דור השביעי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
"דור השביעי" הינו השם אותו קבע [[הרבי מלך המשיח שליט"א]] לדורנו אנו כבר במאמר הראשון אותו אמר ב[[י' שבט תיש"א]], מאמר [[באתי לגני]]. במאמר זה קבע גם הרבי את תפקיד דורנו  - לגמור המשכת השכינה כאן למטה בעולם הזה, או במילים אחרות - להביא ל[[ימות המשיח]].
"דור השביעי" הינו השם אותו קבע [[הרבי מלך המשיח שליט"א]] לדורנו אנו כבר במאמר הראשון אותו אמר ב[[י' שבט תיש"א]], מאמר [[באתי לגני]]. במאמר זה קבע גם הרבי את תפקיד דורנו  - לגמור המשכת השכינה כאן למטה בעולם הזה, או במילים אחרות - להביא ל[[ימות המשיח]].


לשון הרבי במאמר: "והנה זה תובעים מכל אחד ואחד מאיתנו, דור השביעי, דכל השביעין חביבין. דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על-פי בחירתנו ולא על-ידי עבודתנו ובכמה עניינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל-מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה – לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי-אם עיקר שכינה, ובתחתונים דווקא".  
לשון הרבי במאמר: "והנה זה תובעים מכל אחד ואחד מאיתנו, דור השביעי, דכל השביעין חביבין. דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על-פי בחירתנו ולא על-ידי עבודתנו ובכמה עניינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל-מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה – לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי-אם עיקר שכינה, ובתחתונים דווקא".
 
למרבה הפלא הביטוי לא חוזר על עצמו בתורתו של הרבי אלא לעתים רחוקות ונדירות בלבד. אחת מהן היא בשיחה המפורסמת משבת פרשת ויגש תשמ"ז.  


[[קטגוריה:ערכים חב"דים]]
[[קטגוריה:ערכים חב"דים]]

גרסה מ־14:49, 18 בפברואר 2009

"דור השביעי" הינו השם אותו קבע הרבי מלך המשיח שליט"א לדורנו אנו כבר במאמר הראשון אותו אמר בי' שבט תיש"א, מאמר באתי לגני. במאמר זה קבע גם הרבי את תפקיד דורנו - לגמור המשכת השכינה כאן למטה בעולם הזה, או במילים אחרות - להביא לימות המשיח.

לשון הרבי במאמר: "והנה זה תובעים מכל אחד ואחד מאיתנו, דור השביעי, דכל השביעין חביבין. דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על-פי בחירתנו ולא על-ידי עבודתנו ובכמה עניינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל-מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה – לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי-אם עיקר שכינה, ובתחתונים דווקא".

למרבה הפלא הביטוי לא חוזר על עצמו בתורתו של הרבי אלא לעתים רחוקות ונדירות בלבד. אחת מהן היא בשיחה המפורסמת משבת פרשת ויגש תשמ"ז.