שיחה:עשה לך רב: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 2 בתים ,  17 בנובמבר 2015
 
(גרסת ביניים אחת של אותו משתמש אינה מוצגת)
שורה 7: שורה 7:
שיניתי את הכותרת, כי זה חידוש מאוד מרכזי בהוראותיו של הרבי בעניין עשה לך רב. וזה אמור להיות בולט.  
שיניתי את הכותרת, כי זה חידוש מאוד מרכזי בהוראותיו של הרבי בעניין עשה לך רב. וזה אמור להיות בולט.  


גם הרבי דיבר שזה ממש לעיכובא, וזה לשון הרבי (משיחת פורים תשמ"ז:
גם הרבי דיבר שזה ממש לעיכובא, וזה לשון הרבי (משיחת פורים תשמ"ז):
 
  מוכרחים שיהיו הסימנים דבנ״י, שהם הסימנים המפורשים בגמרא: ״שלשה
  מוכרחים שיהיו הסימנים דבנ״י, שהם הסימנים המפורשים בגמרא: ״שלשה
  סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים״. והיינו שסימנים אלו הם
  סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים״. והיינו שסימנים אלו הם
  הסימנים דכלל ישראל, אלא שנוסף ע״ז ישנו ״רב״, שוחט, מוהל וכו׳ עד לבעלי
  הסימנים דכלל ישראל, אלא שנוסף ע״ז ישנו ״רב״, שוחט, מוהל וכו׳ עד לבעלי
  עסקים, ובכללות — ״יששכר״ ו״זבולון״.
  עסקים, ובכללות — ״יששכר״ ו״זבולון״.
  ולכן. כאשר מדובר בנוגע למעשה בפועל, ״עשה לך רב״, מובן שלכל
  ולכן. כאשר מדובר בנוגע למעשה בפועל, ״עשה לך רב״, מובן שלכל
  לראש יש לבדוק אם ישנם ג׳ סימנים אלו — ביישנים רחמנים וגומלי חסדים.
  לראש יש לבדוק אם ישנם ג׳ סימנים אלו — ביישנים רחמנים וגומלי חסדים.
שורה 19: שורה 21:
  ודוקא אם אלו הסימנים של הנהגתו בגלוי — אזי יכול להיות רב הדומה למלאך
  ודוקא אם אלו הסימנים של הנהגתו בגלוי — אזי יכול להיות רב הדומה למלאך
  ה׳ צבאות וכל השייך לזה.
  ה׳ צבאות וכל השייך לזה.
  לד. ענין זה שייך (גם) להאמור לעיל אודות ״יתבררו ויתלבנו ויצרפו
 
  ענין זה שייך (גם) להאמור לעיל אודות ״יתבררו ויתלבנו ויצרפו
  רבים״, אשר בתקופה ד״אחרית הימים״ מודגש יותר הבירור בכל דבר ועד להלכה
  רבים״, אשר בתקופה ד״אחרית הימים״ מודגש יותר הבירור בכל דבר ועד להלכה
  פסוקה ברמב״ם, בלשון צחה וברורה — שע״י לימודה כדבעי וקיומה בפועל,
  פסוקה ברמב״ם, בלשון צחה וברורה — שע״י לימודה כדבעי וקיומה בפועל,
300

עריכות