טעמים נקודות תגין אותיות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''טעמים נקודות תגין אותיות''' (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת[[אותיות]] התורה.
'''טעמים נקודות תגין אותיות''' (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת [[אותיות]] התורה.


מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת ה[[חכמה]], נקודות הם כנגד ספירת ה[[בינה]], התגין הם כנגד ה[[מידות]], ו[[אותיות]] הם כנגד ספירת ה[[מלכות]].
מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת ה[[חכמה]], נקודות הם כנגד ספירת ה[[בינה]], התגין הם כנגד ה[[מידות]], ו[[אותיות]] הם כנגד ספירת ה[[מלכות]].
שורה 9: שורה 9:


==בתורה שבכתב==
==בתורה שבכתב==
ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק ב[[תורה שבכתב]] ולא ב[[תורה שבעל פה]]. שתמונת האותיות של התורה הם הלכה למשה מסיני, וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי ב[[תורה שבעל פה]]. והם נקראין בבחינת [[עלמין סתימין דלא אתגליין]] שאינם באים לידי גילוי.
ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק ב[[תורה שבכתב]] ולא ב[[תורה שבעל פה]]. שתמונת האותיות של התורה הם [[הלכה למשה מסיני]], וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי ב[[תורה שבעל פה]]. והם נקראין בבחינת [[עלמין סתימין דלא אתגליין]] שאינם באים לידי גילוי.


[[קטגוריה:אותיות]]
[[קטגוריה:אותיות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־06:18, 2 באוגוסט 2016

טעמים נקודות תגין אותיות (ר"ת: טנת"א) הם ארבעת הפרטים השונים בכתיבת אותיות התורה.

מבואר כי ארבע דרגות אלו הם כנגד הספירות. שהטעמים הם כנגד ספירת החכמה, נקודות הם כנגד ספירת הבינה, התגין הם כנגד המידות, ואותיות הם כנגד ספירת המלכות.

ביאור

ארבעת הדרגות טנת"א הם כנגד ארבעת הבחינות: חכמה, בינה, מידות ומלכות. לפעמים מבואר כי טעמים הוא כנגד ספירת הכתר, ונקודות הם כנגד ספירת החכמה.

מבואר שטעמים הם כנגד ספירת החכמה. שטעמי התורה הם בחינת התענוג שבחכמה שבתורה, שהוא כענין השיר והניגון.

בתורה שבכתב

ארבעת דרגות של טנת"א מתגלות רק בתורה שבכתב ולא בתורה שבעל פה. שתמונת האותיות של התורה הם הלכה למשה מסיני, וכל תמונה ותמונה מרמז לרבוא עולמות, וגם הטעמים ונקודות והתגין כולם אינם באים לידי גילוי בתורה שבעל פה. והם נקראין בבחינת עלמין סתימין דלא אתגליין שאינם באים לידי גילוי.