ישמעאל: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}") |
מ (החלפת טקסט – "ראו עוד" ב־"ראו גם") |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
ההסבר בכך הוא, שעל אף שהוא יצא [[אברהם אבינו|מאברהם]], אבל מכיון שאמו היתה שפחתה המצרית של שרה, ולא נחשבה כאשתו של אברהם, שהרי לא התגיירה כמו האמהות, לכן בנה - דינו כבן נח שלא התגייר, ונחשב כ"בן האמה" ולא כיורשו את אברהם. | ההסבר בכך הוא, שעל אף שהוא יצא [[אברהם אבינו|מאברהם]], אבל מכיון שאמו היתה שפחתה המצרית של שרה, ולא נחשבה כאשתו של אברהם, שהרי לא התגיירה כמו האמהות, לכן בנה - דינו כבן נח שלא התגייר, ונחשב כ"בן האמה" ולא כיורשו את אברהם. | ||
שונה מכך הוא עשיו, שנולד לאם יהודיה - רבקה אמנו, לכן אף שהוא בגדר "ישראל מומר", אבל ישראל הוא, ודינו כדין ישראל, שאף על פי שחטא - ישראל הוא.{{הערה|1=[[ערכים בחסידות]]. ראו | שונה מכך הוא עשיו, שנולד לאם יהודיה - רבקה אמנו, לכן אף שהוא בגדר "ישראל מומר", אבל ישראל הוא, ודינו כדין ישראל, שאף על פי שחטא - ישראל הוא.{{הערה|1=[[ערכים בחסידות]]. ראו גם - ערך [[אדום]].}} | ||
== חסד דקליפה == | == חסד דקליפה == | ||
ישמעאל נחשב ל[[חסד]] ד[[קליפה]]. כל שהחסד גדול הוא הולך וגדל בגובה וגסות הרוח ורוחב לבו, והוא ההיפך הגמור וה"זה לעומת זה" של יעקב, שככל שהרבה עמו ה' חסדים כן גדלה ענוותנותו באמרו "קטנתי מכל החסדים".{{הערה|1=[[אגרת הקודש - פרק ב']]. ראו | ישמעאל נחשב ל[[חסד]] ד[[קליפה]]. כל שהחסד גדול הוא הולך וגדל בגובה וגסות הרוח ורוחב לבו, והוא ההיפך הגמור וה"זה לעומת זה" של יעקב, שככל שהרבה עמו ה' חסדים כן גדלה ענוותנותו באמרו "קטנתי מכל החסדים".{{הערה|1=[[אגרת הקודש - פרק ב']]. ראו גם ערך [[קו האמצעי]].}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:אישים בתנ"ך]] | [[קטגוריה:אישים בתנ"ך]] |
גרסה מ־07:43, 8 באוגוסט 2016
ישמעאל, הינו בנו של אברהם אבינו, ואמו הינה הגר, בתו של פרעה מלך מצרים.
למרות שהינו בנו הביולוגי, אינו נחשב ליורשו על פי התורה, וכמאמר התורה: כי ביצחק יקרא לך זרע.
ההסבר בכך הוא, שעל אף שהוא יצא מאברהם, אבל מכיון שאמו היתה שפחתה המצרית של שרה, ולא נחשבה כאשתו של אברהם, שהרי לא התגיירה כמו האמהות, לכן בנה - דינו כבן נח שלא התגייר, ונחשב כ"בן האמה" ולא כיורשו את אברהם.
שונה מכך הוא עשיו, שנולד לאם יהודיה - רבקה אמנו, לכן אף שהוא בגדר "ישראל מומר", אבל ישראל הוא, ודינו כדין ישראל, שאף על פי שחטא - ישראל הוא.[1]
חסד דקליפה
ישמעאל נחשב לחסד דקליפה. כל שהחסד גדול הוא הולך וגדל בגובה וגסות הרוח ורוחב לבו, והוא ההיפך הגמור וה"זה לעומת זה" של יעקב, שככל שהרבה עמו ה' חסדים כן גדלה ענוותנותו באמרו "קטנתי מכל החסדים".[2]
הערות שוליים
- ↑ ערכים בחסידות. ראו גם - ערך אדום.
- ↑ אגרת הקודש - פרק ב'. ראו גם ערך קו האמצעי.