מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
אין תקציר עריכה |
(תגובה) |
||
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 2: | שורה 2: | ||
:אפשר להוסיף מתנות בחנוכת הבית וטבילה במקוה בערב חג שחל בשבת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:55, 27 בדצמבר 2016 (UTC) | :אפשר להוסיף מתנות בחנוכת הבית וטבילה במקוה בערב חג שחל בשבת. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 20:55, 27 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
::מי אמר לך שלא נותנים מתנות? וכן בדוגמה שנייה?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:31, 27 בדצמבר 2016 (UTC) | ::מי אמר לך שלא נותנים מתנות? וכן בדוגמה שנייה?--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 21:31, 27 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
:::חזרנו לשאלה עליה ניסה הרט"ב לענות בספרו, מי קובע את מנהגי חב"ד. מנהגים שנוהגים בו הח"בדיים בפועל הוא הוא מנהג חב"ד? כלומר שאדם שהולך היום עם קסקט נוהג היפך מנהג חב"ד? ברור בהחלט שהוא לא צודק במאה אחוז בטענתו, אך גם ברור בהחלט שלא כל מנהג שקומץ חסידים החליטו לנהוג בו היות וכך ראו שמוזכר באיזה-שהוא מאמר חסידות נקרא מנהג חב"ד, ובפרט כאשר ברור שהוא הוזכר במקורו כמנהג יהודי-כללי, ולא כמנהג חב"ד. אתה מוזמן להתחיל לנצל את כל זמנך בשבת לאמירת תהילים. נזכר במפורש במאמר של אדמו"ר הריי"צ. וכמובן, שמי שלא נוהג כך עושה היפך מנהג חב"ד? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 06:24, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | |||
::::ואני נגד הקטגוריה הזאת לא רק מהסיבות הנ"ל אלא (גם) בגלל מספר הערכים שבה. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:35, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | |||
::::וסתם להעיר, שיש דילמה קשה - כי הרבי [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=14963&st=%u05DE%u05E0%u05D4%u05D2%u05D9%u05DD מציין במפורש] על מנהג מסויים (אי אמירת אל תירא עבדי יעקב במוצ"ש) שזה '''לא''' מנהג חב"ד, אבל כיום [[מנחם גרליצקי|נוהגים]] בו ב-[[770]]. מה מכריע? {{קריצה}} • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 06:40, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז |