בריש הורמנותא דמלכא: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
(עריכה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''בריש הורמנותא דמלכא''' | {{בעבודה מתמשכת|}} | ||
'''בריש הורמנותא דמלכא''' - מאמר המופיע בתחילת [[ספר הזוהר]]{{הערה|ספר הזוהר חלק א. טו}}, המתאר את [[סדר ההשתלשלות]], החל מהצרון הקדום של [[הקב"ה]] לברוא עולם, ועד לאמירת ה[[עשרה מאמרות]] והתהוות העולם בפועל. בחסידות מובא רבות ב[[מאמר]]י [[ראש השנה]], כי בכל שנה בראש השנה, העולם נברא מחדש, על ידי שהרצון הקדום מתחדש ומתרחש מחדש. | |||
==לשון המאמר== | ==לשון המאמר== | ||
{{ציטוט|תוכן= בריש הורמנותא דמלכא גליף גליפו ב[[טהירו עילאה]] [[בוצינא דקרדוניתא]]|מרכאות=כן}} | |||
תרגום מילולי: בתחילת רצונו של המלך, חקק חקיקה באור העליון, קו המידה | |||
==ביאורים בחסידות== | ==ביאורים בחסידות== | ||
שורה 12: | שורה 14: | ||
[[קטגוריה:ביטויים מספר הזוהר]] | [[קטגוריה:ביטויים מספר הזוהר]] | ||
{{הערות שוליים}} |
גרסה מ־00:27, 18 ביוני 2016
ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. הערך פתוח לעריכה. | |||
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך. |
בריש הורמנותא דמלכא - מאמר המופיע בתחילת ספר הזוהר[1], המתאר את סדר ההשתלשלות, החל מהצרון הקדום של הקב"ה לברוא עולם, ועד לאמירת העשרה מאמרות והתהוות העולם בפועל. בחסידות מובא רבות במאמרי ראש השנה, כי בכל שנה בראש השנה, העולם נברא מחדש, על ידי שהרצון הקדום מתחדש ומתרחש מחדש.
לשון המאמר
בריש הורמנותא דמלכא גליף גליפו בטהירו עילאה בוצינא דקרדוניתא
תרגום מילולי: בתחילת רצונו של המלך, חקק חקיקה באור העליון, קו המידה
ביאורים בחסידות
בחסידות מבואר כי "ריש הורמנותא דמלכא" הוא הרצון העליון, שהוא הרצון הכללי של הקב"ה לענין המלוכה, להיות לו יתברך דירה בתחתונים. עניין "גליף גליפו" הוא התהוות של הפרצופים עתיק יומין ואריך אנפין שהוא פנימיות כתר עליון והחיצוניות שלו. והענין של "גליף גליפו" הוא להיותם בבחינת אותיות החקיקה לעומת עשר ספירות של עולם האצילות שהם בבחינת אותיות הכתיבה. וענין בוצינא דקרדוניתא הוא קו המידה, שהוא גבורה דעתיק הנמשך למוחא סתימאה, והוא הקו המודד את כל הספירות של עולם האצילות.
ראו גם
הערות שוליים
- ↑ ספר הזוהר חלק א. טו