חושך: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " ח"ג " ב־" חלק ג' ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
מ (החלפת טקסט – " בס' " ב־" בספר ") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''חושך''' הינו העדר האור. | '''חושך''' הינו העדר האור. | ||
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס"ג | ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,{{הערת שוליים|רס"ג בספר האמונות ודעות מ"א. מו''נ חלק ג' פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). ועייגם כןזח"א רסג, א.}} | ||
או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה ג''כ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה. | או בריאה לכשעצמה,{{הערת שוליים|שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה ג''כ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.}} וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. [[הרבי]] הכריע כדעה השניה. | ||
גרסה מ־04:16, 24 במרץ 2014
חושך הינו העדר האור.
ישנה מחלוקת אם חושך הוא רק העדר האור,[1] או בריאה לכשעצמה,[2] וכמאמר: יוצר אור ובורא חושך. הרבי הכריע כדעה השניה.
הרבי הוסיף כי בעומק הענין הדעה השניה אינה חולקת על הדעה הראשונה, אלא מוסיפה עליה[3].
הערות שוליים
- ↑ רס"ג בספר האמונות ודעות מ"א. מונ חלק ג' פ"י והביאו הרמב"ן (שמות ד, יא). ועייגם כןזח"א רסג, א.
- ↑ שמו"ר פט"ו כב. לקח טוב בראשית בתתלתו. חזקוני בראשית א, ב. חדא"ג מהרש"א תמיד לב, א. וראה גכ ירושלמי כרכות פ"ח ה"ו.
- ↑ (ד"ה ויקח ה"א משנת תרצ"א - בקצור לשון קצת. ועייש הביאור בסדר ההשתלשלות ובעבודה. וראה גם כןשערי אורה ד"ה בכ"ה בכסלו פנ"ז).