת לכל המשפחה, גם הנשואים. זה אכן הרגש ולא הוראה ברורה, אבל הרגש קרוב למציאות, אחרת היכן מצאו את כל בני הבית כולל הכלות והנכדות כדי לתת להם דמי חנוכה? ודמי חנוכה אכן בהוספה בנר (רביעי או) חמישי. ג. כך זכור לי, יתכן וטעיתי. ד. כן, [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=291 כאן]. ו. אני לא בטוח. ושוב, קראתי/שמעתי פעם הרגש (והוא אכן הרגש, אבל עם סברא יפה) שזה שהתבלבלו נבע מעצם זה שגם כך חגגו את נר חמישי והתערבה שמחה בשמחה ולכן לא זוכרים בדיוק התאריך. הנ"ל כמובן הוא מלבד ההתייחסות לזה בשאר קהילות ישראל, והוראת הרבי הנלמדת מיום זה שעיקר העבודה בועשה טוב ולא בסור מרע. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:03, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::::אוקיי, אז אני קצת צודק. כי בסוף שערי המועדים חנוכה יש מקורות, והמקור לזה הוא מאותו כפר חב"ד עם הסיפור המפוברק. אז שים לב להזהר מזה. הרגשים - נו, קטונתי... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:10, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | |||
:::::[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16037&st=&pgnum=556 והנה קישור נוסף] המראה על המיוחדות של יום זה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:29, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
ובכן, אדה אכן ניפח את הסיפור, אבל הלוז נכון הוא. וב[[השגחה פרטית]] קיבלתי עכשיו הפרטים הנכונים של הסיפור כפי שאומתו אצל בעל המעשה ונשמע מפיו עוד ב[[תש"נ]]. כל הרוצה יפנה אלי באישי. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 19:22, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::::::לערוך התוועדות בליל חמישי (או שמיני){{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16037&st=&pgnum=556 הוספות ללקוטי שיחות חלק ט"ו, עמוד 543].}}. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
:::::::ואם כבר נר חמישי, אז הנה סיפור פחות מפוברק... '''[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/1064867 פיאט?]'''. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::::::::הנה, עכשיו כבר [[מאסרו השני של אדמו"ר הזקן|יש ערך על מה שביקשת]], אולי יהיה לי זמן השבוע לכתוב גם את הנר החמישי. בתקווה שלא יימחק. אם שף ויתיב ישלח לי במייל את מה שהבטיח, אולי נוכל להעשיר את הערך העתידי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 16:32, 1 בינואר 2017 (UTC) | |||
== סופגניה? מאכלי החג? == | |||
לענ"ד(עתכם) צריך להוסיף גם את מאכלי החג לתבנית? ידוע לכם על התייחסויות מרבותינו נשיאינו? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 10:44, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
:יש התייחסות למאכלי שמן במקץ נ"ב בהערות.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:19, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::ולמאכלי חלב יש התייחסות בהלכה. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 18:37, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
:::[http://www.he.chabad.org/library/article_cdo/aid/3542600 אשר קידשנו לאכול סופגניה]. מה דעתכם? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC) |
גרסה אחרונה מ־18:32, 1 בינואר 2017
נא לא להכליל את התבנית ערכים כל עוד היא כל כך אדומה. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 05:57, י"ג בכסלו ה'תשע"ז
- קרייזי אבאוט משיח אתה בטוח בקשר לצבע התבנית?! מה רע בצבע הסטנדרטי המכובד והבוגר? (אני מסכים שכדאי לשנות מויקיפדיה, רק חשוב שהשינוי יהיה 1.כללי (האחידות בין צורת התבניות לדעתי מכבדת) 2.צבע בוגר כחול אפור וכדו' ולא צבעי חזקים מידי (האמת שניסיתי לקרוא את הקוד של "ניווט" ולא הצלחתי למצוא את הצבע של הרקע רק של המסגרת וכו', ולשנות))--הנחה - שיחה 15:52, 14 בדצמבר 2016 (UTC)
- הנחה בעיקרון אני מסתמך על ויקיפדיה רבות אבל רק במה שבעיני הגיוני. בענין של צבע שונה לכל תבנית (מתבניות החגים, עכ"פ) אני חושב שחב"דפדיה מוצלחת יותר - התחברתי לזה שיש צבע לכל חג. כמובן שיש לך הרשאת עריכה בחב"דפדיה בדיוק כמוני ואתה יכול לשחק, לשנות וכד' בהתאם לטעמך - ולטעמם של עוד משתמשים אם יהיה. (הצבע הנוכחי של הרקע הוא כתום, והצבע של הרשימות נלקח מויקיפדיה אז אני לא יודע מה הוא). • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 03:59, ט"ו בכסלו ה'תשע"ז
- מצטרף לקרייזי המשוגע. --שלום - עליכם ט"ו בכסלו ה'תשע"ז, למניינם 04:45, 15 בדצמבר 2016 (UTC)
מה נשתנתה מגילת אנטיוכוס?[עריכת קוד מקור]
ספרי המקבים לא נכללו בתבנית משום שאין להם התייחסות מהרבי? להתראות - שיחה 05:57, 27 בדצמבר 2016 (UTC)
- אכן. ההתייחסות היחידה שמצאתי היא כאן, שהרבי אומר שלא מצא אותם מובאים אצל גדולי ישראל משא"כ מגילת אנטיוכוס. באמת אני צריך להוסיף שם. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 07:06, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
הכללה[עריכת קוד מקור]
אני מכליל בערכים מתוך הערכה עצומה לפעלו של מי שהכתיר אותי בתואר 'הדחליל'. אמנם ליבי נוקפני על כך שהערכים האדומים, הם הערכים הכי חשובים... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 06:49, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
- לא התכוונתי להמעיט בפעולותיך הכבירות לפיתוח חב"דפדיה, סתם הייתי במצב רוח טוב וחיפשתי מטפאורה הפוכה מפיל וזה מה שנפל במקלדתי. סליחה. הערכים האדומים יוכחלו גם הם, בעיתם ובזמנם. להתראות - שיחה 08:33, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
- נו באמת, הכל בסדר... (חוץ מזה שדחליל זה לא ההפך מפיל). • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 08:41, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
נר חמישי?[עריכת קוד מקור]
תמהני. חוץ מסיפור שהומצא והופרך, מה יש? • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 08:18, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
- א. נתינת דמי חנוכה בהוספה. ב. עריכת לאטקעס אווענט ג. הוספה בשמחה. ד. יכול להאיר גם יום שלא יחול לעולם בשבת. ה. התגברות בית שמאי על בית הלל. ו. גאולת אדמו"ר הזקן. ראוי לערך בפני עצמו? להתראות - שיחה 08:32, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
- נראה לי שאאלץ לחכות בסקרנות עד להעלאת הערך, אבל יש לי קצת השגות בינתיים... ב. לאו דוקא. ד. זה כתוב בעוד מקום חוץ מהסיפור הנ"ל? ו. לא קשור לנר בדוקא, אלא לתאריך (ואולי גם לערך האדום הנחמד המאסר השני של אדמו"ר הזקן. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 08:43, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
- זרקתי מה שעלה לי בראש. זה שיש לו הדגשה יותר משאר ימי החנוכה זה ודאי. בשערי המועדים חנוכה לקטו התייחסויות מהרבי ליום זה. ב. קראתי פעם מישהו שניסה להוכיח את זה מהקישור בין ב' הענינים המופיעים בהיום יום דהיום, ומוסיף שהטעם לכך שהערב לביבות נקבע אז, כדי שתהיה הזדמנות לתת לכל המשפחה, גם הנשואים. זה אכן הרגש ולא הוראה ברורה, אבל הרגש קרוב למציאות, אחרת היכן מצאו את כל בני הבית כולל הכלות והנכדות כדי לתת להם דמי חנוכה? ודמי חנוכה אכן בהוספה בנר (רביעי או) חמישי. ג. כך זכור לי, יתכן וטעיתי. ד. כן, כאן. ו. אני לא בטוח. ושוב, קראתי/שמעתי פעם הרגש (והוא אכן הרגש, אבל עם סברא יפה) שזה שהתבלבלו נבע מעצם זה שגם כך חגגו את נר חמישי והתערבה שמחה בשמחה ולכן לא זוכרים בדיוק התאריך. הנ"ל כמובן הוא מלבד ההתייחסות לזה בשאר קהילות ישראל, והוראת הרבי הנלמדת מיום זה שעיקר העבודה בועשה טוב ולא בסור מרע. להתראות - שיחה 09:03, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
- אוקיי, אז אני קצת צודק. כי בסוף שערי המועדים חנוכה יש מקורות, והמקור לזה הוא מאותו כפר חב"ד עם הסיפור המפוברק. אז שים לב להזהר מזה. הרגשים - נו, קטונתי... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 09:10, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
- והנה קישור נוסף המראה על המיוחדות של יום זה. להתראות - שיחה 18:29, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
- אוקיי, אז אני קצת צודק. כי בסוף שערי המועדים חנוכה יש מקורות, והמקור לזה הוא מאותו כפר חב"ד עם הסיפור המפוברק. אז שים לב להזהר מזה. הרגשים - נו, קטונתי... • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 09:10, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
- זרקתי מה שעלה לי בראש. זה שיש לו הדגשה יותר משאר ימי החנוכה זה ודאי. בשערי המועדים חנוכה לקטו התייחסויות מהרבי ליום זה. ב. קראתי פעם מישהו שניסה להוכיח את זה מהקישור בין ב' הענינים המופיעים בהיום יום דהיום, ומוסיף שהטעם לכך שהערב לביבות נקבע אז, כדי שתהיה הזדמנות לתת לכל המשפחה, גם הנשואים. זה אכן הרגש ולא הוראה ברורה, אבל הרגש קרוב למציאות, אחרת היכן מצאו את כל בני הבית כולל הכלות והנכדות כדי לתת להם דמי חנוכה? ודמי חנוכה אכן בהוספה בנר (רביעי או) חמישי. ג. כך זכור לי, יתכן וטעיתי. ד. כן, כאן. ו. אני לא בטוח. ושוב, קראתי/שמעתי פעם הרגש (והוא אכן הרגש, אבל עם סברא יפה) שזה שהתבלבלו נבע מעצם זה שגם כך חגגו את נר חמישי והתערבה שמחה בשמחה ולכן לא זוכרים בדיוק התאריך. הנ"ל כמובן הוא מלבד ההתייחסות לזה בשאר קהילות ישראל, והוראת הרבי הנלמדת מיום זה שעיקר העבודה בועשה טוב ולא בסור מרע. להתראות - שיחה 09:03, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
- נראה לי שאאלץ לחכות בסקרנות עד להעלאת הערך, אבל יש לי קצת השגות בינתיים... ב. לאו דוקא. ד. זה כתוב בעוד מקום חוץ מהסיפור הנ"ל? ו. לא קשור לנר בדוקא, אלא לתאריך (ואולי גם לערך האדום הנחמד המאסר השני של אדמו"ר הזקן. • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 08:43, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז
ובכן, אדה אכן ניפח את הסיפור, אבל הלוז נכון הוא. ובהשגחה פרטית קיבלתי עכשיו הפרטים הנכונים של הסיפור כפי שאומתו אצל בעל המעשה ונשמע מפיו עוד בתש"נ. כל הרוצה יפנה אלי באישי. שף ויתיב • קאנפרענץ רום 19:22, 28 בדצמבר 2016 (UTC)
- לערוך התוועדות בליל חמישי (או שמיני)[1]. להתראות - שיחה 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC)
- ואם כבר נר חמישי, אז הנה סיפור פחות מפוברק... פיאט?. להתראות - שיחה 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC)
- הנה, עכשיו כבר יש ערך על מה שביקשת, אולי יהיה לי זמן השבוע לכתוב גם את הנר החמישי. בתקווה שלא יימחק. אם שף ויתיב ישלח לי במייל את מה שהבטיח, אולי נוכל להעשיר את הערך העתידי. להתראות - שיחה 16:32, 1 בינואר 2017 (UTC)
- ואם כבר נר חמישי, אז הנה סיפור פחות מפוברק... פיאט?. להתראות - שיחה 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC)
- לערוך התוועדות בליל חמישי (או שמיני)[1]. להתראות - שיחה 05:12, 30 בדצמבר 2016 (UTC)
סופגניה? מאכלי החג?[עריכת קוד מקור]
לענ"ד(עתכם) צריך להוסיף גם את מאכלי החג לתבנית? ידוע לכם על התייחסויות מרבותינו נשיאינו? להתראות - שיחה 10:44, 28 בדצמבר 2016 (UTC)