י"א בשבט: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע ") |
מ (החלפת טקסט – "ימי חב"ד" ב־"ימי חב"ד") |
||
שורה 8: | שורה 8: | ||
*[[תשס"ט]] - רבי נח וינברג, ראש ישיבת 'אש התורה', נפטר. | *[[תשס"ט]] - רבי נח וינברג, ראש ישיבת 'אש התורה', נפטר. | ||
== | ==ימי חב"ד== | ||
*[[תש"ב]] - נרכשה חלקת חב"ד ב[[בית העלמין על שם מונטיפיורי]] ברובע קווינס שבניו יורק. | *[[תש"ב]] - נרכשה חלקת חב"ד ב[[בית העלמין על שם מונטיפיורי]] ברובע קווינס שבניו יורק. | ||
*'''[[תשי"א]] - במהלך [[התוועדות]] במוצאי [[י' בשבט]], [[הרבי]] קיבל על עצמו את ה[[נשיאות]] באופן רשמי באמירת [[מאמר]] [[ד"ה]] [[באתי לגני]]'''. | *'''[[תשי"א]] - במהלך [[התוועדות]] במוצאי [[י' בשבט]], [[הרבי]] קיבל על עצמו את ה[[נשיאות]] באופן רשמי באמירת [[מאמר]] [[ד"ה]] [[באתי לגני]]'''. |
גרסה מ־02:06, 10 באוגוסט 2016
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
י"א בשבט הוא היום האחד עשר בחודש שבט.
אירועים ביהדות
- תקכ"א - רבי יהודה נבון, מחבר 'קרית מלך רב', נפטר.
- תקצ"ח - רבי ישראל מאיר הכהן (ה"חפץ חיים") נולד.
- תרע"ט - רבי יהודה צבי הכהן מסמבור נפטר.
- תשס"ט - רבי נח וינברג, ראש ישיבת 'אש התורה', נפטר.
ימי חב"ד
- תש"ב - נרכשה חלקת חב"ד בבית העלמין על שם מונטיפיורי ברובע קווינס שבניו יורק.
- תשי"א - במהלך התוועדות במוצאי י' בשבט, הרבי קיבל על עצמו את הנשיאות באופן רשמי באמירת מאמר ד"ה באתי לגני.
- תשכ"ו - הוקמה ישיבת תומכי תמימים מלבורן באוסטרליה.
- תשל"ו - נשלחה הקבוצה הראשונה של השלוחים לארץ הקודש.
נפטרו
- תשמ"ח - הרב יהושע העשיל צייטלין, משפיע קהילת חב"ד במונטריאול.
הפתגם היומי - י"א בשבט - מלוח היום יום |
---|
דער סדר פון טאג הויבט זיך אן מיט "מודה אני", און דאס זאגט מען פאר נעגעל וואסער אפילו בידים טמאות, ווארום כל הטומאות שבעולם זיינען ניט מטמא דעם "מודה אני" פון א אידען. ער קען זיין א חסר בזה או בזה, אבער דער "מודה אני" בלייבט גאנץ.
תרגום מאידיש: סדר היום מתחיל ב"מודה אני" ואת זה אומרים קודם נטילת ידים, אפילו בידים טמאות, כיון שכל הטומאות בעולם אינן מטמאות את ה"מודה אני" של יהודי. הוא יכול להיות חסר בזה או בזה, אבל ה"מודה אני" נשאר שלם. |