בריאות ורפואה: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''רפואה''' היא ריפוי והחלמת נזק כל שהוא שנגרם לגוף האדם - בגשמיות. | '''רפואה''' היא ריפוי והחלמת נזק כל שהוא שנגרם לגוף האדם - בגשמיות, אשר מקורה תמיד בחסרון ברוחניות. מסיבה זאת כדי להמשיך רפואה, יש לתקן את מידת התפארת, ולכן לבקשת רפואה צריך לכוין במדה וספי' ד[[תפארת]].{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/imrei/2/8d&search=%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%94 אמרי בינה]}} | ||
לבקשת רפואה צריך לכוין במדה וספי' ד[[תפארת]].{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/imrei/2/8d&search=%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%94 אמרי בינה]}} | |||
== רפואת הנפש == | == רפואת הנפש == |
גרסה מ־05:21, 25 באוגוסט 2016
רפואה היא ריפוי והחלמת נזק כל שהוא שנגרם לגוף האדם - בגשמיות, אשר מקורה תמיד בחסרון ברוחניות. מסיבה זאת כדי להמשיך רפואה, יש לתקן את מידת התפארת, ולכן לבקשת רפואה צריך לכוין במדה וספי' דתפארת.[1]
רפואת הנפש
רפואת הנפש היא כרפואת הגוף.
לכל לראש צריך לסמן מקום החולי: אם הוא מצד שחומר גופו עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש לה נטיות לענינים רעים כמו גאוה, שקר וכדומה, או שמקור החולי הוא בהרגילות, שמפני רוע החינוך או רוע הסביבה בא לרגילות רעות.
עד אשר לא יתבררו פרטי מקום החולי וסיבת אחיזת המחלה אי אפשר להתחיל ברפואתו, כי אם לסדר אופן הנהגה ישרה בכל הדברים במה שיעשה, ובמה שימנע את עצמו מהם: בועשה טוב בקיום המצות קביעות עתים לתורה קנין מדות טובות, ובסור מרע.
אמנם מה שנחוץ ביותר הוא שיעורר החולה בעצמו שני ענינים: א) לידע שהוא חולה ויכסוף וישתוקק להתרפאות מחליו. ב) הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו.[2]