נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן ")
שורה 5: שורה 5:


==בספירות==
==בספירות==
ספירת ה[[מלכות]], שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת ה[[כתר]], שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר אדמו"ר הזקן בסידורו{{הערה|עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים}} שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.
ספירת ה[[מלכות]], שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת ה[[כתר]], שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר [[אדמו"ר הזקן]] בסידורו{{הערה|עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים}} שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־10:52, 17 ביוני 2016

נעוץ תחילתן בסופן וסופן בתחילתן הוא לשון ספר יצירה המתאר את הקשר שבין הדרגה הגבוהה ביותר לדרגה הנמוכה ביותר. מבואר כי "סוף מעשה במחשבה תחילה", שהדבר אשר הוא תכלית כל ירידת המדרגות, הוא הדבר שעלה במחשבה בראשון, ולכן ישנו קשר בין שני הדרגות.

בעולמות

מבואר כי עולם העשיה הגשמי, שהוא הדרגה הנמוכה ביותר בסדר ההשתלשלות של העולמות, התהוותו היא מן העצמות.

בספירות

ספירת המלכות, שהיא הספירה האחרונה, קשורה בספירת הכתר, שהיא הספירה הראשונה. את ביאור הענין מבאר אדמו"ר הזקן בסידורו[1] שדווקא מכיון שספירת המלכות היא התחתונה מכל הדרגות הרי היא צריכה את ההארה המיוחדת של כתר שהיא הנעלה מכל הספירות. בנוסף במלכות שהיא האחרונה מכל הספירות מתתאספים כל הספירות בדומה לכתר שהיא מקור כל הספירות.

הערות שוליים

  1. עה"פ מלכותך מלכות כל עולמים