מציאות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}") |
מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=") |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==ב[[עבודת השם]]== | ==ב[[עבודת השם]]== | ||
כל יצור נברא, שמקורו ב'[[אין]]' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את ה[[אמונה]] ב[[השם אחד]]. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב | כל יצור נברא, שמקורו ב'[[אין]]' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את ה[[אמונה]] ב[[השם אחד]]. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב{{הערה|1=[[ספר התניא]], [[ליקוטי אמרים - פרק כ"ב|פרק כ"ב]]}} שאמנם גם ה[[סטרא אחרא]] יודעים ומכירים במלכותו של הקב"ה, אלא שסוברים כי הם מציאות לכשעצמם וזוהי כפירתם. | ||
==ראו גם== | ==ראו גם== |
גרסה מ־21:00, 28 בדצמבר 2015
מציאות משמעה - ישות, ההפך מביטול. המציאות היחידה והאמתית הקיימת עלי אדמות - זהו הקב"ה, שמציאותו אינה תלויה באף נמצא, אלא מציאותו מעצמותו. כל שאר הנמצאים, הימצאותם תלויה בממציא אחר (הקב"ה) ובמילא אינם מציאות אמיתית.
בעבודת השם
כל יצור נברא, שמקורו ב'אין' שמרגיש עצמו למציאות עצמאית הרי זה נוגד את האמונה בהשם אחד. שהרי מחשיב את עצמו למציאות נוספת. אדמו"ר הזקן כותב[1] שאמנם גם הסטרא אחרא יודעים ומכירים במלכותו של הקב"ה, אלא שסוברים כי הם מציאות לכשעצמם וזוהי כפירתם.